AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #1 Skrevet 6. juli 2022 Hei, Jeg er 27 og han er 21, vi har vært sammen litt av og på siden i fjor våres og etter mye usikkerhet rundt forholdet fra hans side har vi nå hatt det bra de siste månedene (trodde jeg...). Det kom nå fram at han i det siste har vært usikker på om han ser en framtid med meg, pga aldersforskjell og hva han ser for seg av frihet, og jeg som naturligvis vil stifte familie om noen år. Han er tydelig på at dette ikke går på hans følelser for meg, at han elsker meg og har det topp når vi er sammen, men at dette plager han og han tenker på dette ofte når han er alene. Burde jeg bare godta usikkerheten hans her, eller er det litt egoistisk at han vil fortsette å være sammen med meg etter han har innrømt at han ikke ser en framtid med meg. Føler meg svak som ikke setter grenser her, men så er jeg jo veldig forelsket også.. En del av meg føler jeg burde avslutte det nå, men samtidig føler jeg han er feig som ikke har baller nok til å gjøre det selv når det er så mye usikkerhet fra hans side. Hjelp.... Anonymkode: de28e...597
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #2 Skrevet 6. juli 2022 Ja, du burde avslutte det nå. Dere er jo på totalt ulike sted i livet!! Han er ung og vil sikkert ha noen år til å pule randoms og levva livet og hva det nå er unge menn føler de må gjøre før de omsider blir klare til å starte voksenlivet, og du er klar for å etablere deg. Ja, han er feig. Anonymkode: a1b2b...63c 13
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #3 Skrevet 6. juli 2022 Hvis han ikke vil gi deg det livet du ønsker, så må du jo videre. Og finne lykken et annet sted. Mulig dere bør bryte opp og se hva som skjer. Har han følser nok, kommer han tilbake. Har han ikke de riktige følsene. Så kommer han ikke. Jeg tenker sånn jeg at forhold som er bygget kun på sex er ustabile og utrygge forhold. Enten vil man noe helt seriøst, eller så bare tøyser man, fordi det er lett å ha det sånn. Mange menn ser ut til å ønske både fast dame, og den ungdommelige friheten. Og er litt olebrum jatakk, begge deler. Men det sier seg selv at det funker dårlig i lengden. Med mindre de finner noen som ønsker å kun være særboer og møtes for felles hygge. Jeg kjenner en som er steil på å ikke gifte seg igjen og ikke få flere barn. Stadig finner han seg damer som ønsker begge deler. Jeg vet ikke helt hvorfor de går så inn i forholdet, når de vet at det ikke blir som de ønsker. Og drar slukøret og lei seg ut av forholdet. Anonymkode: e31db...b76 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #4 Skrevet 7. juli 2022 Du er 27 - hva gjør du sammen med en på 21?!? Og attpåtil er det han som må sette grenser. Slutt å gå for nesten-tenåringer. Finn deg en på egen alder. Anonymkode: 49646...28d 6
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #5 Skrevet 7. juli 2022 TS, hvis du ikke forstår at 27 og 21 er dårlig match så tenker jeg det er mye annet som ikke stemmer i livet ditt også. Anonymkode: 28bfb...f66 7
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #6 Skrevet 7. juli 2022 Han er jo 21 år, og går forhåpentligvis enda på skole? Hvorfor skulle han gjøre det slutt? Han tenker ikke på en framtid, men på nåtid. Det er nok du som begynner å tenke framtid. Anonymkode: 37d9f...5f0
Epictetus Skrevet 7. juli 2022 #7 Skrevet 7. juli 2022 22 hours ago, AnonymBruker said: Hei, Jeg er 27 og han er 21, vi har vært sammen litt av og på siden i fjor våres og etter mye usikkerhet rundt forholdet fra hans side har vi nå hatt det bra de siste månedene (trodde jeg...). Det kom nå fram at han i det siste har vært usikker på om han ser en framtid med meg, pga aldersforskjell og hva han ser for seg av frihet, og jeg som naturligvis vil stifte familie om noen år. Han er tydelig på at dette ikke går på hans følelser for meg, at han elsker meg og har det topp når vi er sammen, men at dette plager han og han tenker på dette ofte når han er alene. Burde jeg bare godta usikkerheten hans her, eller er det litt egoistisk at han vil fortsette å være sammen med meg etter han har innrømt at han ikke ser en framtid med meg. Føler meg svak som ikke setter grenser her, men så er jeg jo veldig forelsket også.. En del av meg føler jeg burde avslutte det nå, men samtidig føler jeg han er feig som ikke har baller nok til å gjøre det selv når det er så mye usikkerhet fra hans side. Hjelp.... Anonymkode: de28e...597 Hvorfor i alle dager skal han gjøre det slutt når du ønsker å avslutte? Såvidt jeg kan lese trives han i forholdet. Snakk om feighet. Fra deg. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #8 Skrevet 7. juli 2022 Han ønsker deg som kjæreste, og da slår han ikke opp med deg bare fordi han ikke ønsker å gifte seg med deg, få 3 unger og ønsker å være sammen med deg til dere er 108 år gamle? Han vil være kjæreste med deg her og nå. Det er slik man gjør når man er 21 år gammel. Da har man ikke funnet sin livsledsager. Da er man sammen med en kjæreste som man er sammen med noen måneder, kanskje toppen et par tre år. Og har man skikkelig flaks, så har man faktisk funnet livsledsageren sin. Men da har man hatt SKIKKELIG flaks. Det var slik det var i gamle dager. Dette forholdet kommer til å vare noen måneder, år, og så tar det slutt. Kanskje når han reiser til en annen by for å studere. Eller han blir sammen med noen andre. Eller aldersforskjellen blir for tydelig. Hvis du ikke ønsker dette, så er det DIN jobb å slå opp. Ikke hans. Det er ikke HAN som er egoistisk som ikke slår opp. Han har ikke gjort noe galt. Han er sammen med kjæresten sin som han er forelsket i nå. Men han er realistisk, og han er ærlig. Og det skal du være takknemlig for. Han er ALT annet enn egoistisk, spør du meg! Anonymkode: 6365b...b89 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #9 Skrevet 7. juli 2022 Du kan da seriøst ikke tro at en 21-åring er klar for å stifte familie?? Dette er dødfødt Anonymkode: dfc59...2e5 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #10 Skrevet 8. juli 2022 enda ei som går mot realiteten og kaster verdifulle tiden hennes på yngre menn for å ta igjen mistet ungdomstid det handler om tid før han dumper deg Anonymkode: c464d...9d6 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #11 Skrevet 8. juli 2022 Ingen hadde reagert om TS var en mann på 27 med en kvinnelig kjæreste på 21.... Anonymkode: ca689...174 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #12 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ingen hadde reagert om TS var en mann på 27 med en kvinnelig kjæreste på 21.... Anonymkode: ca689...174 Fordi dette er en helt annen situasjon i forhold til tidslinjer og når en ønsker å etablere seg vanligvis. Ikke sammenliknbart. Anonymkode: af71c...a47 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #13 Skrevet 8. juli 2022 TS, du må være klar over at for ham er du nok i stor grad enkel tilgang til sex. Selvfølgelig har han det fint når dere først er sammen… Noen få menn ønsker å stifte familie og få barn i ung alder, men det gjelder tydeligvis ikke ham her. Det er det lite du kan gjøre med. Menn generelt pusher gjerne godt mot 40 år, før de begynner å ‘føle seg klar’ til å få barn. Da er du 46… Du risikerer å ende i en situasjon hvor du uansett må avslutte forholdet for å kunne få oppfylt drømmen om egne barn. Sjansene for å finne en god mann å etablere deg med øker betraktelig om du begynner å lete nå, og ikke venter til du er over 30 og åpenbart er på leting etter en babypappa. Anonymkode: af71c...a47 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #14 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Fordi dette er en helt annen situasjon i forhold til tidslinjer og når en ønsker å etablere seg vanligvis. Ikke sammenliknbart. Anonymkode: af71c...a47 For noe tull. Det er kun fordommer og ingenting annet som gjør at det liksom skal være forskjell på om kvinnen er eldst eller mannen er eldst. Jeg er enig i at en 21-åring ikke er stort mer enn en forvokst unge, men i gamledager var det faktisk slik at de var gift og hadde barn på den alderen. I dag får vi ikke barn før i 30-årene, mange av oss. Men, det er altså helt idiotisk å komme med kommentarer som går på at det er forskjell på hvordan man ser på aldersforskjell ut fra kjønn. Det er virkelig gammelmodig tankegang. Anonymkode: 5385a...ca9 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #15 Skrevet 9. juli 2022 Jeg er en kul fyr med 3 småbarn, fikk første da jeg var 40. Kona er mange år yngre. Skjønner godt at damer ikke gidder å vente like lenge. Anonymkode: f1180...641
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #16 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): For noe tull. Det er kun fordommer og ingenting annet som gjør at det liksom skal være forskjell på om kvinnen er eldst eller mannen er eldst. Jeg er enig i at en 21-åring ikke er stort mer enn en forvokst unge, men i gamledager var det faktisk slik at de var gift og hadde barn på den alderen. I dag får vi ikke barn før i 30-årene, mange av oss. Men, det er altså helt idiotisk å komme med kommentarer som går på at det er forskjell på hvordan man ser på aldersforskjell ut fra kjønn. Det er virkelig gammelmodig tankegang. Anonymkode: 5385a...ca9 Du er helt enig i at en 21 åring er kun en forvokst guttunge? Det er jo det som er saken i akkurat dette tilfellet. Hvordan ting var i gamle dager er totalt irrelevant for mennesker som lever nå. Når en kvinne ønsker å etablere seg med familie og egne barn, er alder på partner vesentlig. Spesielt når den potensielle partneren er mye yngre og ikke engang kan se for seg familieliv. Hadde alderen i dette tilfellet vært motsatt, ville det vært mye mer sannsynlig at hun kunne fått oppfylt ønske om barn og familie når hun nærmer seg 30 og han nærmer seg 40. Det er ikke gammeldags, kun statistikk. Hun kan velge å overse det, og gamble på at denne guttevalpen vil endre mening om 2-3 år. Men førstegangsfedre er i snitt over 32 år. Da vil hun være 38 år, og den biologiske klokka kan alt ha sluttet å tikke om hun er uheldig og kommer i tidlig overgangsalder. Kvinner har et mye mindre tidsvindu for å få egne barn. Det er dumt å gamble det bort på en ‘guttunge’. Anonymkode: af71c...a47 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #17 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Fordi dette er en helt annen situasjon i forhold til tidslinjer og når en ønsker å etablere seg vanligvis. Ikke sammenliknbart. Anonymkode: af71c...a47 Nei, det er akkurat samme situasjon. Begge kjønn har en fiks ferdig voksen hjerne i 25 årsalderen, men menn foretrekker å skylapper som sier at kvinner er myyyyyye tidligere moden en menn for å legalisere slike forhold. Til ts: skrinlegg det. Ikke pga alder. Men for å unngå å kaste bort tid på useriøse menn som ikke vil noe sted med et forhold. Anonymkode: 5379b...b14
Tuppeluri Skrevet 9. juli 2022 #18 Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 7.7.2022 den 18.21): Du kan da seriøst ikke tro at en 21-åring er klar for å stifte familie?? Dette er dødfødt Anonymkode: dfc59...2e5 Mange 21åringer i dag som er mer enn klare for å stifte familie bare så det er sagt. Selv var jeg og samboer 23 når vi fikk barn, vært sammen siden ungdomskolen. Men det er forskjell på folk. Å det er viktig å prioritere det man ser på som viktigst. Utrolig kjedelig å være 21 å ville oppleve livet, reise rundt å se verden og skaffe seg nettverk, utdanning, jobb etc, også blir man plutselig på vei med barn og ikke får de samme mulighetene. Jeg angrer ikke på valget mitt ang barn, men skulle ønske jeg valgte å reise å se verden litt mer før jeg fikk barn.
Ulla Ullsokk Skrevet 9. juli 2022 #19 Skrevet 9. juli 2022 Han trenger nok sikkert ca ti år til før han er der du er, dessverre. Bra at han er ærlig om det! Og nei, det er ikke det samme om aldersforskjellen er omvendt! Menn har ikke et tidsvindu de kan få barn i. Dette er grunnleggende biologisk kunnskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå