Gå til innhold

Angst fordi besteforeldrene lader om natta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Altså. Jeg hadde ledd høyt av deg. Jeg tror ikke jeg kjenner noen som kjenner noen som har opplevd dette en gang. Så jeg opplever ikke det som en stor risiko.

Anonymkode: c99c9...1fa

Det skjer nok oftere enn du tror. Det viser bare dumskapen blant folk! 

Anonymkode: 284b2...dca

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ekstremt lav sannsynlighet for at det skal begynne å brenne. Så med mindre man drar ut router/wifi, TV, radio, vekkeklokker og annet tilkoblet strøm, så er man litt hysterisk over å ha hetta for akkurat lading.

Anonymkode: a7c97...ef9

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det skjer nok oftere enn du tror. Det viser bare dumskapen blant folk! 

Nei, brannvesenet var akkurat ute lokalt her og sa at det var ekstremt sjeldent at lading er årsak til brann. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Dette har jeg aldri hørt om.. hvilke gasser er dette?!

Har de ikke røykvarsler?

Anonymkode: 9f29c...308

Det er metangass i soverommene som kan få ladepunktet til å selvantenne. Metangass skyldes rett og slett at folk promper…

Anonymkode: b26e5...cf5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, brannvesenet var akkurat ute lokalt her og sa at det var ekstremt sjeldent at lading er årsak til brann. 

Det skjer likevel oftere enn mange tror. Mange tror det ikke kan skje ;) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Brannvesenet er sponsa av mobilladere.. De har en agenda..

Anonymkode: a05ef...6b3

Gjest tullerikke
Skrevet

Helt uaktuelt å lade noe som helst om natta her. Eller når vi ikke er hjemme. Dette lærer vi på brannkurs vi har gjennom jobben hvert år også. Skremmende å lese hvor mange her inne som ikke bryr seg. Nabohuset brant ned pga iPad-lading mens familien var ute en tur. 

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt mobil i 25 år, har alltid ladet om natten. Nærmer seg 10 000 netter hvor det har gått bra. Tar sjansen på at det fortsatt vil gå bra jeg. På lik linje med bilkjøring og lignende. Lever ganske så avslappet med hele greia.

Anonymkode: a1436...aeb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg har opplevd 2 ganger at lader har begynt å brenne - heldigvis på dagtid for hos oss er det forbudt å lade om natta. 

Hvor kjøper DU laderene dine? 🤔

Anonymkode: 2e3b9...4e0

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

I overskriften så står det at du får angst av at besteforeldrene lader tlf på natten. Altså, ligger du våken, er plaget av angstanfall osv, eller er dette et misbruk av en diagnose? 

Jeg hadde ikke giddet å passe barna dine hvis du stadig skulle korrigert oss. Da fikk du finne en annen løsning.

Anonymkode: 0684c...2ac

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvor kjøper DU laderene dine? 🤔

Anonymkode: 2e3b9...4e0

De har kommet med telefonen :) Vet om flere andre det har skjedd med, men som regel begynner det ikke å brenne skikkelig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I overskriften så står det at du får angst av at besteforeldrene lader tlf på natten. Altså, ligger du våken, er plaget av angstanfall osv, eller er dette et misbruk av en diagnose? 

Jeg hadde ikke giddet å passe barna dine hvis du stadig skulle korrigert oss. Da fikk du finne en annen løsning.

Anonymkode: 0684c...2ac

Hvis det hadde vært så vanskelig for deg å ta hensyn til din datter eller svigerdatter som er litt engstelig når barna skal ligge borte når man ikke er vandt med det, så egner du deg heller ikke som barnepasser! Hadde jeg skulle passet mine barnebarn, og datter/svigerdatter sa at hun ønsket at vi f.eks. ikke vasket klær på natta, så hadde jeg tenkt; OK, nå skal vi passe barna, og jeg ønsker at de føler det er trygt hos oss. Klarer den ene natta uten å vaske klær (nå vasker ikke jeg klær om natt, kun som eksempel). Jeg er ikke så smålig at jeg omtrent føler meg angrepet fordi en mor er engstelig for barna sine. Har ingen problemer med å forstå det. 

Misbruke angst-diagnose? Angst er redsel - og MÅ ikke være en diagnose.... 

Folk med sånne holdninger som "ikke kom her og fortell meg hva jeg skal gjøre i mitt egen hjem".... Vel - ikke omsorgpersoner jeg ønsker å overlate barna mine til :) 

• Liker 2
Skrevet
Hannah80 skrev (8 timer siden):

Det er helt riktig. Men man kan faktisk la være å lade mobilen om natten. Ingen som får lov å lade noe som helst om natten i min leilighet. Skjønner ts kjempegodt. 

Samme her, ikke vits i å risikere noen brann mens alle sover liksom.

• Liker 5
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja, det er helt jævlig å måtte lade før man legger seg..... Stakkars folk!

Folk er vel så avhengige av å scrolle på mobilen nå til dags at de ikke kan avse et par timer å legge den i fred så den får fulladet.

Endret av mingus
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det er metangass i soverommene som kan få ladepunktet til å selvantenne. Metangass skyldes rett og slett at folk promper…

Anonymkode: b26e5...cf5

Mennesker slipper ut EKSREMT lite metangass, og har basically ingenting å si. Kuer slipper ut metangass av betydelig mengde. Metangass oppstår nok i elektronikken hvis den antenner. Men at det er betydelig mengde metangass i menneskelig promp, det er helt feil. Det er så og si ikke tilstedeværende.

Anonymkode: 753e9...bc5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Barna skal sove hos besteforeldre i helgen. Vi har nylig fått vite at de lader telefonen på natta. Jeg nevnte da at det kan utskilles farlige gasser, som gjør at man bare sovner inn om mobilen tar fyr på natta. Vi snakket ikke mer om det. 

Jeg har sendt noen linker hvor det er beskrevet, men det var i en annen melding. Ble ikke mer snakk om det.

Jeg er usikker på om jeg bør ta det opp mer. Jeg er redd de sier de ikke orker passe om vi skal sette begrensinger, selv om jeg ikke tror det. Jeg vet det er lite sannsynlig noe skjer, men likevel er jeg så redd barna skal dø i en brann når de sover borte. Tenk så ille. Likevel trenger jo vi barnevakt innimellom, og barna trenger tid med dem alene.

Dilemma.

Anonymkode: 11cf2...bdd

Har ladet om natten i 20 år. Lever enda. Du er hysterisk. 

Anonymkode: 3bd21...b0a

• Liker 4
Skrevet

Du er over middels bekymret TS, og tildels kontrollerende - på tide å gi litt slipp tenker jeg.. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

En ting som er dritfarlig er å lade elsparkesykler innendørs. Mange av batteriene er av rævva kvalitet.

Anonymkode: a740b...91c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har ladet om natten i 20 år. Lever enda. Du er hysterisk. 

Anonymkode: 3bd21...b0a

Hysterisk, bare fordi det har gått bra hos DERE? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Hannah80 skrev (9 timer siden):

Det er helt riktig. Men man kan faktisk la være å lade mobilen om natten. Ingen som får lov å lade noe som helst om natten i min leilighet. Skjønner ts kjempegodt. 

Men bestemmer du også at ingen får lade telefonen, spaden, laptopen,. elsykkelen, telefonklokka eller annet når DU er på besøk hos DEM?

Her må både telefoner og telefonklokker lades om natten, for de brukes på dagen, og må være oppladet til neste morgen.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi du hadde ikke klart å la være å lade for andres skyld. Kun din egoisme som teller? 

Det er da besteforeldrene som gjør ts en tjeneste ved å passe ungene hennes. Så skal hun i tillegg stille masse krav. Hvordan er DE de egoistiske her? Ts vil både ha gratis barnevakt OG diktere når og hvordan de får lov å lade telefonene sine mens de gjør gratisarbeidet for henne?

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvis det hadde vært så vanskelig for deg å ta hensyn til din datter eller svigerdatter som er litt engstelig når barna skal ligge borte når man ikke er vandt med det, så egner du deg heller ikke som barnepasser! Hadde jeg skulle passet mine barnebarn, og datter/svigerdatter sa at hun ønsket at vi f.eks. ikke vasket klær på natta, så hadde jeg tenkt; OK, nå skal vi passe barna, og jeg ønsker at de føler det er trygt hos oss. Klarer den ene natta uten å vaske klær (nå vasker ikke jeg klær om natt, kun som eksempel). Jeg er ikke så smålig at jeg omtrent føler meg angrepet fordi en mor er engstelig for barna sine. Har ingen problemer med å forstå det. 

Misbruke angst-diagnose? Angst er redsel - og MÅ ikke være en diagnose.... 

Folk med sånne holdninger som "ikke kom her og fortell meg hva jeg skal gjøre i mitt egen hjem".... Vel - ikke omsorgpersoner jeg ønsker å overlate barna mine til :) 

Men da står du jo fritt til å passe dine egne unger 24/7 da.

Anonymkode: 22269...f13

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...