Brunhilde Skrevet 6. juli 2022 #21 Del Skrevet 6. juli 2022 Blizz1 skrev (12 minutter siden): Barn og annen nær familie får en personlig hilsen på melding eller en telefon. Ikke en overfladisk hilsen på Facebook. Så det ene utelukker det andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 6. juli 2022 #22 Del Skrevet 6. juli 2022 Brunhilde skrev (2 minutter siden): Så det ene utelukker det andre? Nei. Men for mange virker det viktigere at andre skal se det enn at personen skal få en "ekte" bursdagshilsen. Som jeg mener bør sendes personlig til nær familie. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 6. juli 2022 #23 Del Skrevet 6. juli 2022 Har ikke barn selv, men mine foreldre sender privat melding. Verken jeg eller dem har noe behov for en offentlig erklæring på bursdagen vår😂 vi har Facebook alle sammen, men jeg ville opplevd en slik melding som pinlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #24 Del Skrevet 6. juli 2022 Legger ut et slags "bursdagskort" på veggen. Ikke kliss. Dette kommer i tillegg til personlig feiring og hilsen. Anonymkode: 546dc...41b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majott Skrevet 6. juli 2022 #25 Del Skrevet 6. juli 2022 Jeg føler meg vel nesten forpliktet til å legge ut en gratulasjon når en av døtrene har bursdag. Det ser litt rart ut at alle andre legger ut og ikke jeg som er mor! Så jeg gjør det, og også med noen bilder jeg vet de er fornøyd med selv. Men utover det, så feires de jo privat, med gaver og oppmerksomhet på dagen sin. Nå er mine døtre 30 og 34 år, så de har egne familier også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #26 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hvorfor i heiteste huleste bruker godt voksne folk (ja regner med du er godt voksen, ts) tid på å mene noe om hva andre folk legger ut på Facebook?????? Ingen under 40 år (unntatt de som er + 40 i sinnet) bryr seg om det. Altså jeg forstår det ikke??? Er det «bygdekona» som slipper fram?? Bruk tid på ditt eget liv! Dropp å bry deg om ubetydelig ting, som verken skader deg eller andre, som andre folk gjør! Hva får du ut av det, egentlig?? Dette er et av livets mysterier for meg. Hvorfor gamlingene bryr seg altså. Forøvrig er jeg selv over 40, og skal jeg -hvis jeg får kniven mot strupen- mene noe om dette så er det at det er da helt normalt å gratulerer sitt voksne barn, venn, nabo, kone, bekjent osv på Facebook med både skåle-emoji og alt annet. Bunner det i at du er misunnelig på din brors forhold til sitt barn? Anonymkode: 86821...ac2 Tipper du er en av disse som gratulerer og skryter av barna dine på FB. TS traff visst et ømt punkt hos deg. Anonymkode: 6e2f5...1c0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 6. juli 2022 #27 Del Skrevet 6. juli 2022 Jeg hadde syntes det var litt pinlig om det var min forelder som posta en sånn hilsen på Facebook. For så vidt bitte litt flaut å lese andres veldig emosjonelle hilsener også, man føler seg litt som en som sniker bak gardina, liksom. Som om man ser noe privat man ikke skulle ha sett. Jeg bruker å bla raskt over sånt, men noen ganger får man det jo med seg. Personlig synes jeg det er rart å vise så mye følelser på Facebook, men hva andre gjør, er selvsagt opp til dem, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #28 Del Skrevet 6. juli 2022 Er i starten av 30-årene og har vel inntrykk av at folk rundt min alder «forventer» at det kan komme noen slike kleine saker på fb fra foreldregenerasjonen. Ingen bryr seg og for mottakeren kan det tilogmed ha vært bittelitt hyggelig 😉 Mine foreldre skriver gratulerer på fb, mamma gjerne med sånn hjertebakgrunn, også ringer de i tillegg. Koselig det 😊 Anonymkode: e14e9...907 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 6. juli 2022 #29 Del Skrevet 6. juli 2022 Jeg synes eksempelet ditt var helt ok, det er vel ikke unaturlig at foreldre er stolte av barna sine, og det er nå en gang ikke alle som er like flinke til å si positive ting direkte til barna sine. Jeg synes det er verre når de kjører på med alt de har og fletter inn noe helt irrelevant. Jeg har sett noe som ligner på dette i lokalavisen: "Gratulerer med dagen til Per, som akkurat har blitt overlege på XXX sykehus, har bygd hus i YYY,der han bor med kone og to sønner, og han kom som nr. 3 i ###-løpet fra ditt til datt i mai." Da tenkte til og med jeg at her bør vi kanskje roe ned et hakk eller to. Når det gjelder at datter og far kanskje ikke alltid har vært verdens beste venner, er vel ikke det uvanlig med unge voksne og foreldrene? Og facebook er facebook, der ser vi jo hele tiden at i beste fall haltende relasjoner fremstilles som "verdens beste", folk man så vidt tåler trynet på omtales som "skjønninger" osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #30 Del Skrevet 6. juli 2022 Av alle ting å bry seg om! Herregud.. Også noe så uskyldig. Og nei, jeg bruker ikke Facebook annet enn til barnas fritidsaktiviteter, så dette treffer ingen nerve hos meg. Anonymkode: f5123...2a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #31 Del Skrevet 6. juli 2022 Min mor gjør også dette. Ikke mye hjerter, emojies og følelser, men en tekst om at jeg nå er eldre og at hun er glad i meg + bilde. Synes det er helt ok, ikke noe jeg bryr meg så voldsomt mye om. Anonymkode: ea98b...dc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #32 Del Skrevet 6. juli 2022 Jeg bryr meg særdeles lite om hva andre legger ut av personlige hilsener på fb. Det får være opp til hver enkelt. Er bare å scrolle forbi det en finner uinteressant. Anonymkode: c688a...85d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #33 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sender dere bursdagshilsen til deres barn på FB? Min bror har en datter som i forrige uke ble 27 år. Det var hilsenen på FB, med hjerter og sol og drinker og mer hjerter der han gratulerte med dagen, skrev han var stolt av henne pga hun har fått jobb og at han var kjempeglad i henne og så enda mer hjerter og div. «party» emojies. Hva tenker dere om det? Blir det ikke i meste laget? Han må selvfølgelig gjøre som han ønsker, men som vår mor kommenterte «hadde hun vært 13 og første gang på FB så ok, selv om det også hadde vært i overkant». I tillegg har de ikke verdens beste forhold heller, så hun er ikke «pappas jente» for å si det slik. Anonymkode: 14244...09b er du sjalu eller? Anonymkode: f330f...fcf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 6. juli 2022 #34 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sender dere bursdagshilsen til deres barn på FB? Min bror har en datter som i forrige uke ble 27 år. Det var hilsenen på FB, med hjerter og sol og drinker og mer hjerter der han gratulerte med dagen, skrev han var stolt av henne pga hun har fått jobb og at han var kjempeglad i henne og så enda mer hjerter og div. «party» emojies. Hva tenker dere om det? Blir det ikke i meste laget? Han må selvfølgelig gjøre som han ønsker, men som vår mor kommenterte «hadde hun vært 13 og første gang på FB så ok, selv om det også hadde vært i overkant». I tillegg har de ikke verdens beste forhold heller, så hun er ikke «pappas jente» for å si det slik. Anonymkode: 14244...09b syns jeg ofte ser slike gratulasjoner på fb av voksne barn hvor de skriver lange utgreiinger om hvor stolte og glade de er i det voksne barnet osv,osv. Jeg blir bare lei meg fir et år sendte min mor en slik type gratulasjon til min søster. Jeg fikk bare et gratulerer med dagen samme år da jeg hadde bursdag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #35 Del Skrevet 6. juli 2022 Hahahahaha. Dette var også noe å mene noe om. Er det feil å være for ivrig, gratulere for mye. Vise litt mye følelser.. Djisses. Jeg er skyldig, døm meg om du må. I dont care.. Hvem kjenner barna best, du eller han.. Så kanskje la han avgjøre det. Anonymkode: 382f2...ace Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #36 Del Skrevet 6. juli 2022 Jeg skriver en enkel gratulasjon, og har noen ganger brukt bilde. Har et så bra forhold til mine barn, at jeg vet de ville ha sagt fra om det ikke var ok. Anonymkode: 7571a...da6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #37 Del Skrevet 6. juli 2022 Syns det er meget spesielt at en voksen person mener så mye om hva andre skriver på facebook. Jeg er vokst opp sammen med some, så jeg mener at de fleste som alt var voksen når some ble stort, generelt oppfører seg som 14 år gamle barn og det er tydelig at de ikke har lært samme nettvett som oss. Så den oppførselen du skisserer finner jeg pinlig, men veldig vanlig. Å skrive på facebookveggen, eller å legge ut personlig gratulasjon med tekst ala det du viser til, er dog helt normalt. Anonymkode: 9d768...6c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå