Gå til innhold

Pantelotteriet, full panteautomat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har det ganske vanskelig økonomisk for tiden. Ikke sånn at jeg sulter, men sånn at jeg virkelig hadde trengt en boost. Og ja, jeg sparer ellers. Hadde fått samlet opp panteflasker til rundt 75 kr og planla at alt dette skulle gå til Pantelotteriet. Men når jeg hadde puttet på flasker for 55 kr, stoppet maskinen fordi det var fullt. Gikk for å hente en ansatt men da jeg kom tilbake hadde maskinen spyttet ut en pantelapp. Så jeg fikk bare satset 20 kr på pantelotteriet. De ansatte kunne ikke endre tilbake når jeg allerede hadde fått en pantelapp. 

Dette har skjedd meg minst 3 ganger før. Er det mulig å gjøre noe for å forhindre dette? Kan de ikke tømme maskinene før de blir fulle? Jeg er sikker på at jeg ikke er alene om dette…

Anonymkode: 14d43...692

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har det ganske vanskelig økonomisk for tiden. Ikke sånn at jeg sulter, men sånn at jeg virkelig hadde trengt en boost. Og ja, jeg sparer ellers. Hadde fått samlet opp panteflasker til rundt 75 kr og planla at alt dette skulle gå til Pantelotteriet. Men når jeg hadde puttet på flasker for 55 kr, stoppet maskinen fordi det var fullt. Gikk for å hente en ansatt men da jeg kom tilbake hadde maskinen spyttet ut en pantelapp. Så jeg fikk bare satset 20 kr på pantelotteriet. De ansatte kunne ikke endre tilbake når jeg allerede hadde fått en pantelapp. 

Dette har skjedd meg minst 3 ganger før. Er det mulig å gjøre noe for å forhindre dette? Kan de ikke tømme maskinene før de blir fulle? Jeg er sikker på at jeg ikke er alene om dette…

Kjipt da om de som gikk etter deg vant 1 mill..

Anonymkode: 4c1c2...7a0

Skrevet

Det du kan gjøre er å trykke inn pantelotteriknappen før du går vekk fra maskinen. Om du "surrer" for lenge med å putte på flasker vil maskinen spytte ut pantelappen. Har skjedd meg også når jeg bruker lang tid på å bytte pose. 

Du får ikke færre lodd ved å trykke på knappen flere ganger. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Leitz skrev (1 minutt siden):

Det du kan gjøre er å trykke inn pantelotteriknappen før du går vekk fra maskinen. Om du "surrer" for lenge med å putte på flasker vil maskinen spytte ut pantelappen. Har skjedd meg også når jeg bruker lang tid på å bytte pose. 

Du får ikke færre lodd ved å trykke på knappen flere ganger. 

Men jo større pott, jo større sjanse eller? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kjipt da om de som gikk etter deg vant 1 mill..

Anonymkode: 4c1c2...7a0

Tviler.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har det vanskelig økonomisk så er ikke gambling å anbefale, sånn på generelt grunnlag.

Og jeg mener det er helt meningsløst at du tenker at de skal tømme maskinen før den er full. De har som regel nok av andre ting å gjøre.

Anonymkode: 5c690...e34

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har det vanskelig økonomisk så er ikke gambling å anbefale, sånn på generelt grunnlag.

Og jeg mener det er helt meningsløst at du tenker at de skal tømme maskinen før den er full. De har som regel nok av andre ting å gjøre.

Tror du bør lese de første setningene i HI om igjen. Og nei jeg gambler ikke. Jeg satser panten min på en god sak :) 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hva mener du med større pott? Sannsynligheten øker jo flere lodd du kjøper, men det spiller ingen rolle om du kjøper alle samtidig eller ikke.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med større pott? Sannsynligheten øker jo flere lodd du kjøper, men det spiller ingen rolle om du kjøper alle samtidig eller ikke.

Er ikke én panterunde ett lodd?

AnonymBruker
Skrevet

Tror du bør lese de første setningene i HI om igjen. Og nei jeg gambler ikke. Jeg satser panten min på en god sak :) 

Dette er gambling.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke én panterunde ett lodd?

Nei, det koster 10 øre per lodd eller noe, tror det står opplyst om dette på automaten.

Skrevet

Nei. https://pantelotteriet.no/om-pantelotteriet/#:~:text=Hvert lodd i Pantelotteriet koster 50 øre. Vinnersannsynligheten er 1/467 og i gjennomsnitt vinner hver 15. deltager i lotteriet. Du får ikke større sjanse jo større potten er, men du får større sjanse jo flere lodd du spiller med. Om du panter for 50 kr hver dag i 10 dager eller 500 kr en gang vil du få like mange lodd, hvert lodd koster 50 øre. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er gambling.

Jeg ser det ikke sånn. Det er pant.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser det ikke sånn. Det er pant.

Som du bruker på gambling 😛

Jeg satser i pantelotteriet selv jeg altså, men jeg later ikke som om det er noe det ikke er.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det koster 10 øre per lodd eller noe, tror det står opplyst om dette på automaten.

Leitz skrev (Akkurat nå):

Nei. https://pantelotteriet.no/om-pantelotteriet/#:~:text=Hvert lodd i Pantelotteriet koster 50 øre. Vinnersannsynligheten er 1/467 og i gjennomsnitt vinner hver 15. deltager i lotteriet. Du får ikke større sjanse jo større potten er, men du får større sjanse jo flere lodd du spiller med. Om du panter for 50 kr hver dag i 10 dager eller 500 kr en gang vil du få like mange lodd, hvert lodd koster 50 øre. 

Ok da så! Da vet jeg det. Da skal jeg være raskere med å trykke på Røde kors-knappen neste gang maskinen er full (sånn ca halvparten av gangene jeg panter). Takk for svar :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som du bruker på gambling 😛

Jeg satser i pantelotteriet selv jeg altså, men jeg later ikke som om det er noe det ikke er.

Okei, hvis det er viktig for deg at det må hete gambling så kan du kalle det det. Men tror kanskje ikke du skal mene ting om andres økonomi. Eneste grunnen til at jeg skrev de første setningene i HI var å unngå sånne kommentarer som din. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Å gamble og å satse penger er det samme. 

Anonymkode: cff9e...16a

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å gamble og å satse penger er det samme. 

Anonymkode: cff9e...16a

Ok

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Okei, hvis det er viktig for deg at det må hete gambling så kan du kalle det det. Men tror kanskje ikke du skal mene ting om andres økonomi. Eneste grunnen til at jeg skrev de første setningene i HI var å unngå sånne kommentarer som din

På hvilken måte gir det mening? 

Anonymkode: 5df0d...89d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måte gir det mening? 

Anonymkode: 5df0d...89d

Dette gidder jeg ikke å diskutere mer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...