Anonym167 Skrevet 6. juli 2022 #1 Skrevet 6. juli 2022 Mannen min og jeg har vært gift i 3 år. Vi har vært sammen i 7. Etter det første året merket jeg at han kunne være ganske krass når han pratet til meg og kunne bli fort sint.Men jeg glemte det fort, da han ble fort blid og hyggelig igjen. Etterhvert så eskalerte det. Han kunne klikke på meg om jeg sa eller gjorde noe feil i hans øyne. Klikke er vel kanskej feil ord å bruke, for han bruker bare stemmen. Men han blir så ufyselig, og sier de mest bedritne ting til meg og jeg føler meg bare så nedbrutt og egentlig usikker på om jeg er for sår og sensitiv. Det er dette han sier til meg. Mulig jeg er det, men jeg ønsker i såfall og ha et forhold der man behandler hverandre med respekt og kan si ting på en ordentlig måte. Han har sagt at jeg er en idiot fordi jeg ikke klarer ditt og datt. Og om ting skal gjøres på en ordentlig måte skal må han gjøre det. Så kan han være like blid igjen kort tid etterpå, men da er jeg ofte lei meg og han bllir sur på meg for det også og gir meg dårlig samvittighet. Han har faktisk kastet ting på meg også. Men det er ikke det verste....det er den ufyselige tonen og skrikingen. Og at jeg ikke klarer noe, som han sier. Når han er snill og godt humør er det veldig trivelig. Men det er vel ikke normalt og ha det sånn? Jeg har sett mine søstre hatt ubrukelige menn som behandlet de som dritt og har sagt helt siden jeg var liten at jeg ikke skal ende opp med en sånn mann. Men jeg tror jeg har det. Eneste er at han også er snill, så jeg blir så forvirret. Men de siste to årene har han vært helt jævelig. Foran folk vi hadde på besøk lurte han meg til å plukke opp en rist til bålpanna som var glovarm for å lære meg en lekse siden jeg hadde glemt å flyttet den vekk fra bålpannen. Jeg fikk brannsår, men også veldig flau siden han gjorde dette foran folk jeg kjente. Hvordan skal man ha det i et forhold?Altså det kan vel ikke være så mye å be om et forhold der du ikke blir skreket og kjeftet på hele tiden? Jeg har ofte vondt i magen når jeg skal si ting til han for enten så får jeg kjeft eller så skal han motargumentere og være nedlatende. Jeg er så lei og kjenner jeg er helt nummen. Og ofte når vi er med de voksne barna hans eller andre i familien hans så føler jeg at jeg må fake et smil og fake at jeg er i godt humør.Det er slitsomt og hater når familine hans kommer for jeg føler alt er så fake, For da skryter han av meg og sier fine ting om meg og til meg. Og lager mat og rydder. Men når vi er alene er det totalt motsatt...... Jeg er en voksen kvinne, men tydligvis godtar jeg å bli behandlet som dritt fordi jeg er usikker på om det er normalt eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #2 Skrevet 6. juli 2022 Nei, dette er ikke normalt og det skal ikke være sånn! Anonymkode: a2aa6...a12 5 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #3 Skrevet 6. juli 2022 Selvsagt er det ikke normalt, og det vet du. Bare gå. Anonymkode: 46d4c...d4b 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #4 Skrevet 6. juli 2022 Selvfølgelig er han også snill. Antagelig også mesteparten av tiden. De fleste er det, ingen ville vel orket å være i et forhold som bare er vanskelig. Og er de vonde episodene ille er som regel de gode desto bedre og man blir på grunn av dem. Men du vet det jo selv, dette forholdet er ikke bra for deg. Anonymkode: b5aeb...38d 4
Anonym167 Skrevet 6. juli 2022 Forfatter #5 Skrevet 6. juli 2022 Ja, jeg vet vel at det ikke er normalt. Men vanskelig å beskrive. Akkurat som jeg føler at det er meg som er problemet....
Carrot Skrevet 6. juli 2022 #6 Skrevet 6. juli 2022 Anonym167 skrev (7 minutter siden): Eneste er at han også er snill, så jeg blir så forvirret. Foran folk vi hadde på besøk lurte han meg til å plukke opp en rist til bålpanna som var glovarm for å lære meg en lekse siden jeg hadde glemt å flyttet den vekk fra bålpannen. Jeg fikk brannsår, men også veldig flau siden han gjorde dette foran folk jeg kjente. Jeg har ofte vondt i magen når jeg skal si ting til han for enten så får jeg kjeft eller så skal han motargumentere og være nedlatende. Jeg er så lei og kjenner jeg er helt nummen. Og ofte når vi er med de voksne barna hans eller andre i familien hans så føler jeg at jeg må fake et smil og fake at jeg er i godt humør.Det er slitsomt og hater når familine hans kommer for jeg føler alt er så fake, For da skryter han av meg og sier fine ting om meg og til meg. Og lager mat og rydder. Men når vi er alene er det totalt motsatt...... Jeg er en voksen kvinne, men tydligvis godtar jeg å bli behandlet som dritt fordi jeg er usikker på om det er normalt eller ikke. 1) det å gjøre deg forvirret er veldig typisk for en som ønsker en maktubalanse, det er den måten de har kontroll på.. 2) og ingen av de som var på besøk sa noe?? Fy søren! 3) kroppen din sier fra at dette ikke er bra for deg ❤️ lytt til den! 4) det å rose foran de man ønsker skal se seg i et godt lys er også typisk for en som utøver en form for overgrep.. 5) du er en voksen kvinne, ikke la han ødelegge deg. Sett ned foten neste gang og si "jeg aksepterer ikke at du oppfører deg som dette lengre, du skal behandle meg med respekt." ikke diskuter, la han rase, bare gjenta at du fortjener respekt. Da ser du raskt hvordan det utvikler seg, om han gir seg når han møter motstand eller om det eskalerer.. Du kan sette grenser for egen del - det er helt OK! 3
Serafin Skrevet 6. juli 2022 #7 Skrevet 6. juli 2022 Anonym167 skrev (13 minutter siden): Mannen min og jeg har vært gift i 3 år. Vi har vært sammen i 7. Etter det første året merket jeg at han kunne være ganske krass når han pratet til meg og kunne bli fort sint.Men jeg glemte det fort, da han ble fort blid og hyggelig igjen. Etterhvert så eskalerte det. Han kunne klikke på meg om jeg sa eller gjorde noe feil i hans øyne. Klikke er vel kanskej feil ord å bruke, for han bruker bare stemmen. Men han blir så ufyselig, og sier de mest bedritne ting til meg og jeg føler meg bare så nedbrutt og egentlig usikker på om jeg er for sår og sensitiv. Det er dette han sier til meg. Mulig jeg er det, men jeg ønsker i såfall og ha et forhold der man behandler hverandre med respekt og kan si ting på en ordentlig måte. Han har sagt at jeg er en idiot fordi jeg ikke klarer ditt og datt. Og om ting skal gjøres på en ordentlig måte skal må han gjøre det. Så kan han være like blid igjen kort tid etterpå, men da er jeg ofte lei meg og han bllir sur på meg for det også og gir meg dårlig samvittighet. Han har faktisk kastet ting på meg også. Men det er ikke det verste....det er den ufyselige tonen og skrikingen. Og at jeg ikke klarer noe, som han sier. Når han er snill og godt humør er det veldig trivelig. Men det er vel ikke normalt og ha det sånn? Jeg har sett mine søstre hatt ubrukelige menn som behandlet de som dritt og har sagt helt siden jeg var liten at jeg ikke skal ende opp med en sånn mann. Men jeg tror jeg har det. Eneste er at han også er snill, så jeg blir så forvirret. Men de siste to årene har han vært helt jævelig. Foran folk vi hadde på besøk lurte han meg til å plukke opp en rist til bålpanna som var glovarm for å lære meg en lekse siden jeg hadde glemt å flyttet den vekk fra bålpannen. Jeg fikk brannsår, men også veldig flau siden han gjorde dette foran folk jeg kjente. Hvordan skal man ha det i et forhold?Altså det kan vel ikke være så mye å be om et forhold der du ikke blir skreket og kjeftet på hele tiden? Jeg har ofte vondt i magen når jeg skal si ting til han for enten så får jeg kjeft eller så skal han motargumentere og være nedlatende. Jeg er så lei og kjenner jeg er helt nummen. Og ofte når vi er med de voksne barna hans eller andre i familien hans så føler jeg at jeg må fake et smil og fake at jeg er i godt humør.Det er slitsomt og hater når familine hans kommer for jeg føler alt er så fake, For da skryter han av meg og sier fine ting om meg og til meg. Og lager mat og rydder. Men når vi er alene er det totalt motsatt...... Jeg er en voksen kvinne, men tydligvis godtar jeg å bli behandlet som dritt fordi jeg er usikker på om det er normalt eller ikke. Skilsmisse er vel neste skritt hvis han ikke skjerper seg. Du kan ikke ha det sånn som dette. Det er ikke normal oppførsel av en seriøs mann. 3
Anonym167 Skrevet 6. juli 2022 Forfatter #8 Skrevet 6. juli 2022 De sa ingenting der og da de som var der. Men Det ble snakket om i ettertid for å si det sånn..... Ja, jeg tror mye av grunnen for at jeg bare blir helt nummen og ikke sier noe tilbake er fordi jeg vil at all skriking og kjefting skal gå vekk. Jeg orker det ikke, så da bare prøver jeg heller å roe situasjonen istedetfor å si noe tilbake som jeg vet han vil klikke på....
Anonym167 Skrevet 6. juli 2022 Forfatter #9 Skrevet 6. juli 2022 Serafin skrev (2 minutter siden): Skilsmisse er vel neste skritt hvis han ikke skjerper seg. Du kan ikke ha det sånn som dette. Det er ikke normal oppførsel av en seriøs mann. Ja, har tenkt de siste to årene på skilsmisse. Og jeg var faktisk ganske nære her det sist året, men av praktiske årsaker(av alle ting)valgte jeg å bli. Vi eier mye sammen....
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #10 Skrevet 6. juli 2022 Denne mannen er syk, dette er ikke normal oppførsel. Han fremstår som en type som har behov for å undertrykke og ydmyke deg - kom deg vekk fra han før du blir helt ødlagt. Anonymkode: b937c...e0f 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #11 Skrevet 6. juli 2022 Dette er ikke bra. At han bevisst lot deg ta i en glovarm rist er jo sadistisk. Tror dessverre ikke sånne folk kan endre seg før de innser selv hvor gale det er og det kan ta år! Jeg er sammen med en hissigpropp selv. Angrer bittert på at vi flyttet sammen og lot han kjøpe seg inn hos meg. Kan ikke se at det kommer til å vare livet ut. Anonymkode: e0f0b...36f 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #12 Skrevet 6. juli 2022 Anonym167 skrev (17 minutter siden): Ja, jeg vet vel at det ikke er normalt. Men vanskelig å beskrive. Akkurat som jeg føler at det er meg som er problemet.... Du føler du er problemet, fordi han har jobbet med at du skal føle det. Anonymkode: ec0cd...d76 4
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #13 Skrevet 6. juli 2022 Du skriver han har voksne barn. Derfor antar jeg at dere er voksne. Tenk deg litt om, er det dette du vil bruke siste halvdel av livet ditt på? En mann som får deg til å føle deg dårlig? Har dere barn sammen? Hvis ikke, løp! Har dere barn? Ta med barna og løp! Vi lever kun en gang, alle fortjener å ha det bra i livet. Ikke bli herset med av en psyko mann. Dere eier mye sammen. Så fint! Det kan selges og pengene deles. Det finnes ikke hus eller hytter fine nok til å leve sånn. Du har det bedre på hybel alene enn i et slott med han. Anonymkode: d574d...6eb 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #14 Skrevet 6. juli 2022 Anonym167 skrev (8 minutter siden): Ja, har tenkt de siste to årene på skilsmisse. Og jeg var faktisk ganske nære her det sist året, men av praktiske årsaker(av alle ting)valgte jeg å bli. Vi eier mye sammen.... Materielle ting, kan du skaffe deg igjen. Ikke verdt å bli brent kastet ting og stygge ord på for ting. Kommer neppe til å savne de heller Anonymkode: ec0cd...d76 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #15 Skrevet 6. juli 2022 Men du.. Dere eier mye sammen, og noe sier meg at du kommer til å miste mye, hvis ikke du er litt smart nå. Først: prevensjon! Bli ikke gravid med denne mannen. Så må du få orden på alle innbetalinger på lån osv. Eier du halvparten? Står du på alle skjøter? Sørg for at du står som medeier på alt, fremover. Var jeg deg ville jeg blitt mens jeg sparte opp litt "fuck you" penger. Tålt dritten enda litt lenger mens jeg sakte frigjorde meg, både økonomisk og emosjonelt. Skrevet med hver eneste kjipe kommentar og fæle ting han gjorde mot meg mens jeg ventet på riktig øyeblikk. Ja, det er det jeg ville gjort hvis jeg var deg. Anonymkode: 68cfe...b45 4
Anonym167 Skrevet 6. juli 2022 Forfatter #16 Skrevet 6. juli 2022 Det forbløffer meg at han kan være så slem!Direkte slem liksom. Jeg driver aktivt innenfor dyrevern og dyrevelferd og han prøver å få meg til å avlive noen av dyrene her fordi de er til bry for han. Han sier at jeg må velge. Avlive de eller så er det slutt og jeg mister mitt drømmehjem. For han tror tydeligvis at jeg ikke har sjans til å overta hjemmet vårt. Vi eier 50/50 og jeg har like mye rettigheter som han.Jeg synes hele greia med å spørre meg om det er jo utspekulert. han vet hva jeg jobber med og vet at jeg aldri kan avlive helt friske dyr fordi de er til bry for han. Det er akkurat som han prøver å se hvor mye makt han har over meg.Klarer han å tvinge meg til å gjøre det liksom?Akkurat som han vet at dette er det verste han kan tvinge meg til å gjøre, så da skal han få meg til å gjøre det. MEN det gjør jeg selvfølgelig ikke.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #17 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men du.. Dere eier mye sammen, og noe sier meg at du kommer til å miste mye, hvis ikke du er litt smart nå. Først: prevensjon! Bli ikke gravid med denne mannen. Så må du få orden på alle innbetalinger på lån osv. Eier du halvparten? Står du på alle skjøter? Sørg for at du står som medeier på alt, fremover. Var jeg deg ville jeg blitt mens jeg sparte opp litt "fuck you" penger. Tålt dritten enda litt lenger mens jeg sakte frigjorde meg, både økonomisk og emosjonelt. Skrevet med hver eneste kjipe kommentar og fæle ting han gjorde mot meg mens jeg ventet på riktig øyeblikk. Ja, det er det jeg ville gjort hvis jeg var deg. Anonymkode: 68cfe...b45 Og en ting til: Fortell folk hva han gjør mot deg. Begynn å leve ditt eget liv. Dra ut med venner, begynn å trene eller gjør noe annet som gir deg glede, selv om du er redd for at han skal bli sur. Bare nedprioriter tid med ham, mens du lager kvalitet over ditt eget. Anonymkode: 68cfe...b45 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #18 Skrevet 6. juli 2022 Hvis han har barn fra før ville jeg kanskje hørt med mor til disse barna om hun har opplevd lignende ting…Kan fort være det er et mønster her … Anonymkode: 74ce8...051 3
Anonym167 Skrevet 6. juli 2022 Forfatter #19 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du skriver han har voksne barn. Derfor antar jeg at dere er voksne. Tenk deg litt om, er det dette du vil bruke siste halvdel av livet ditt på? En mann som får deg til å føle deg dårlig? Har dere barn sammen? Hvis ikke, løp! Har dere barn? Ta med barna og løp! Vi lever kun en gang, alle fortjener å ha det bra i livet. Ikke bli herset med av en psyko mann. Dere eier mye sammen. Så fint! Det kan selges og pengene deles. Det finnes ikke hus eller hytter fine nok til å leve sånn. Du har det bedre på hybel alene enn i et slott med han. Anonymkode: d574d...6eb Vi har heldigvis ikke barn sammen....
Anonym167 Skrevet 6. juli 2022 Forfatter #20 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis han har barn fra før ville jeg kanskje hørt med mor til disse barna om hun har opplevd lignende ting…Kan fort være det er et mønster her … Anonymkode: 74ce8...051 Ja, men han har ikke vært så ille visst....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå