AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #1 Skrevet 6. juli 2022 Så veldig nedslitt ut i den byen. Nesten som en slum 3. verden. Noen som har vært der, er det så ille i real life? Anonymkode: 92d16...c20
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #2 Skrevet 6. juli 2022 Det er det. Byene i øst-Finnmark er ikke fine. Alt ødelagt under krigen, verken privat eller offentlig rikdom som kan bygge noe fint, osv. Men det jo ikke det som avgjør livskvaliteten! Anonymkode: a22fa...503 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #3 Skrevet 6. juli 2022 Det du ser er resultater av fraflytting. Folk mister jobbene sine. Blir ikke grunnlag for å drive butikker osv, da det er for lite folk der. Hus blir usalgbare og forfaller. Anonymkode: 05317...6b2 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #4 Skrevet 6. juli 2022 Måtte sjekke boligmarkedet der. Det huset er til salgs! Hvilket? Det hvite huset, vel! https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=253595543 Anonymkode: 5dd06...878 3 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #5 Skrevet 6. juli 2022 Det er ille, sammenlignet med andre steder, men innbyggerne har gjort en enorm jobb med å pusse opp gamle hus og gjøre det fint der. Vardø er en fin by med fantastiske folk! Anbefaler å dra dit Anonymkode: 17248...79b 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #6 Skrevet 6. juli 2022 Noe sier meg at de ikke brukte megler heller.. muligens. ST. Hanshaugen 12 ligger på øya. Plassering av tomt i Vardø er begrenset. Det er fortsatt mange velbygde hus på øya, med interessante løsninger og god beliggenhet. MEN ... Problemet er at disse husene ikke er til salgs. Jeg tviler på om de noen gang kommer på salg, og hvis de gjør det, vil de definitivt komme til en høyere pris enn gjennomsnittet. I dag er ST. Hanshaugen 12 et av de første velbygde husene som legges ut for salg. ST. Hanshaugen 12 er praktisk talt et helt nytt hus, det er lettere å nevne det som ikke er nytt.Alle løsninger er gjennomtenkte og alt er implementert Anonymkode: 5dd06...878 3 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #7 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Måtte sjekke boligmarkedet der. Det huset er til salgs! Hvilket? Det hvite huset, vel! https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=253595543 Anonymkode: 5dd06...878 Haha pent hus, men her hadde det vært innafor å spandert på seg en megler gitt. Google oversatt tekst, hyler god investering 😬 Fra spøk til alvor, er vell kanskje et ganske bredt spekter av mennesker nasjonaliteter der. Finnmark bærer preg av sin historie. Anonymkode: 1b6a8...d51 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #8 Skrevet 6. juli 2022 Vardø er det mest spesielle stedet jeg har besøkt i hele Norge, jeg vil anbefale alle å dra dit om en får muligheten. Og ja, som du sier, det virker som om man er i et annet land. Veldig mye er veldig nedslitt, det er fordi folketallet er halvert de siste 50 åra. Det sier seg selv at det er for mange hus der til at alle blir vedlikeholdt. I tillegg ble byen brendt under krigen og sentrum som ble bygget opp rett etter krigen er i dårlig stand. Når da byen har negativ befolkningsutvikling blir det da slik at de dårlige byggene fra rett etter krigen blir nedprioritert og forfaller. Det er noen mer moderne felt litt utenfor byen der forfallet ikke er så påtrengene. Legg til et klima som ikke akkurat innbyr til mye bruk av hager og uteområder så har du oppskriften på forfall. Estetikken deler den med flere andre norske byer som ble bombet under krigen som f.eks Bodø, Namsos og Kristiansund. Man bygde raskt og effektivt med det man hadde uten særlig omsyn til estetikk og bymiljø. De andre nevnte byene har varierende grad av utvikling noe som sørger for fornying i sentrum, det har ikke Vardø hatt. Når det er sagt syns jeg Vardø eier historien sin på en fantastisk måte, det er ytterst facinerende å være på besøk der og det er mye artig gatekunst. Det er også en rekke severdigheter der som festningen, heksemuseet og øvrige overraskelser som man bare støter på om man beveger seg rundt. Ta turen!! Anonymkode: 6232c...7ec 9 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #9 Skrevet 6. juli 2022 Enig med 👆🏼. Vardø er den mest fascinerende norske byen jeg har besøkt, og jeg har reist mye. Ta turen! Anonymkode: de120...5c6 2
Knirke Skrevet 7. juli 2022 #10 Skrevet 7. juli 2022 Det har kanskje litt å gjøre med saken at klimaet ikke gjør det mulig å ha hage med masse trær og blomster slik man ser ellers i landet. 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #11 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 6.7.2022 den 13.00): Måtte sjekke boligmarkedet der. Det huset er til salgs! Hvilket? Det hvite huset, vel! https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=253595543 Anonymkode: 5dd06...878 Knut Bye 500m unna. Er det naboen? Anonymkode: 4c9f3...365 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #12 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 6.7.2022 den 13.00): Måtte sjekke boligmarkedet der. Det huset er til salgs! Hvilket? Det hvite huset, vel! https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=253595543 Anonymkode: 5dd06...878 Overrasket over at prisen ligger på over 5 mill. på et lite sted som det. Anonymkode: b5ec0...575 7
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #13 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 6.7.2022 den 13.01): Noe sier meg at de ikke brukte megler heller.. muligens. ST. Hanshaugen 12 ligger på øya. Plassering av tomt i Vardø er begrenset. Det er fortsatt mange velbygde hus på øya, med interessante løsninger og god beliggenhet. MEN ... Problemet er at disse husene ikke er til salgs. Jeg tviler på om de noen gang kommer på salg, og hvis de gjør det, vil de definitivt komme til en høyere pris enn gjennomsnittet. I dag er ST. Hanshaugen 12 et av de første velbygde husene som legges ut for salg. ST. Hanshaugen 12 er praktisk talt et helt nytt hus, det er lettere å nevne det som ikke er nytt.Alle løsninger er gjennomtenkte og alt er implementert Anonymkode: 5dd06...878 "Vakker utsikt av vinduet" Anonymkode: 4c9f3...365 2
Gjest Albbas Skrevet 7. juli 2022 #14 Skrevet 7. juli 2022 Anbefaler også Vardø! Hele turistveien ut dit er helt fantastisk og naturen er så rå og vakker. Og ta turen til Hamningberg også, det er en helt unik opplevelse. Både i Vardø og Hamningberg får du litt følelsen av å være ved verdens ende.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #15 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): "Vakker utsikt av vinduet" Anonymkode: 4c9f3...365 Og: «Huset skal definitivt selges. Ikke bekymre deg « ??? Anonymkode: ba217...b14 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #16 Skrevet 7. juli 2022 27 minutter siden, AnonymBruker said: Overrasket over at prisen ligger på over 5 mill. på et lite sted som det. Anonymkode: b5ec0...575 Når man har brukt så mye penger på å legge LED-lister på mer eller mindre passende steder blir huset dyrt. Anonymkode: 24ef2...b19 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #17 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Knut Bye 500m unna. Er det naboen? Anonymkode: 4c9f3...365 Det er den ene matbutikken i byen. Er en rema 1000 på andre siden av byen Anonymkode: 17248...79b 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #18 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Og: «Huset skal definitivt selges. Ikke bekymre deg « ??? Anonymkode: ba217...b14 Det er en utenlandsk snekker som har pusset opp og skrevet annonsen Anonymkode: 17248...79b 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #19 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 6.7.2022 den 14.56): Vardø er det mest spesielle stedet jeg har besøkt i hele Norge, jeg vil anbefale alle å dra dit om en får muligheten. Og ja, som du sier, det virker som om man er i et annet land. Veldig mye er veldig nedslitt, det er fordi folketallet er halvert de siste 50 åra. Det sier seg selv at det er for mange hus der til at alle blir vedlikeholdt. I tillegg ble byen brendt under krigen og sentrum som ble bygget opp rett etter krigen er i dårlig stand. Når da byen har negativ befolkningsutvikling blir det da slik at de dårlige byggene fra rett etter krigen blir nedprioritert og forfaller. Det er noen mer moderne felt litt utenfor byen der forfallet ikke er så påtrengene. Legg til et klima som ikke akkurat innbyr til mye bruk av hager og uteområder så har du oppskriften på forfall. Estetikken deler den med flere andre norske byer som ble bombet under krigen som f.eks Bodø, Namsos og Kristiansund. Man bygde raskt og effektivt med det man hadde uten særlig omsyn til estetikk og bymiljø. De andre nevnte byene har varierende grad av utvikling noe som sørger for fornying i sentrum, det har ikke Vardø hatt. Når det er sagt syns jeg Vardø eier historien sin på en fantastisk måte, det er ytterst facinerende å være på besøk der og det er mye artig gatekunst. Det er også en rekke severdigheter der som festningen, heksemuseet og øvrige overraskelser som man bare støter på om man beveger seg rundt. Ta turen!! Anonymkode: 6232c...7ec AnonymBruker skrev (18 timer siden): Enig med 👆🏼. Vardø er den mest fascinerende norske byen jeg har besøkt, og jeg har reist mye. Ta turen! Anonymkode: de120...5c6 Er det gode overnattingsmuligheter der? Anonymkode: 5dd06...878
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #20 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Og: «Huset skal definitivt selges. Ikke bekymre deg « ??? Anonymkode: ba217...b14 Topp! Har ligget våken om nettene i tilfellet huset egentlig ikke skal selges. Anonymkode: 92d16...c20 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå