Gå til innhold

Forskjell på miniform og semperdråper?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Har en 3 ukers gammel baby som delammes og får en del morsmelkerstatning i tillegg. Hun presser en god del og på kveldstid virker hun litt plaget av dette (ikke så mye gråt egentlig, men virker utilpass og litt urolig). Hun har og har hatt avføring 2 ganger daglig, så jeg tror ikke hun er forstoppet. Derfor tenker jeg at det kanskje er luft, og jeg vil gjerne hjelpe henne hvis jeg kan det. Men jeg blir ikke klok på forskjellen mellom miniform og semperdråper? Skal begge deler hjelpe mot luft i magen? 

PS: er også i dialog med helsesykepleier

Anonymkode: 0a305...ef9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, begge deler skal hjelpe på luft i magen. 

Anonymkode: d8614...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja, begge deler skal hjelpe på luft i magen. 

Anonymkode: d8614...2e5

Nei.

semperdråper hjelper tarmbakteriene.

minifom «hjelper» på luft, men jeg mener det bare er tull. HELT vanlig å være plaget på kveldstid når de er så små, les om kveldsuro. Eller prøv å kutte ut melk og melkeprodukter, det hjelper på luften i magen til babyen. 

Anonymkode: d61a7...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke gitt, og gjorde for øvrig ikke det, noen av dråpene for en slik liten ting. Jeg forstår at du vil hjelpe babyen, men gjør det med forsiktig sykling med beina, massasje av mage, mye nærhet og bæring, og prøv å legg babyen på lårene dine, med rumpa helt ned mot magen din og beina opp mot puppene slik at de ligger som i bilstolen. Det er en ypperlig "bæsje eller prompe" - posisjon 🙂 Nyfødte har umodne tarmer, dette er helt, helt normal oppførsel. 

Anonymkode: 03dd7...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...