AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #1 Skrevet 6. juli 2022 Jeg og ei jente jeg gikk på skole med hadde et godt øye til hverandre gjennom største delen av skolegangen. Vi var ganske nær ved flere anledninger, men jeg turte rett og slett ikke gå videre med det. Grunnen til det var nok mest frykt for hva kompiser og andre skulle mene, siden hun var ganske overvektig. Selv var og er jeg slank og passe trent. På ungdomsskolen var hun allerede over 100kg, og ca. 160cm høy. Akkurat det plaget ikke meg, jeg var forelska i jenta, det vakre smilet, øynene og selvsikkerheten. Men som sagt var jeg for feig, og lot frykten for andres mening styre mitt valg… 🤷🏼♂️ Etter ungdomsskolen skiltes våre veier, og vi har levd hver våre liv med forhold på hver vår kant. Nå, i en alder av 24, møttes vi igjen ved en tilfeldighet. Vi er begge single så vi har gjenopptatt kontakten, og har datet litt. Jeg er som sagt fortsatt slank, mens hun har blitt vesentlig større. Hun veier nå rundt 160 kg, men vekt og størrelse har aldri vært noe problem for henne, og hun er fortsatt den samme selvsikre og sprudlende jenta som jeg ble så betatt av i skoletida! Hun sier at hun trives med seg selv, og ikke har noe ønske eller behov for å gå ned i vekt. Selv har jeg ingen problem med at ho er kraftig! Jeg syns fortsatt ho er ei flott jente, og jeg er like forelska… men igjen kommer frykten for hva andre vil tenke og mene. Alle mine tidligere kjærester har vært slanke. Hva ville du tenke om noen du kjenner fikk en overvektig kjæreste? Eller hva tenker du om du ser et par der den ene er slank og den andre er overvektig? Anonymkode: 5236a...fd7 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #2 Skrevet 6. juli 2022 Drit i alle andre og go for it. Anonymkode: 3f55b...252 10 3 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #3 Skrevet 6. juli 2022 Har vel ingenting å si vel? Blir alltid bare glad når folk finner hverandre, det er ikke bare enkelt å finne en man passer godt sammen med. Om man skal tenke på hva andre tenker, da blir det enda vanskeligere. Kjør på ❤️ Anonymkode: ab9b6...3d7 7
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #4 Skrevet 6. juli 2022 Hvorfor bryr du deg om hva andre mener? Du liker henne og du som evnt skal bo med henne. Da må du vel klare å ta et standpunkt selv. Vær bare tydelig på at du forsvarer henne mot dritt prat om dere evnt. Ellers kan hun bli såret om du ikke forsvarer forholdet på en bra måte. Anonymkode: 54966...843 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #5 Skrevet 6. juli 2022 Gjør meg ikke opp så mange tanker egentlig. Kanskje at du ser forbi vekt og uhelse og ser rett inn i sjela? Anonymkode: 3089e...735 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #6 Skrevet 6. juli 2022 160 kg og 1.60 høy? Det vil garantert bli snakk i kompisgjengen, og det virker som hva de mener fortsatt står ganske sterkt hos deg, så klarer du å forsvare henne selv etter å ha tatt henne inn i varmen hos deg?🤷♀️ Anonymkode: 989b4...099
Gjest Mysticgirl Skrevet 6. juli 2022 #7 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg og ei jente jeg gikk på skole med hadde et godt øye til hverandre gjennom største delen av skolegangen. Vi var ganske nær ved flere anledninger, men jeg turte rett og slett ikke gå videre med det. Grunnen til det var nok mest frykt for hva kompiser og andre skulle mene, siden hun var ganske overvektig. Selv var og er jeg slank og passe trent. På ungdomsskolen var hun allerede over 100kg, og ca. 160cm høy. Akkurat det plaget ikke meg, jeg var forelska i jenta, det vakre smilet, øynene og selvsikkerheten. Men som sagt var jeg for feig, og lot frykten for andres mening styre mitt valg… 🤷🏼♂️ Etter ungdomsskolen skiltes våre veier, og vi har levd hver våre liv med forhold på hver vår kant. Nå, i en alder av 24, møttes vi igjen ved en tilfeldighet. Vi er begge single så vi har gjenopptatt kontakten, og har datet litt. Jeg er som sagt fortsatt slank, mens hun har blitt vesentlig større. Hun veier nå rundt 160 kg, men vekt og størrelse har aldri vært noe problem for henne, og hun er fortsatt den samme selvsikre og sprudlende jenta som jeg ble så betatt av i skoletida! Hun sier at hun trives med seg selv, og ikke har noe ønske eller behov for å gå ned i vekt. Selv har jeg ingen problem med at ho er kraftig! Jeg syns fortsatt ho er ei flott jente, og jeg er like forelska… men igjen kommer frykten for hva andre vil tenke og mene. Alle mine tidligere kjærester har vært slanke. Hva ville du tenke om noen du kjenner fikk en overvektig kjæreste? Eller hva tenker du om du ser et par der den ene er slank og den andre er overvektig? Anonymkode: 5236a...fd7 Jeg hadde ikke tenkt noen verdens ting. Det finnes flust av par der den ene er overvektig og den andre ikke . Du er jo voksne og må stå for valget du tar, om du elsker henne, vis det ❤️
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #8 Skrevet 6. juli 2022 Overvekt tenker jeg ingenting om, men når folk har sykelig fedme tenker jeg det enten er eller vil bli en stor belastning på sikt. Ikke bare vil det være vanskelig for vedkommende med fedme å være med på aktiviteter i fornøyelsesparker ol. pga størrelsen, men de helsemessige risikoene er en stor belastning for partner. Lever selv med en som har sykelig fedme, og mener det undervurderes hvor mye ekstra det krever av partner, spesielt i en etableringsfase og med barn. Mye faller på meg fordi han ikke kan, vil eller orker. Anonymkode: cb6ee...1f2 9 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #9 Skrevet 6. juli 2022 Kjør på! Var i en lignende situasjon for 6-7 år siden. Fælt å si det, men jeg feiga ut fordi jeg var redd for hva andre skulle tenke. Vi var ganske betatt av hverandre begge to, og jeg tror vi kunne fått det veldig fint sammen. Er over henne nå, men jeg angrer fortsatt på at jeg aldri ga det en reell sjanse. Nå har hun funnet seg en annen fyr. Anonymkode: a8e31...6e6 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #10 Skrevet 6. juli 2022 Den slanke personen er rar som må lage en tråd om det. Anonymkode: 635b2...117 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #11 Skrevet 6. juli 2022 Jeg er dame og har en overvektig kjæreste. Selv er jeg godt trent og slank/tynn. Heeelt i starten tenkte jeg pittelitt på det men fant fort ut at dette driter jeg i. Er blitt så forelsket og glad i denne mannen og elsker å stryke på magen hans. Han er fantastisk i forhold til tidligere kjærester. Vet du, man blir glad i mennesket, ikke fasongen. Nå er jeg bare stolt over å være kjæresten hans ❤️ Og så kan man jo inspirere hverandre på sikt, til å leve litt sunnere. Go for it ❤️ Anonymkode: 6713d...02e 4 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #12 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den slanke personen er rar som må lage en tråd om det. Anonymkode: 635b2...117 Det er fordi det er så jævla mye body shaming i dette samfunnet vårt. Anonymkode: 6713d...02e 8
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #13 Skrevet 6. juli 2022 Tenker ikke så mye rundt det. Nettopp kommer hjem fra Spania og registrerte at blant Engelske turister er det helt vanlig at pipestilker er sammen med svære dundrer. Flott at de har funnet hverandre tenker jeg. Anonymkode: 42238...078 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #14 Skrevet 6. juli 2022 Jeg tenker at du fortsatt virker opphengt i ungdomsskolementalitet hvis hva andre tenker er det du velger kjæreste ut fra... Anonymkode: ff0ec...2c6 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #15 Skrevet 6. juli 2022 Jeg har en mann som er bare bittelitt overvektig OG er veldig inaktiv. Jeg selv løper 5-10km løpeturer 1-3 ganger i uka når jeg er skadefri og astmaen min ikke plager meg for mye. Jeg kan fortelle at for meg er hans inaktive livsstil og at han er feit (altså mer fett enn normalt for vekta hans) gjør meg veldig frustrert og bekymret. Dette har rett og slett blitt et stort frustrasjonsmoment for meg det siste året. Jeg føler meg tatt for gitt og ikke respektert av at han rett og slett ikke bryr seg om egen helse, ingen tanke på at jeg vil ha han frisk i livet mitt i mange år fremover. Og vi er bare 30år gamle... Alt jeg sier er at dette kan bli et problem senere når prioriteringer endrer seg. Anonymkode: 7bcc0...de6 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #16 Skrevet 6. juli 2022 Jeg tenker du skal følge hjertet, men det vil bli en kamp mot haterne. Når det er sagt så er denne damen sykelig overvektig og trenger trolig hjelp. Er du villig til å stå ved hennes side når kroppen hennes bryter sammen litt etter litt, og hun kanskje ender opp i rullestol på grunn av ødelagte knær/ledd etc ? En ting er å være ung og feit, noe annet er å være gammel og feit og trenge hjelp til å gå opp trappa, sette seg ned på do, vaske seg etc... vil du det TS? Anonymkode: bc5a4...4b3 6
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #17 Skrevet 6. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har en mann som er bare bittelitt overvektig OG er veldig inaktiv. Jeg selv løper 5-10km løpeturer 1-3 ganger i uka når jeg er skadefri og astmaen min ikke plager meg for mye. Jeg kan fortelle at for meg er hans inaktive livsstil og at han er feit (altså mer fett enn normalt for vekta hans) gjør meg veldig frustrert og bekymret. Dette har rett og slett blitt et stort frustrasjonsmoment for meg det siste året. Jeg føler meg tatt for gitt og ikke respektert av at han rett og slett ikke bryr seg om egen helse, ingen tanke på at jeg vil ha han frisk i livet mitt i mange år fremover. Og vi er bare 30år gamle... Alt jeg sier er at dette kan bli et problem senere når prioriteringer endrer seg. Anonymkode: 7bcc0...de6 Jeg kan forstå at du ikke synes det er greit at mannen ikke løper like mye som deg, men det er nok mest du som er problemet her ikke han. Bittelitt overvekt, hva legger du i det ? Når noen sier feit tenker jeg ikke 87 kilo istedenfor 85, da tenker jeg 110 kilo istedenfor 85 (har vært der selv en gang). Anonymkode: bc5a4...4b3 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #18 Skrevet 6. juli 2022 Har du råd til en så stor kjæreste? mat prisene har jo økt betraktelig så det kommer jo til å koste mer og ta vare på henne. Men hvis du føler du kan gi henne et godt hjem, og ta vare på henne så kan du jo gi det et forsøk. Anonymkode: b3a42...168
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #19 Skrevet 6. juli 2022 Ikke noe spesielt - bare at de er forskjellige Anonymkode: 26f23...c63 1
AprilLudgate Skrevet 6. juli 2022 #20 Skrevet 6. juli 2022 Jeg tenker ingenting. Du har jo åpenbart vært betatt og småforelska i denne dama i flere år - så det høres jo litt idiotisk ut å droppe det. Du vil få reaksjoner, fordi veldig mange er fordømmende ovenfor overvekt/fedme. Så det må du bare stå i. Om dere skal ha barn sammen må hun jobbe med vekta - men om ingen ønsker barn så er jo det helt greit. Hun har nok endel helseutfordringer om hun veier 140 kg, men det vet hun jo om selv og tar valg utfra det. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå