AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #1 Skrevet 6. juli 2022 Syns det skjer så ofte at huden rundt neglene mine blir tørr, også fliser den seg på en måte, og det blir ømt og vondt. Prøver jeg å fikse det så blir det som regel seende ut som på bildet. Hva kan jeg gjøre med dette? Anonymkode: 5767c...69a
Capazitet Skrevet 6. juli 2022 #2 Skrevet 6. juli 2022 Kanskje du må skifte til ei mildare håndsåpe. Cosmica har ein god og ikkje-uttørkande flytande handsåpe på apoteket. Fås med og utan parfyme.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #3 Skrevet 6. juli 2022 Forsøk å ha på litt olivenolje og la det trekke inn mens du glor på tv eller noe:) Anonymkode: 5c1fe...edc
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #4 Skrevet 6. juli 2022 Jeg smører og masserer neglebåndene med mandelolje hver kveld før jeg legger meg. Det hjelper, hjelper også slik at ikke neglene fliser seg opp. Anonymkode: f4eda...abc
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #5 Skrevet 7. juli 2022 Helt vanlig. Om du bruker en uttørkende håndsåpe, spriter hendene mye eller jobber mye med hendene (å ta i papir eller papp kan suge fukten ut av hendene), så kan det bli sånn. Du kan kjøpe en helt vanlig håndkrem og massere inn i huden rundt neglene. Eller bruke en olje slik noen foreslår. Når det gjelder disse "flikkene" så er det best å bare klippe dem vekk før de revner for langt ned i huden. Hvis ikke kan man bli sittende å pille på dem og vips har men revet av en stor bit av huden. Anbefaler et sånt manikyrsett du kan få kjøpt på vita eller apotek. En neglebåndsaks eller en neglebåndskutter er greie å bruke på tørre hudfliser. Anonymkode: 3ec72...5f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå