AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #1 Del Skrevet 6. juli 2022 Vi skal på bilferie i sommer (godt planlagt) og ønsker å ha en lydbok som alle kan høre på i mobilpauser. Vi er to voksne, gutt 14 og jente 16. Kjærlighetsdrama er nok utelukket... Noen som kan anbefale noe? Anonymkode: fa16a...028 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #2 Del Skrevet 7. juli 2022 The hitchhikers guide to the galaxy, lest av Stephen Fry. Anonymkode: 804ad...2a1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #3 Del Skrevet 7. juli 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: The hitchhikers guide to the galaxy, lest av Stephen Fry. Anonymkode: 804ad...2a1 Det var et veldig godt forslag - tusen takk! Anonymkode: fa16a...028 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #4 Del Skrevet 7. juli 2022 Jeg vil anbefale Baksiden og Hvordan jeg tjente min første million av Endre Lund Eriksen. Enkebyen: de bortførte og Enkebyen 2: de drepe av Thomas Enger og En av oss lyver av Karen McManus er også veldig spennende. (De fungerer også fint for voksne å høre). Anonymkode: 867cf...d1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #5 Del Skrevet 7. juli 2022 Jeg glemte Sadie av Courtney Summer, true crime i romanform. Den finnes nok bare som lydbok på engelsk da. Anonymkode: 867cf...d1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #6 Del Skrevet 8. juli 2022 Er lettere å komme med tips om dere sier noe om hva ungdommene pleier å lese og hva de liker, men her kommer noen forslag: En bønn til Owen Meany er veldig fin. Da kan dere snakke om utenforskap, vennskap, identitet. Et par andre bøker som også handler om vennskap er Intet nytt fra vestfronten og Tre kamerater av Remarque. Veldig fine bøker begge to. Egalias døtre er morsom samfunnssatire. Lettlest. Fører definitivt til mange gode diskusjoner i familien. Hvis dere kan tåle litt sex og begjær i starten av boken så er Høytleseren av Schlink en svært god roman om moral, ære, skam, skyld. Sofi Oksanens Utrenskning, eller Hundeparken er aktuelle. Disse er kanskje noe vanskeligere hvis ungdommene ikke er vant til å lese. Hvis ungdommene synes det er vanskelig å følge med på voksen-bøker har Jon Ewo skrevet noen gode kontrafaktiske romaner 1920 og 1957 er titlene. Disse bøkene er svært lettleste, men kan sette i gang noen tanker hos ungdommen og bidra til en interessant diskusjon. Er vanskelig å komme med forslag når jeg vet så lite om hva ungdommen deres liker og hva de leser til vanlig, så skriv gjerne litt om det så kan jeg komme med mer målrettede forslag. Anonymkode: 50b4a...ac1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 9. juli 2022 #7 Del Skrevet 9. juli 2022 Tom Egeland - Ragnarok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå