Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg er offentlig ansatt innen helse og omsorg, og medlem i fagforbundet. Har fått med meg lønnsoppgjøret og resultatet av dette, men det er én ting jeg ikke helt forstår: Når gjelder lønnsoppgjøret/økningen fra? Når vil vi få etterbetalt og fra hvilken måned/dato?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

1. mai her. I fjor ble det etterbetalt ila høsten. 

Endret av nordlending
Skrevet

Etterbetaling kommer etter at de lokale forhandlingene er ferdige. Fristen for forhandlingene er 31 okt. Etterbetaling kommer da som regel i november.

AnonymBruker
Skrevet

1. mai. I fjor rakk de å etterbetale det på junilønna, men nå ser jeg i lønningssystemet at det ikke er lagt inn enda hos oss, så da kommer det antagelig ikke før i august. Første gang det har gått så lang tid, så vet ikke hva det skyldes. Men regner med det er noe lokalt.

Anonymkode: 70b14...744

AnonymBruker
Skrevet
Just now, andy capp said:

Etterbetaling kommer etter at de lokale forhandlingene er ferdige. Fristen for forhandlingene er 31 okt. Etterbetaling kommer da som regel i november.

Vi har aldri måttet vente på lokale forhandlinger for å få det felles tillegget på våren. Det går jo opp mot et halvt år mellom. 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Vi har aldri måttet vente på lokale forhandlinger for å få det felles tillegget på våren. Det går jo opp mot et halvt år mellom. 

Jeg har alltid måtte vente 

Anonymkode: f9b96...1e2

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi årets lønnsforhandlinger er ikke ferdige før de lokale forhandlingene er ferdige, akkurat som jeg skrev. Nå ser jeg at du mener dere har fått sentralt tillegg tidligere. Det har jeg aldri vært med om, så da vet ikke jeg.

Endret av andy capp
Leste feil
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen fasit på det, kommer an på kommunen du jobber i. Hos oss tenker jeg det kommer på septemberlønn med etterbetaling fra mai. 
Så vidt jeg vet er det ikke lokale forhandlinger for kapittel 4 i år. 

Anonymkode: 49259...7da

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, andy capp said:

Fordi årets lønnsforhandlinger er ikke ferdige før de lokale forhandlingene er ferdige, akkurat som jeg skrev. Nå ser jeg at du mener dere har fått sentralt tillegg tidligere. Det har jeg aldri vært med om, så da vet ikke jeg.

Det er vel alltid sentrale tillegg i det offentlige? Men ikke alltid lokale forhandlinger i tillegg. 

Skrevet

Takk for svar. 

Jeg er tilsatt i et vikariat ut august. Dersom etterbetalingene ikke kommer før utpå høsten, vil jeg da få pengene etter at jeg har sluttet i jobben?

AnonymBruker
Skrevet
Storelillemeg skrev (7 timer siden):

Takk for svar. 

Jeg er tilsatt i et vikariat ut august. Dersom etterbetalingene ikke kommer før utpå høsten, vil jeg da få pengene etter at jeg har sluttet i jobben?

Det må du sjekke med arbeidsplassen din. Ulik praksis på dette.

Anonymkode: c19a3...460

AnonymBruker
Skrevet

Fra 1 Mai. Fikk det utbetalt i September 

Skulle ha 6000 kr etterbetalt, men etter skattetrekk og trekk til pensjonsordning fikk jeg utbetalt 2900 kr 

Anonymkode: 81395...5ca

AnonymBruker
Skrevet
Storelillemeg skrev (21 timer siden):

Hei! 

Jeg er offentlig ansatt innen helse og omsorg, og medlem i fagforbundet. Har fått med meg lønnsoppgjøret og resultatet av dette, men det er én ting jeg ikke helt forstår: Når gjelder lønnsoppgjøret/økningen fra? Når vil vi få etterbetalt og fra hvilken måned/dato?

Fikk høre fra min kommune at vi får vår etterbetaling og nye lønnsoppgjør i august eller september 

Anonymkode: c63b3...7b8

Skrevet

Men er det noen som vet om jeg vil få etterbetaling dersom jeg slutter i jobben før pengene blir utbetalt?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Storelillemeg said:

Men er det noen som vet om jeg vil få etterbetaling dersom jeg slutter i jobben før pengene blir utbetalt?

Du skal jo ha den lønna du har krav på fra mai av og til du slutter.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du skal jo ha den lønna du har krav på fra mai av og til du slutter.

Ikke alle praktiserer dette.

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke alle praktiserer dette.

Sentrale oppgjør i det offentlige gjelder vel alle ansatte.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Sentrale oppgjør i det offentlige gjelder vel alle ansatte.

Nei, de som er ansatt i kapittel 5 i kommunene forhandler bare lønn lokalt og tar ikke del i det sentrale oppgjøret.

Anonymkode: 280ef...aca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...