Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det trivelig å jobbe i SAS - flyselskapet? Føler du deg ivaretatt?

Hvor mange år har du jobbet i SAS?

Anonymkode: 01414...766

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Må vel være grusomt sted siden de, på tross av høy lønn, streiker og det fører mest sannsynlig til at de går konkurs

Anonymkode: b9c9c...f45

• Liker 1
Skrevet

Det må vel være at de gir de ansatte stadig nye utfordringer å sette tennene i. Her må man være oppmerksom, sulten, framoverlent og ta det man blir tilbudt, ellers er jobben borte før man får snudd seg/når pandemien var over🙄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Må vel være grusomt sted siden de, på tross av høy lønn, streiker og det fører mest sannsynlig til at de går konkurs

Anonymkode: b9c9c...f45

De har jo ikke høy lønn. Kabincrew tjener sånn 450k i året. Det er ikke spesielt høy lønn. 

Anonymkode: afb01...91f

AnonymBruker
Skrevet

Mange sure middelaldrende flyvertinner i SAS.. De kan vel ikke trives?? 

Anonymkode: 4b77f...e31

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

De har jo ikke høy lønn. Kabincrew tjener sånn 450k i året. Det er ikke spesielt høy lønn. 

Tilleggene kommer i tillegg. Vet ikke eksakt hva SAS har, men jeg jobber i Norwegian og har grunnlønn på nesten 500 og ca 150 i tillegg. 

Anonymkode: ed07a...1ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Tilleggene kommer i tillegg. Vet ikke eksakt hva SAS har, men jeg jobber i Norwegian og har grunnlønn på nesten 500 og ca 150 i tillegg. 

De nye SAS-folka er jo ansatt med langt dårligere ordninger enn før og har sikkert mindre enn de i Norwegian nå. En Grunnlønn på nesten 500k er desverre ikke spesielt bra. Det er under igjennomsnittslønna (500 000,-). Tilleggene vil jo variere for hver enkelt. 

Før var det jo ganske lukrative jobber i flybransjen. Slik er det ikke lenger. Tok ett proppelløfly fra Widerøe for en stund siden. Det bråket så mye i flyet at vi ikke hørte hva crewet sa på radioen og det ristet så mye at det føltes som om flyet holdt på å ramle ned. Det var kokvarmt og null oksygen i kabinen og den stakkars dama som var cabincrew satt framme i setet sitt og så ut som om hun hatet livet sitt 😅 

Der og da var jeg glad jeg ikke satset på ungdomsskoledrømmen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

De nye SAS-folka er jo ansatt med langt dårligere ordninger enn før og har sikkert mindre enn de i Norwegian nå. En Grunnlønn på nesten 500k er desverre ikke spesielt bra. Det er under igjennomsnittslønna (500 000,-). Tilleggene vil jo variere for hver enkelt. 

Før var det jo ganske lukrative jobber i flybransjen. Slik er det ikke lenger. Tok ett proppelløfly fra Widerøe for en stund siden. Det bråket så mye i flyet at vi ikke hørte hva crewet sa på radioen og det ristet så mye at det føltes som om flyet holdt på å ramle ned. Det var kokvarmt og null oksygen i kabinen og den stakkars dama som var cabincrew satt framme i setet sitt og så ut som om hun hatet livet sitt 😅 

Der og da var jeg glad jeg ikke satset på ungdomsskoledrømmen. 

Haha, stakkars flyvertinnen i Widerøe. 😂 

Men, å jobbe i Norwegian - som jeg gjør - er overraskende godt betalt i forhold til andre i forskjellige yrker i vennegjengen. Har like høy lønn som to siviløkonomer, og i tillegg jobber jeg gjerne ekstra per måned. Å jobbe en fridag gir ca 4000, jeg jobber gjerne to dager sammenhengende (starte kveld, overnatte, ferdig tidlig morgen dagen derpå). 

I tillegg liker jeg svært godt å ha uniform, mat på jobb inkludert, gode forsikringsavtaler, ansattbilletter. 

Jeg trives! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

hva handler egentlig flystreiken om? piloter? og er det kun lønn det handler om for pilotene?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

hva handler egentlig flystreiken om? piloter? og er det kun lønn det handler om for pilotene?

Det handlet om lønn, ansiennitet og arbeidsvilkår. SAS har opprettet to underfirmaer hvor pilotene skal være ansatt.

Jeg skjønner dog ikke at det er bedre å gå konkurs så alle mister jobbene sine.

Anonymkode: f7354...4fd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De har gått med på å gå ned i lønn, men de vil ha gode arbeidsvilkår og at SAS skal holde seg til avtalen om å hyre inn igjen de som ble permittert under pandemien. 

Anonymkode: 2a554...b89

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det handlet om lønn, ansiennitet og arbeidsvilkår. SAS har opprettet to underfirmaer hvor pilotene skal være ansatt.

Jeg skjønner dog ikke at det er bedre å gå konkurs så alle mister jobbene sine.

Anonymkode: f7354...4fd

Det er en viktig sak og jeg er glad pilotene tar kampen. Eller skal vi alle finne oss i alt mulig fra arbeidsgiver kun av redsel for å miste jobben. La SAS, med sine sinnsyke lederlønninger og drittbehandling av ansatte, steike i sitt eget fett og gå konkurs

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår jeg det riktig at SAS ønsker at alle skal være ansatt i bemanningsselskap? er bemanningsselskapene norsk registrert?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

De har gått med på å gå ned i lønn, men de vil ha gode arbeidsvilkår og at SAS skal holde seg til avtalen om å hyre inn igjen de som ble permittert under pandemien. 

Og dette tror jeg ikke det er mange andre yrkesgrupper som ville ha gjort!

Folk er sure fordi de ikke kommer seg dit de vil og det skjønner jeg, men denne kampen MÅ faktisk bare pilotene ta! Creds for dem at de står i stormen. Sas har vist seg å være ett skikkelig møkkafirma og visst de ikke gir etter for det pilotene ønsker så kan de faktisk bare gå konkurs... 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg trives! 

Og det er det absolutt viktigste! :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...