Gå til innhold

Hjelp meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei innekatt på ett år (Tixi), hun kjeder seg mye virker det som, og jeg hadde tenkt å skaffe meg en til katt etterhvert.

Men er på flyttefot nå, skal selge leiligheta og flytte til trondheim.

Da tenker jeg det er sikkert lettere å få leid ei leilighet med bare en katt?..

Tviler på jeg får solgt før jul, og jeg reiser for å feire jula i trondheim. Hadde tenkt å ta me Tixi da, så slipper jeg å tenkte på når jeg må dra hjem, kan være der i flere uker. Men får jeg ei til katt må jeg ta med begge..

Fikk nettopp tlf fra søstra mi, tanta hennes har en kattunge igjen som ho ikke får gitt bort (søstra mi har tatt to), og de skal avlive den neste uke da. Nydelig lita pusi :)

Hun lurte på om ikke jeg kunne ta den, ettersom jeg alikevel skal skaffe meg ei til senere.

Har så lyst!! Men er redd det blir pes med å finne seg leilighet når jeg skal flytte da..

skulle få låne den fram til fredan hvis jeg ville..

Så nå er det liksom skal, skal ikke

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå skal jeg ikke si det sikkert, men jeg vil tro at en huseier/utleier enten godtar eller ikke godtar husdyr. Antall husdyr bør ikke bety noe så lenge man ikke signaliserer at man kan komme til å fylle hele huset med hamsteroppdrettet sitt, for å sette det på spissen. To katter sammenliknet med en katt - så lenge det er innekatter - ville aldri utgjort noen forskjell for meg i hvert fall...

Skrevet

Hmmm .. To innekatter er ikke mer styr enn en innekatt, så det burde ikke ha noe å si for utleier om h*n i utgangspunktet er postitiv til husdyr i leiligheten. Men det er jo noen som gjerne vil være litt vanskelige, da!

Skrevet
Nå skal jeg ikke si det sikkert, men jeg vil tro at en huseier/utleier enten godtar eller ikke godtar husdyr. Antall husdyr bør ikke bety noe så lenge man ikke signaliserer at man kan komme til å fylle hele huset med hamsteroppdrettet sitt, for å sette det på spissen. To katter sammenliknet med en katt - så lenge det er innekatter - ville aldri utgjort noen forskjell for meg i hvert fall...

Skylder meg en cola og en tier ;)

Skrevet (endret)

også må du huske å be tanta til søstra di ta ansvar! Steriliser katten!! det er vel tanta di også da?

Endret av MiniMjau
Skrevet

Ja skal si det til søstra mi, veit ikke hvem tanta hennes er.

Vi har ikke samme mor :)

Skrevet

Kattunger man låner er forresten vanskelige å gi fra seg igjen :hjerte:

Jeg tror jeg ville satset på at det går greit med to katter ettersom du uansett må finne en huseier som godtar den du har fra før...

Skrevet
Kattunger man låner er forresten vanskelige å gi fra seg igjen  :hjerte:

Var vel derfor jeg skulle få låne den ;)

Gjest feliscatus
Skrevet
Den nye husleieloven åpner i større grad for å ha husdyr enn den tidligere gjorde. Huseier må kunne vise at det er til ulempe for han eller naboer for å kunne nekte deg å ha dyr.
Skrevet

men likevel greitt å sjekke ut på forhånd med brl. De kan definere at pus går utenfor blokka som en "ulempe". For katter går jo faktisk på do(og de ser ikke forskjell på blomsterbed og lekekasser) og de mjauer osv... d

Skrevet (endret)

Den jeg har er innekatt, og den nye, hvis jeg skal ha den, blir også innekatt da.

Har forresten fått ho hjem hit nå :) Og ho er nydelig, gråstripete med kvite sokker på frambena og strømper på bakbeina. Og ei kvit stripe på nesen.

Har gått greit så langt sammen med den gamle katta også

Endret av _Anki_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...