AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #41 Skrevet 6. juli 2022 Beklager å si det, men det er utrolig hvor enkle noen her virker. F eks ved å si at de i alle år har ladet på natten og at det aldri har skjedd noe galt. Det er jo et skikkelig barneskoleargument! Altså... jeg har kjørt i alle år med bilbelte uten at det har gått galt (bank i bordet). I følge enkelte sin teori så er det da fullstendig bortkastet med bilbelte og at det er nærmest hysterisk å bruke det. Det samme argumentet kan brukes om røyking, redningsvest, etc etc. Altså... myndigheter anbefaler at vi ikke lader telefonen på natta pga brannfare. Så enkelt er det. Og så kommer det folk og sier "Jammen jeg har ladet på natta i årevis uten at det har begynt å brenne" og mener derfor at det er fullstendig ufarlig. Utrolig snevert! Anonymkode: ec26e...7d6 5
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #42 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Barna skal sove hos besteforeldre i helgen. Vi har nylig fått vite at de lader telefonen på natta. Jeg nevnte da at det kan utskilles farlige gasser, som gjør at man bare sovner inn om mobilen tar fyr på natta. Vi snakket ikke mer om det. Jeg har sendt noen linker hvor det er beskrevet, men det var i en annen melding. Ble ikke mer snakk om det. Jeg er usikker på om jeg bør ta det opp mer. Jeg er redd de sier de ikke orker passe om vi skal sette begrensinger, selv om jeg ikke tror det. Jeg vet det er lite sannsynlig noe skjer, men likevel er jeg så redd barna skal dø i en brann når de sover borte. Tenk så ille. Likevel trenger jo vi barnevakt innimellom, og barna trenger tid med dem alene. Dilemma. Anonymkode: 11cf2...bdd Mange lader om natten! Det er farlig. Utskiller stoffer som gjør at du kan sovne inn. Men det er også brannfarlig! Ikke mye forsikring dekker om du er skyld i det der nei! Anonymkode: 56a7a...0f0 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #43 Skrevet 6. juli 2022 Du er jo inne på det selv. Angst = overdreven redsel. Med mindre du, som mange, bruker ordet feil 😉 Anonymkode: 5a73a...244 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #44 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Beklager å si det, men det er utrolig hvor enkle noen her virker. F eks ved å si at de i alle år har ladet på natten og at det aldri har skjedd noe galt. Det er jo et skikkelig barneskoleargument! Altså... jeg har kjørt i alle år med bilbelte uten at det har gått galt (bank i bordet). I følge enkelte sin teori så er det da fullstendig bortkastet med bilbelte og at det er nærmest hysterisk å bruke det. Det samme argumentet kan brukes om røyking, redningsvest, etc etc. Altså... myndigheter anbefaler at vi ikke lader telefonen på natta pga brannfare. Så enkelt er det. Og så kommer det folk og sier "Jammen jeg har ladet på natta i årevis uten at det har begynt å brenne" og mener derfor at det er fullstendig ufarlig. Utrolig snevert! Anonymkode: ec26e...7d6 Folk er dumme. Anonymkode: a740b...91c 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #45 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Man kan ikke kontrollere alt her i verden. En dag blir barna dine tenåringer og da kommer de garantert til å lade alle slags elektroniske duppeditter døgnet rundt. Anonymkode: 6dae4...956 Det gjorde min datter til tross for at vi hadde advart om varme ladere i senga. Det holdt på å ta fyr, det var bare flaks at hun våknet i tide! Nå som voksen er hun veldig nøye på å ikke lade når hun sover, samt at hun slukker alle lys, drar ut kontakten til elektriske maskiner osv. Anonymkode: 81cf5...fb0 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #46 Skrevet 6. juli 2022 La oss si 1 million mobiler lades hver eneste natt i Norge. Hvor ofte skjer dette at de tar fyr om natten egentlig? Må ganske langt nede på promilletallet vil jeg tro. Dermed er det beviselig farligere å f.eks kjøre bil, både med belte og hele pakken, men det gjør man jo? Jaja, gjør som man vil tenker jeg. Forhåpentligvis har mobilladere blitt langt sikrere med tiden. Anonymkode: a1436...aeb 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #47 Skrevet 6. juli 2022 Dere som ikke lader mobiler om natta, drar selvsagt ut alle kontakter til ting som lager varme. Og til laptopen også? + når dere ikke er hjemme? Og vasker/tørker ikke klær, oppvaskmaskin om natten eller når dere ikke er hjemme? Skrur av tv og stereoanlegg helt og ikke på standby? Skrur av pc alltid når den ikke er i bruk? (ikke gidd å diskutere feilbruk av angst-ordet. Vi skjønner hva TS mener) Anonymkode: 2e3b9...4e0 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #48 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dere som ikke lader mobiler om natta, drar selvsagt ut alle kontakter til ting som lager varme. Og til laptopen også? + når dere ikke er hjemme? Og vasker/tørker ikke klær, oppvaskmaskin om natten eller når dere ikke er hjemme? Skrur av tv og stereoanlegg helt og ikke på standby? Skrur av pc alltid når den ikke er i bruk? (ikke gidd å diskutere feilbruk av angst-ordet. Vi skjønner hva TS mener) Anonymkode: 2e3b9...4e0 Ja, alt det gjør jeg. Anonymkode: 81cf5...fb0 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #49 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det gjorde min datter til tross for at vi hadde advart om varme ladere i senga. Det holdt på å ta fyr, det var bare flaks at hun våknet i tide! Nå som voksen er hun veldig nøye på å ikke lade når hun sover, samt at hun slukker alle lys, drar ut kontakten til elektriske maskiner osv. Anonymkode: 81cf5...fb0 Men det er jo en viss forskjell på å lade om natta på nattbord ol og å lade på natta i senga. Jeg lader om natta, men telefonen ligger på gulvet. Hadde heller ikke turt å la telefonen ligge i senga uten lader for plutselig slår jeg borti den med arma og den faller ned og knuses. Anonymkode: bc117...e03
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #50 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men det er jo en viss forskjell på å lade om natta på nattbord ol og å lade på natta i senga. Jeg lader om natta, men telefonen ligger på gulvet. Hadde heller ikke turt å la telefonen ligge i senga uten lader for plutselig slår jeg borti den med arma og den faller ned og knuses. Anonymkode: bc117...e03 Det er ihvertfall ingen her som lader om natta, enten det er på nattbord eller gulvet. Det gjør ikke datter heller i sitt hjem. Vi har lært at det kan bli for varmt. Anonymkode: 81cf5...fb0 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #51 Skrevet 6. juli 2022 7 hours ago, Hulderen said: Hver gang mobilen skal oppdateres, så får jeg jo melding om at den må være tilkoblet strøm mellom kl 02 og 05 kommende natt. Hvis det virkelig var farlig å lade om natten, så ville ikke mobiloperatøren oppfordret til det. Du sier at det kan komme farlig gass under lading om natten. Men hvis lading fører til gass, så vil jo lading om dagen også gi gass. Operatøren oppfordrer? Eller produsenten? Anonymkode: 6df0c...75e
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #52 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ihvertfall ingen her som lader om natta, enten det er på nattbord eller gulvet. Det gjør ikke datter heller i sitt hjem. Vi har lært at det kan bli for varmt. Anonymkode: 81cf5...fb0 Og det velger dere jo fint selv, en må ikke lade om natta. Tenkte bare å påpeke at det er en stor forskjell🙂 Anonymkode: bc117...e03
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #53 Skrevet 6. juli 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: De har kommet med telefonen Vet om flere andre det har skjedd med, men som regel begynner det ikke å brenne skikkelig. Anonymkode: 284b2...dca Har du sjekket spenningen i anlegget ditt? Anonymkode: 6df0c...75e 1
Sofakona Skrevet 6. juli 2022 #54 Skrevet 6. juli 2022 Mange legger også telefon under puta mens de lader om natten... livsfarlig. Her i huset ladere vi aldri om natten. Og liker ikke at min mor gjør det når barna er der Elsker kommentarer der..jeg har ladet på natten i 20 år aldri skjedd noe her...for jeg mener da må jo dette være fasiten til resten av menneske verden. Nei jeg er enig med ts....at man trenger ikke lade om kvelden...man har flere timer på dagen man kan gjøre det. Det er ofte at folk dør av røyk og gass en selve brannen 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #55 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Operatøren oppfordrer? Eller produsenten? Anonymkode: 6df0c...75e Eh...hva slags merkelig operatør har du....ingen oppdatering som må skje på viss tidspunktet...sikker på at du ikke har blitt hacket Anonymkode: 7d415...7f1 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #56 Skrevet 6. juli 2022 Jeg tror mange av dere som svarer her inne ikke skjønner hvor lett antennelige mobilladere er i forhold til andre elektroniske apparater. Jeg kjenner flust av folk hvor mobilladeren enten har holdt på å ta fyr eller har tatt fyr. Det har skjedd meg flere ganger også, altså ikke fyr, men nesten. Senest her om dagen ble laderen min glovarm og begynte å smelte i inngangen til telefonen. Det var ingen skader på laderen fra før og den hadde ikke stått i så lenge (,ikke fulladet). Heldigvis lader jeg alltid på dagtid, så jeg oppdaget det. Jeg hadde faktisk reagert på samme måte som Ts. Anonymkode: e7b7d...3e5 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #57 Skrevet 6. juli 2022 Tips til alle som er veldig engstelige for dette kan være å legge en tallerken på nattbordet og legge mobilen på den til lading. Skulle den mikroskopiske muligheten skje at djevelskapet tar fyr en natt, så er det svært begrenset hvor stor skade den kan gjøre. Kunne dette vært et kompromiss for deg når de sover borte, ts? Anonymkode: a1436...aeb 1
Sofakona Skrevet 6. juli 2022 #58 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Tips til alle som er veldig engstelige for dette kan være å legge en tallerken på nattbordet og legge mobilen på den til lading. Skulle den mikroskopiske muligheten skje at djevelskapet tar fyr en natt, så er det svært begrenset hvor stor skade den kan gjøre. Kunne dette vært et kompromiss for deg når de sover borte, ts? Anonymkode: a1436...aeb Det hjelper ingen ting. Det kommer gasser fra dette som er skikkelig dødelig. Og når det tar fyr...tar det fyr utenfor tallerken 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #59 Skrevet 6. juli 2022 Jeg må lade ting på natta pga det er høreapp . Og hjelpemidler som må lades. Vekkerklokka mi er faktisk koblet opp som en mobil faktisk med ladeplate. Jeg må lade de når jeg sover får når jeg er våken trenger jeg de. Anonymkode: 87497...7fa 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #60 Skrevet 6. juli 2022 Sofakona skrev (19 minutter siden): Det hjelper ingen ting. Det kommer gasser fra dette som er skikkelig dødelig. Og når det tar fyr...tar det fyr utenfor tallerken Har du noe link til et sted som kan si noe mer om disse dødelige gassene fra mobiltelefonen? Jeg vet de kan ta fyr, men dødelige gasser? Jeg er oppriktig nysgjerrig så fine om du kan si noe mer om dette. Anonymkode: ec26e...7d6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå