AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #21 Del Skrevet 7. juli 2022 Gir de en golden shower en gang i måneden eller så etter tips fra hageekspert på radioen for noen år siden. Fungerer både inne og ute. Aldri hatt så frodige og velstelte planter etter det tipset 😊 Anonymkode: 9fb7e...5a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #22 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gir de en golden shower en gang i måneden eller så etter tips fra hageekspert på radioen for noen år siden. Fungerer både inne og ute. Aldri hatt så frodige og velstelte planter etter det tipset 😊 Anonymkode: 9fb7e...5a5 Pisser du på plantene dine?🤢 Anonymkode: d6b2a...39a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 7. juli 2022 #23 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gir de en golden shower en gang i måneden eller så etter tips fra hageekspert på radioen for noen år siden. Fungerer både inne og ute. Aldri hatt så frodige og velstelte planter etter det tipset 😊 Anonymkode: 9fb7e...5a5 Du Mener vel ikke at du tisser på plantene dine?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 7. juli 2022 #24 Del Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 6.7.2022 den 1.33): Alle de inneplanter jeg har kjøpt har bare blitt mindre og mindre for hver måned som går. Når jeg kjøper de så er de store og frodige.. Anonymkode: 78f75...0b4 Riktige solforhold. Riktig vanning. Riktig temperatur. Flytte dem over til større potte etterhvert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #25 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Pisser du på plantene dine?🤢 Anonymkode: d6b2a...39a Motelvibes skrev (19 timer siden): Du Mener vel ikke at du tisser på plantene dine?! Ja. Hva er så rart med det? Helt naturlig næring fra naturens side. Ikke lukter det noe heller. Anonymkode: 9fb7e...5a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #26 Del Skrevet 8. juli 2022 Man kan ikke tisse direkte på plantene, det blir for sterk kost. Urinen skal blandes ut med vann. Anonymkode: 67399...716 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mingus Skrevet 8. juli 2022 #27 Del Skrevet 8. juli 2022 Gir de vann når jorden er tørr, slipper inn lys. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #28 Del Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Man kan ikke tisse direkte på plantene, det blir for sterk kost. Urinen skal blandes ut med vann. Anonymkode: 67399...716 Ja, vanner samtidig så er ikke kun urin. Men funker uansett kjempebra. Anonymkode: 9fb7e...5a5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 9. juli 2022 #29 Del Skrevet 9. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 8.7.2022 den 9.35): Ja. Hva er så rart med det? Helt naturlig næring fra naturens side. Ikke lukter det noe heller. Anonymkode: 9fb7e...5a5 Selvfølgelig stinker det! Vedder på at andre som kommer på besøk til deg snur i døra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2022 #30 Del Skrevet 9. juli 2022 Motelvibes skrev (3 timer siden): Selvfølgelig stinker det! Vedder på at andre som kommer på besøk til deg snur i døra. Ingen har reagert så langt. Gjort det i mange år. Bare prøv selv. Anonymkode: 9fb7e...5a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #31 Del Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ingen har reagert så langt. Gjort det i mange år. Bare prøv selv. Anonymkode: 9fb7e...5a5 Anonymkode: d63eb...5cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 10. juli 2022 #32 Del Skrevet 10. juli 2022 Leser meg opp om hva planten trenger av temperatur, lys, varme , vanning etc. Ikke veldig vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 10. juli 2022 #33 Del Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 8.7.2022 den 23.36): Ja, vanner samtidig så er ikke kun urin. Men funker uansett kjempebra. Anonymkode: 9fb7e...5a5 Mine planter er store og fine, med god pleie OG gjødsel kjøpt på Plantasjen! Urinstank setter seg i vegger og alt men du kjenner det nok ikke selv. Fy fader så heslig… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2022 #34 Del Skrevet 10. juli 2022 Jeg knakk koden den dagen jeg forsto at de gjerne vil pottes om/gjødsles. De må ha "mat" i tillegg til vann og lys. Noen trenger beskjæring også. Anonymkode: 99e87...40e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 10. juli 2022 #35 Del Skrevet 10. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Anonymkode: d63eb...5cb Det er faktisk ikke et trolleråd - følger plantekontoer som gjør dette. Kaller det gullvann 😅 Jeg får meg ikke til å teste altså. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 11. juli 2022 #36 Del Skrevet 11. juli 2022 Ja har hørt at urin er god næring for planter. Tror jeg så en hagedo til salgs på nett der man kan tisse ute og samle urin til plantene sine. Jeg har planter inne, mest bare bladplanter, ikke blomster. Jeg vanner med vann der jeg har hatt bananskall i, og med litt kanel for å holde unna småfluer. Jeg vet at fluer hater kanel og det drepte en hel koloni med småflure som hadde bosatt seg i en plante. Bare dynka den helt i kanelvann mao.. Jeg har akkurat begynt med dette, vet ikke om det funker! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #37 Del Skrevet 12. juli 2022 DundreMilfin skrev (På 10.7.2022 den 18.28): Det er faktisk ikke et trolleråd - følger plantekontoer som gjør dette. Kaller det gullvann 😅 Jeg får meg ikke til å teste altså. Jepp, gullvann er et kjent remedie. Urin blandes ut 1:10 med vann før man vanner med det, og det skal være helt super gjødsel. Men ren, ublandet urin blir for sterkt. Ren, fersk urin er jo bortimot steril. Men noe av grunnen til at den blir så ekkel og stinkende er at den er super grobunn for alskens bakterier. Godt uttynnet og trukket inn i jord vil jeg ikke tro bakteriene får på langt nær samme forhold for å formere seg, slik at lukten blir mye mindre merkbar. Jeg har ikke prøvd selv enda, men ser for meg at om jeg gjør det blir det nok bare uteplantene som får gleden. 😂 Anonymkode: f8360...ead 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #38 Del Skrevet 12. juli 2022 Fikk en gang en fosterkatt som ikke skjønte seg på luke til kattedo (hun lærte det fort da), så hun tisset på den beste plassen hun fant inne - i en stor potteplante. Plantea holdt allerede på å dø fordi jeg har ikke grønne fingre. Dette var på senvåren, og jeg satte potta ut på den sørvendte verandaen og tenkte at jeg skulle kaste den senere. Men det var akkurat det planta trengte. 😅 Den vokste seg stor på kort tid. En eller annen palme-lignende plante fra IKEA. Aner ikke hva den heter. Husk at planter også trenger næring. Vann og lys er ikke nok. Jeg har begynt å spare på eggeskallene og maler dem til små biter og strør i potter og blomsterbed. Kaffegrut kan også være god næring til plantene. Og avfall fra grønnsaker og frukt kan du legge i vann over natta og så vanne plantene med vannet. Særlig bananer er visst bra til det. Anonymkode: 726bc...852 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2022 #39 Del Skrevet 12. juli 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Fikk en gang en fosterkatt som ikke skjønte seg på luke til kattedo (hun lærte det fort da), så hun tisset på den beste plassen hun fant inne - i en stor potteplante. Plantea holdt allerede på å dø fordi jeg har ikke grønne fingre. Dette var på senvåren, og jeg satte potta ut på den sørvendte verandaen og tenkte at jeg skulle kaste den senere. Men det var akkurat det planta trengte. 😅 Den vokste seg stor på kort tid. En eller annen palme-lignende plante fra IKEA. Aner ikke hva den heter. Husk at planter også trenger næring. Vann og lys er ikke nok. Jeg har begynt å spare på eggeskallene og maler dem til små biter og strør i potter og blomsterbed. Kaffegrut kan også være god næring til plantene. Og avfall fra grønnsaker og frukt kan du legge i vann over natta og så vanne plantene med vannet. Særlig bananer er visst bra til det. Anonymkode: 726bc...852 Vedder på at det er en arekapalme 😛 Anonymkode: 67399...716 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 12. juli 2022 #40 Del Skrevet 12. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jepp, gullvann er et kjent remedie. Urin blandes ut 1:10 med vann før man vanner med det, og det skal være helt super gjødsel. Men ren, ublandet urin blir for sterkt. Ren, fersk urin er jo bortimot steril. Men noe av grunnen til at den blir så ekkel og stinkende er at den er super grobunn for alskens bakterier. Godt uttynnet og trukket inn i jord vil jeg ikke tro bakteriene får på langt nær samme forhold for å formere seg, slik at lukten blir mye mindre merkbar. Jeg har ikke prøvd selv enda, men ser for meg at om jeg gjør det blir det nok bare uteplantene som får gleden. 😂 Anonymkode: f8360...ead Planteoasen på IG sier hun bruker det på inneplanter. Men jeg tror man må avstå om man går på sterkere medisiner 😅 Jeg bruker Levaxin og litt andre greier - det kan være døden eller supereffektivt regner jeg med 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå