AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #1 Skrevet 6. juli 2022 Vaskemaskina (LG) kom med leiligheten vi kjøpte for 5 år siden. Husker ikke nøyaktig hvor gammel den er, men rundt 8-10 år et sted. Den viser feilkode som indikerer at vannet dreneres for sakte - har rengjort pumpefilteret og kontrollert det ikke er noe knekk på dreneringsslangen, men dette løste ikke problemet. I tillegg har motoren begynt å lage en "hvine"-lyd under skylle/sentrifugere-syklusen. Om det "bare" var dreneringen hadde jeg tenkt at dette sikkert er en småting som kan fikses lett, men motorlyden bekymrer meg. Teller nå på knappene om det er verdt å få reparatør hit, eller om vi bare skal kjøpe en ny med det samme da den er såpass gammel allerede. Familie med to små barn, så den er og har vært i flittig bruk. (Heldigvis har vi mulighet til å vaske klær i borettslagets vaskerom i mellomtida, men dette er en tungvint løsning, vil gjerne få fiksa det kjapt.) Har fint råd til ny fra bufferkontoen, så penger er ikke en begrensende faktor. Hva ville du gjort? Anonymkode: 30e5e...67d
Leo Skrevet 6. juli 2022 #5 Skrevet 6. juli 2022 Jeg er helt for å reparere ting, men her er det snakk om en gammel, og sannsynligvis velbrukt, maskin. Det kan godt være at den feilen den har nå kan la seg fikse, men om noen måneder er det noe annet på maskinen som går i stykker og da er dere like langt. Med andre ord ville jeg ha kjøpt ny nå fordi det sannsynligvis vil være det mest lønnsomme i lengden. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #6 Skrevet 6. juli 2022 Om det ikke går på garantien er reparatør dyrt, og ingen garanti for at det kan fikses. Med en så gammel maskin, som nok er på slutten av sitt livsløp, ville jeg heller satt de pengene i å kjøpe ny maskin. Ta evt kontakt med reparatør og få et prisoverslag, om f.eks motor må byttes Anonymkode: f71be...1a3 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #7 Skrevet 6. juli 2022 Det kan være noe så enkelt som at reima er dårlig og glipper, veldig enkelt å undersøke og fikse. Anonymkode: 5b671...986 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #8 Skrevet 6. juli 2022 Mange produsenter har ti års garanti på motoren. Og det har de fordi motoren er ikke den delen som ryker først i vaskemaskiner. Motoren holder som regel mye lengre enn 10 år. Det som svikter, er deler som rister ved sentrifugering, deler som holder trommelen på plass. Dette og dette er eksempler på de vanligste skadene. Jeg kan jo ikke si for sikkert at det er det ulyden skyldes, det er bare en antagelse. Hvis du ikke kan reparere selv, blir ikke regnstykke i din favør, dessverre. Reparatørbesøk - 1200 kr, bestilling av deler - 1000 kroner, ny reparatørbesøk - på timepris. Totalsum kommer på mer enn 8-10 år gammel LG maskin er verdt. Så jeg ville kjøpt ny vaskemaskin... Men jeg skjønner veldig godt at du tenker på miljø. Du kan velge å gi bort din vaskemaskin - legg ut annonse på finn - til en som reparerer vaskemaskiner for videre salg. Anonymkode: 07ded...ad5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå