Gå til innhold

Gave til barnehageansatte som er sykmeldt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt slutter i småbarnsavdeling nå, og skal over i ny avdeling etter ferien. Jeg vil kjøpe gaver til de ansatte på avdelingen (også vikarer), men to av de faste ansatte har vært sykmeldt lenge. Burde jeg kjøpe gaver til dem også? Barnet har gått i barnehagen i to år, og jeg har ikke kjøpt gaver til de ansatte før. 

Anonymkode: c399a...bea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det burde du ikke. Samtidig så er det ingenting som tilsier at du burde kjøpe gaver til noen av de ansatte i utgangspunktet, så vanskelig å si.

Anonymkode: 5ed9c...946

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok koselig for dem å bli husket på, men her samlet vi inn til fellesgave. Har aldri kjøpt gaver selv til de ansatte, kun vippset penger og blitt med på fellesgave. 

Anonymkode: f6fb5...8b3

• Liker 1
Skrevet (endret)

What! Nei, du trenger ikke kjøpe gave til de ansatte. Dette er jo meget spesielt. Kjøp heller en plante eller blomsterbukett felles til avdelingen :) 

De ansatte har vært med ditt barn, ikke med deg - syntes da det er litt spesielt at du skal kjøpe gave til dem. Hadde vært annerledes hvis barnet ditt var eldre, og var veldig nær en ansatt - men da hadde det vært opp til barnet, og barnet hadde valgt. 

Endret av Rosatoast
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Barnet mitt slutter i småbarnsavdeling nå, og skal over i ny avdeling etter ferien. Jeg vil kjøpe gaver til de ansatte på avdelingen (også vikarer), men to av de faste ansatte har vært sykmeldt lenge. Burde jeg kjøpe gaver til dem også? Barnet har gått i barnehagen i to år, og jeg har ikke kjøpt gaver til de ansatte før. 

Ett hyggelig kort til avdelingen holder lenge. 

Anonymkode: 0b730...ff5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis barnet er spesielt knyttet til en ansatt kan du gi noe til denne sånn privat tenker jeg, men ellers er det å gi gave en merkelig greie.. 

Anonymkode: 78952...e1d

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville heller gitt en felles gave. Føler det er mer naturlig enn til hver enkelt. Da slipper du også å tenke på de som er sykemeldt. Mange som gir en kurv med kaffe, te, noe søtt, noe snacks o.l. Hvertfall ut fra andre lignende tråder her på kg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det handler egentlig om at jeg ønsker å gi gave til én spesiell ansatt, og jeg synes at det er litt ubehagelig å ikke gi noe til alle. De er så fine, alle sammen. Uansett - jeg gir noe til den ene, privat. 

Takk for alle svar. 🤗

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...