AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #1 Skrevet 6. juli 2022 Hei. jeg er så redd, sliter med helseangst og takler dårlig slike situasjoner. min tenåringssønn fjernet for et par uker siden en kul i bakhodet som plutselig hadde begynt å vokse. Legen var sikker på at det var en fettkul, men sendte den inn til analyse av ren rutine. legen ringte meg nettopp og sa at det ikke var en fettkul men en lymfeknute og at den var sendt videre til Rikshospitalet for analyse, rutine dette også. De hadde ikke funnet noe på første analysen her på sykehuset, men hadde heller ikke kompetanse til å konkludere med noe. Jeg lurer på hva de «leter» etter, og tenker kreft med en gang.. jeg vet nå at jeg kommer til å ha det helt jævlig inntil svar foreligger, noen som har opplevd lignende? Anonymkode: 416b3...b34 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #2 Skrevet 6. juli 2022 Jeg går med kuler på Halden og absolutt ikke farlig. Det er rutine. Så ro ned litt. Anonymkode: a5e24...373
Bøtteballetten Skrevet 6. juli 2022 #3 Skrevet 6. juli 2022 Jeg hadde en kul på halsen, den var på siden foran. Somlet meg omsider til lege. Det var snakk om en betennelse.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #4 Skrevet 6. juli 2022 ts her, Takk dere♥️ jeg googler mye i slike tilfeller, og leser at det ofte kan være kreftsvulst om den er rasktvoksende og hoven uten grunn. Det er jo denne. 😭 vi er på ferie og jeg har panikk. Faen altså. Anonymkode: 416b3...b34 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #5 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): ts her, Takk dere♥️ jeg googler mye i slike tilfeller, og leser at det ofte kan være kreftsvulst om den er rasktvoksende og hoven uten grunn. Det er jo denne. 😭 vi er på ferie og jeg har panikk. Faen altså. Anonymkode: 416b3...b34 Jeg forstår deg. Hadde også vært redd. Er bare sånn laga. Men prøv å ikke få panikk eller bli oppslukt av tankespinn. Dere er på ferie og det er ikke noe å gjøre annet enn å vente på svar. Gjør ditt beste for å lage det kjekt på ferie for både deg og alle. Lag gode minner. Ta bilder. Skulle det bli dårlige nyheter så har du ikke gjort noe galt om du har kost deg på ferie. Det er ok å legge vonde ting til siden og ta det senere. Lykke til med alt og krysser fingrene for at de ikke finner noe. Det hørtes positivt ut at de ikke fant noe kreft på disse første prøvene. Prøv å roe deg med det. ❤️ Anonymkode: 88a7d...d40 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #6 Skrevet 6. juli 2022 Det hadde jeg også. en hoven lymeknute kul i hodet. hatt den i snart 30 år. ble aldri mindre, men aldri tenkt noe på den. Anonymkode: a9928...0e0 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #7 Skrevet 6. juli 2022 Slutt å google og hør på legene. Anonymkode: f2be6...d11 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #8 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): ts her, Takk dere♥️ jeg googler mye i slike tilfeller, og leser at det ofte kan være kreftsvulst om den er rasktvoksende og hoven uten grunn. Det er jo denne. 😭 vi er på ferie og jeg har panikk. Faen altså. Anonymkode: 416b3...b34 Jeg hadde rasktvoksende kuler i lymfene i halsen, ble så jævlig redd, var bare en infeksjon. Håper på det beste ❤ Anonymkode: da856...497 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #9 Skrevet 6. juli 2022 Sannsynligvis er det en infeksjon av noe slag, er det det vanligvis er. Men de sjekker selvfølgelig, for sikkerhets skyld. Unge, ellers friske kropper trenger ikke ha noe særlig symptomer om de får en infeksjon. Anonymkode: cdb41...fd4 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #10 Skrevet 6. juli 2022 Helseangst, er det det som i gamle dager ble kalt for hypokonderi? Anonymkode: b6725...e0a 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #11 Skrevet 6. juli 2022 Mange får lymfeknuter ved infeksjoner. Vi har ofte lymfeknuter i hele kroppen som vi faktisk ikke ser engang. Stesønnen min hovnet opp rundt hele halsen en gang, men det var ingenting. Han var da 12 eller 13 år. Det var et virus, men ikke noe farlig. Anonymkode: ca831...33e 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #12 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Helseangst, er det det som i gamle dager ble kalt for hypokonderi? Anonymkode: b6725...e0a Helseangst trenger ikke være det samme som hypokonderi. Jeg har helseangst. Jeg tror ikke at noe feiler meg, men gruer meg til legeundersøkelser og å oppsøke lege. Er generelt veldig ukomfortabel når det gjelder lege-/sykehusbesøk, og livredd bedøvelse og operasjoner. Anonymkode: ca831...33e 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #13 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det hadde jeg også. en hoven lymeknute kul i hodet. hatt den i snart 30 år. ble aldri mindre, men aldri tenkt noe på den. Anonymkode: a9928...0e0 Akkurat dette svare roet meg litt, takk♥️ Anonymkode: 416b3...b34
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #14 Skrevet 6. juli 2022 Jeg hadde en hoven lymfekul under armen, den vokste i rekordfart og måtte skjæres opp. Det kom av en infeksjon i et lite sår på foten. Anonymkode: 3c70b...9aa 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 6. juli 2022 #15 Skrevet 6. juli 2022 Kan dere bevege på den? Generelt er det et godt tegn hvis den kan beveges/rugges litt på. Jeg fikk hovne lymfekjertler for noen år siden, først og fremst på halsen, men også øverst på låra (liksom på hver side av vulva). Ble tatt prøver, var ingenting galt. Fant aldri ut hva som var grunnen til at de kjertlene plutselig ble hovne. Det gikk tilbake, men jeg kan kjenne de to største på halsen ennå, hvis jeg kjenner etter med hendene.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #16 Skrevet 6. juli 2022 Anonymus Notarius skrev (Akkurat nå): Kan dere bevege på den? Generelt er det et godt tegn hvis den kan beveges/rugges litt på. Jeg fikk hovne lymfekjertler for noen år siden, først og fremst på halsen, men også øverst på låra (liksom på hver side av vulva). Ble tatt prøver, var ingenting galt. Fant aldri ut hva som var grunnen til at de kjertlene plutselig ble hovne. Det gikk tilbake, men jeg kan kjenne de to største på halsen ennå, hvis jeg kjenner etter med hendene. Takk♥️ den er fjernet nå da, fastlegen trodde det var et lipom og tok den bare bort. Den satt mye dypere enn først antatt, så det tok over en time å skjære den ut. men ja, den kunne beveges på. Anonymkode: 416b3...b34
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #17 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei. jeg er så redd, sliter med helseangst og takler dårlig slike situasjoner. min tenåringssønn fjernet for et par uker siden en kul i bakhodet som plutselig hadde begynt å vokse. Legen var sikker på at det var en fettkul, men sendte den inn til analyse av ren rutine. legen ringte meg nettopp og sa at det ikke var en fettkul men en lymfeknute og at den var sendt videre til Rikshospitalet for analyse, rutine dette også. De hadde ikke funnet noe på første analysen her på sykehuset, men hadde heller ikke kompetanse til å konkludere med noe. Jeg lurer på hva de «leter» etter, og tenker kreft med en gang.. jeg vet nå at jeg kommer til å ha det helt jævlig inntil svar foreligger, noen som har opplevd lignende? Anonymkode: 416b3...b34 Unnskyld meg, men nå må du roe deg ned. Det er sønnen din som har fjernet lymfeknute, ikke deg - du skal holde deg rolig slik at han ikke blir redd eller stresset. Det eneste du gjør, er å overføre helseangst, stress og redsel over på barnet ditt. Så beklager språket, men skjerp deg! Du beskriver ikke at sønnen din har hatt vondt, vært syk eller andre symptomer. Så det høres ut som at dette er helt ufarlig, og for sønnen din sin skyld - se å ro deg ned. Anonymkode: 0ca1a...cdd 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #18 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Takk♥️ den er fjernet nå da, fastlegen trodde det var et lipom og tok den bare bort. Den satt mye dypere enn først antatt, så det tok over en time å skjære den ut. men ja, den kunne beveges på. Anonymkode: 416b3...b34 Lipom er jo helt ufarlig cyste som fjernes kirurgisk. Det er ikke farlig sykdom 😂 Anonymkode: 0ca1a...cdd
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #19 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Unnskyld meg, men nå må du roe deg ned. Det er sønnen din som har fjernet lymfeknute, ikke deg - du skal holde deg rolig slik at han ikke blir redd eller stresset. Det eneste du gjør, er å overføre helseangst, stress og redsel over på barnet ditt. Så beklager språket, men skjerp deg! Du beskriver ikke at sønnen din har hatt vondt, vært syk eller andre symptomer. Så det høres ut som at dette er helt ufarlig, og for sønnen din sin skyld - se å ro deg ned. Anonymkode: 0ca1a...cdd Takk, det er det all min energi går til, jeg vil virkelig ikke overføre noe på han. Anonymkode: 416b3...b34
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #20 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lipom er jo helt ufarlig cyste som fjernes kirurgisk. Det er ikke farlig sykdom 😂 Anonymkode: 0ca1a...cdd Ja, men det var jo ikke lipom, det var en hoven lymfe. Anonymkode: 416b3...b34 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå