AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #21 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som du bruker på gambling 😛 Jeg satser i pantelotteriet selv jeg altså, men jeg later ikke som om det er noe det ikke er. Anonymkode: 5c690...e34 Men til forskjell fra f eks nettpoker, hvor pengene bare forsvinner inn i lommene på noen som allerede er rike, så vet man at et eget "tap" ved panteautomaten, betyr penger til en god sak. Så man kan se det som at det å satse panten er veldedighet. Og det å gi til veldedighet, blir feil å kalle gambling. Men om du utelukkende gjør det for å se om du vinner, og ikke ser på tapet ditt som å gi til en god sak, blir det gambling. Så det kommer an på øynene som ser. Anonymkode: 19cf1...2bf 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #22 Skrevet 6. juli 2022 Just now, AnonymBruker said: Men til forskjell fra f eks nettpoker, hvor pengene bare forsvinner inn i lommene på noen som allerede er rike, så vet man at et eget "tap" ved panteautomaten, betyr penger til en god sak. Så man kan se det som at det å satse panten er veldedighet. Og det å gi til veldedighet, blir feil å kalle gambling. Men om du utelukkende gjør det for å se om du vinner, og ikke ser på tapet ditt som å gi til en god sak, blir det gambling. Så det kommer an på øynene som ser. Anonymkode: 19cf1...2bf Ja, bevares. Det er bare å definere akkurat som man føler for, det føles sikkert trygt og godt. Anonymkode: 5c690...e34
Gjest ti10 Skrevet 6. juli 2022 #23 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ser det ikke sånn. Det er pant. Anonymkode: 14d43...692 Som du kunne ha brukt til å kjøpe mat for.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #24 Skrevet 6. juli 2022 1. Dersom du har dårlig råd burde du være glad for at du fikk panten og ikke lodd. 2. Du kan støtte Røde Kors selv om maskinen er full; Bare trykk på knappen før du går fra maskinen for å gi beskjed, da pantelappen kommer automatisk ut dersom det går lang tid mellom hver flaske. Anonymkode: a5d37...8a9 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #25 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 1. Dersom du har dårlig råd burde du være glad for at du fikk panten og ikke lodd. 2. Du kan støtte Røde Kors selv om maskinen er full; Bare trykk på knappen før du går fra maskinen for å gi beskjed, da pantelappen kommer automatisk ut dersom det går lang tid mellom hver flaske. Anonymkode: a5d37...8a9 3. De ansatte burde være flinkere til å tømme automaten før den er full, ja. Med innføring av selvbetjeningskasser de fleste steder så burde butikkene så absolutt ha økonomi til å sørge for bemanning nok til dette. Med mindre de faktisk har kuttet i bemanningen, stikk i strid med hva butikkene selv hevder, og disse pengene går rett i eiernes lommer fremfor hos forbrukerne i form av lavere pris ? Anonymkode: a5d37...8a9
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #26 Skrevet 7. juli 2022 ti10 skrev (13 timer siden): Som du kunne ha brukt til å kjøpe mat for. Men hva om pengene ikke gikk til fratrekk på maten, men heller bel brukt til å kjøpe lotto, flaxlodd eller lignende? Er det ikke da bedre å bruke panteautomaten? De tapte pengene går til en god sak. Jeg aner ikke hva sannsynligheten for vinning på slike automater er ifh til andre typer "gambling", men etisk er det ikke vanskelig å se at noen former for frivillig tap av penger er bedre enn andre. Anonymkode: 19cf1...2bf
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #27 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hva om pengene ikke gikk til fratrekk på maten, men heller bel brukt til å kjøpe lotto, flaxlodd eller lignende? Er det ikke da bedre å bruke panteautomaten? De tapte pengene går til en god sak. Jeg aner ikke hva sannsynligheten for vinning på slike automater er ifh til andre typer "gambling", men etisk er det ikke vanskelig å se at noen former for frivillig tap av penger er bedre enn andre. Anonymkode: 19cf1...2bf Nå leste jeg at vinnersannsynligheten er 1/467. Anonymkode: 19cf1...2bf
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #28 Skrevet 7. juli 2022 13 hours ago, AnonymBruker said: 3. De ansatte burde være flinkere til å tømme automaten før den er full, ja. Med innføring av selvbetjeningskasser de fleste steder så burde butikkene så absolutt ha økonomi til å sørge for bemanning nok til dette. Med mindre de faktisk har kuttet i bemanningen, stikk i strid med hva butikkene selv hevder, og disse pengene går rett i eiernes lommer fremfor hos forbrukerne i form av lavere pris ? Anonymkode: a5d37...8a9 Det finnes ikke hensiktsmessig å tømme automaten før den er full. Da sløser man jo mye plass i pantesekken bak automaten. Og det er 100 andre ting som heller burde blitt gjort når en ansatt først er ledig. Butikkarbeid består av mye forefallende og nødvendige ting der og da. Fylle på kjøttdeig, eller bytte pantesekk for tidlig? Anonymkode: 03c84...175 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #29 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det finnes ikke hensiktsmessig å tømme automaten før den er full. Da sløser man jo mye plass i pantesekken bak automaten. Og det er 100 andre ting som heller burde blitt gjort når en ansatt først er ledig. Butikkarbeid består av mye forefallende og nødvendige ting der og da. Fylle på kjøttdeig, eller bytte pantesekk for tidlig? Anonymkode: 03c84...175 Enig. For forbrukeren er det selvsagt irriterende å stå og vente på at en panteautomat skal tømmes. Men å jobbe i butikk er ingen jobb for noen med dårlig fysikk. Det er mange skritt, mange løft og mye mas iløpet av en dag. Anonymkode: 19cf1...2bf 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #30 Skrevet 7. juli 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Enig. For forbrukeren er det selvsagt irriterende å stå og vente på at en panteautomat skal tømmes. Men å jobbe i butikk er ingen jobb for noen med dårlig fysikk. Det er mange skritt, mange løft og mye mas iløpet av en dag. Anonymkode: 19cf1...2bf Det er sant. Noen ganger blir faktisk vi butikkansatte fysisk slitne også, og det er selvsagt akkurat da man tilkalles til andre enden av butikken. Anonymkode: 03c84...175
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #31 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Har det ganske vanskelig økonomisk for tiden. Ikke sånn at jeg sulter, men sånn at jeg virkelig hadde trengt en boost. Og ja, jeg sparer ellers. Hadde fått samlet opp panteflasker til rundt 75 kr og planla at alt dette skulle gå til Pantelotteriet. Men når jeg hadde puttet på flasker for 55 kr, stoppet maskinen fordi det var fullt. Gikk for å hente en ansatt men da jeg kom tilbake hadde maskinen spyttet ut en pantelapp. Så jeg fikk bare satset 20 kr på pantelotteriet. De ansatte kunne ikke endre tilbake når jeg allerede hadde fått en pantelapp. Dette har skjedd meg minst 3 ganger før. Er det mulig å gjøre noe for å forhindre dette? Kan de ikke tømme maskinene før de blir fulle? Jeg er sikker på at jeg ikke er alene om dette… Anonymkode: 14d43...692 Jeg bruker pantelotteri når jeg har penger til overs, ellers hvis jeg har lite penger så bruker jeg panten til å betale. Vinner sjelden. Anonymkode: b0ef1...9ad 1
Leitz Skrevet 7. juli 2022 #32 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg bruker pantelotteri når jeg har penger til overs, ellers hvis jeg har lite penger så bruker jeg panten til å betale. Vinner sjelden. Anonymkode: b0ef1...9ad Om jeg har med 4 poser med pant går den første til pantelotteri og de tre neste til handleturen. Da får jeg litt av hvert
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #33 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 6.7.2022 den 14.38): Har det ganske vanskelig økonomisk for tiden. Ikke sånn at jeg sulter, men sånn at jeg virkelig hadde trengt en boost. Og ja, jeg sparer ellers. Hadde fått samlet opp panteflasker til rundt 75 kr og planla at alt dette skulle gå til Pantelotteriet. Men når jeg hadde puttet på flasker for 55 kr, stoppet maskinen fordi det var fullt. Gikk for å hente en ansatt men da jeg kom tilbake hadde maskinen spyttet ut en pantelapp. Så jeg fikk bare satset 20 kr på pantelotteriet. De ansatte kunne ikke endre tilbake når jeg allerede hadde fått en pantelapp. Dette har skjedd meg minst 3 ganger før. Er det mulig å gjøre noe for å forhindre dette? Kan de ikke tømme maskinene før de blir fulle? Jeg er sikker på at jeg ikke er alene om dette… Anonymkode: 14d43...692 Hvis du har det vanskelig økonomisk, er det ikke bedre å få pantepengene ? Da får du litt penger, det er jo sjelden man vinner noe særlig på pantelotteriet. Vi vil heller ha pengene. Da er man jo sikret pengene, ellers risikerer man å stå der med 0 kroner. Anonymkode: d994a...c4e 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå