AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #1 Skrevet 5. juli 2022 Barna skal sove hos besteforeldre i helgen. Vi har nylig fått vite at de lader telefonen på natta. Jeg nevnte da at det kan utskilles farlige gasser, som gjør at man bare sovner inn om mobilen tar fyr på natta. Vi snakket ikke mer om det. Jeg har sendt noen linker hvor det er beskrevet, men det var i en annen melding. Ble ikke mer snakk om det. Jeg er usikker på om jeg bør ta det opp mer. Jeg er redd de sier de ikke orker passe om vi skal sette begrensinger, selv om jeg ikke tror det. Jeg vet det er lite sannsynlig noe skjer, men likevel er jeg så redd barna skal dø i en brann når de sover borte. Tenk så ille. Likevel trenger jo vi barnevakt innimellom, og barna trenger tid med dem alene. Dilemma. Anonymkode: 11cf2...bdd 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 5. juli 2022 Lader ofte om natta. Hadde ikke gidda å passe ungene dine om du skulle mast, og sendt linker (🙈😳😂), om det Anonymkode: f8e90...4f5 67 5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #3 Skrevet 5. juli 2022 Du har gjort dem obs på det. Og det holder. Større sannsynlighet for at kaffetrakteren tar fyr eller at de havner i en bilulykke. Slapp av. Anonymkode: e2471...e16 30
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #4 Skrevet 5. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (19 timer siden): Lader ofte om natta. Hadde ikke gidda å passe ungene dine om du skulle mast, og sendt linker (🙈😳😂), om det Anonymkode: f8e90...4f5 De ønsker jo også selv å ha tid med barna. AnonymBruker skrev (19 timer siden): Du har gjort dem obs på det. Og det holder. Større sannsynlighet for at kaffetrakteren tar fyr eller at de havner i en bilulykke. Slapp av. Anonymkode: e2471...e16 Ja jeg vet det, men de kjører ikke bil eller koker kaffe på natta. Anonymkode: 11cf2...bdd Ryddet for sitat av slettet innhold og svar til dette. Perelandra, mod. Endret 6. juli 2022 av Perelandra 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #5 Skrevet 5. juli 2022 Man kan ikke kontrollere alt her i verden. En dag blir barna dine tenåringer og da kommer de garantert til å lade alle slags elektroniske duppeditter døgnet rundt. Anonymkode: 6dae4...956 40
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #6 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man kan ikke kontrollere alt her i verden. En dag blir barna dine tenåringer og da kommer de garantert til å lade alle slags elektroniske duppeditter døgnet rundt. Anonymkode: 6dae4...956 Elsker denne! Min mor var også hysterisk om lading og jeg fikk IKKE lade på natta. Jeg gjorde det i smug (trodde jeg) da jeg ble tenåring🤷♀️. Vi har prata om det i ettertid (er 23 år nå), og hun sa at hun så det de gangene jeg forsov meg og måtte vekke meg. Det var visst en kamp hun skjønte hun ville tape. Anonymkode: bc117...e03 4
Hannah80 Skrevet 5. juli 2022 #7 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man kan ikke kontrollere alt her i verden. En dag blir barna dine tenåringer og da kommer de garantert til å lade alle slags elektroniske duppeditter døgnet rundt. Anonymkode: 6dae4...956 Det er helt riktig. Men man kan faktisk la være å lade mobilen om natten. Ingen som får lov å lade noe som helst om natten i min leilighet. Skjønner ts kjempegodt. 15 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #8 Skrevet 5. juli 2022 Jeg forstår deg ts! Akkurat dette med brannfare er noe jeg er veldig opptatt av, til tross for at jeg er rimelig avslappet sånn ellers😅 Jeg er helt åpen om denne bekymringen til mine foreldre, og de er ekstra påpasselige selv (har vel "arvet" det🙈) Ville ikke plaget svigerforeldre med det.. prøver å legge meg minst mulig borti deres måter. Hjemme har jeg kjøpt "brannsikker" nattlader til mannen, som var kronisk på å lade på natt. Da sover jeg bedre😅 Kanskje et julegavetips? Anonymkode: 97381...d29 6 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #9 Skrevet 6. juli 2022 Skjønner hva du tenker, men det får som oftes bra. Selvfølgelig skulle du få spydige kommenterer her inne. Anonymkode: a5c2d...5bc 1
Maestro Skrevet 6. juli 2022 #10 Skrevet 6. juli 2022 Hva de gjør i dems hjem, har du ikke noe med ☺️ 1
Maestro Skrevet 6. juli 2022 #11 Skrevet 6. juli 2022 Detaljer 😂 Har ikke en livsoppgave og bli champ i rettskriving, heldigvis. 👌🏻
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #12 Skrevet 6. juli 2022 Altså. Jeg hadde ledd høyt av deg. Jeg tror ikke jeg kjenner noen som kjenner noen som har opplevd dette en gang. Så jeg opplever ikke det som en stor risiko. Anonymkode: c99c9...1fa 7
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #13 Skrevet 6. juli 2022 Hvor lenge har de hatt mobil? Er de døde enda? Lader de mobilen på madrassen med puten oppå? Anonymkode: 2e3b9...4e0 1
Hulderen Skrevet 6. juli 2022 #14 Skrevet 6. juli 2022 Hver gang mobilen skal oppdateres, så får jeg jo melding om at den må være tilkoblet strøm mellom kl 02 og 05 kommende natt. Hvis det virkelig var farlig å lade om natten, så ville ikke mobiloperatøren oppfordret til det. Du sier at det kan komme farlig gass under lading om natten. Men hvis lading fører til gass, så vil jo lading om dagen også gi gass. 14 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #15 Skrevet 6. juli 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Barna skal sove hos besteforeldre i helgen. Vi har nylig fått vite at de lader telefonen på natta. Jeg nevnte da at det kan utskilles farlige gasser, som gjør at man bare sovner inn om mobilen tar fyr på natta. Vi snakket ikke mer om det. Jeg har sendt noen linker hvor det er beskrevet, men det var i en annen melding. Ble ikke mer snakk om det. Jeg er usikker på om jeg bør ta det opp mer. Jeg er redd de sier de ikke orker passe om vi skal sette begrensinger, selv om jeg ikke tror det. Jeg vet det er lite sannsynlig noe skjer, men likevel er jeg så redd barna skal dø i en brann når de sover borte. Tenk så ille. Likevel trenger jo vi barnevakt innimellom, og barna trenger tid med dem alene. Dilemma. Anonymkode: 11cf2...bdd Dette har jeg aldri hørt om.. hvilke gasser er dette?! Har de ikke røykvarsler? Anonymkode: 9f29c...308 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #16 Skrevet 6. juli 2022 Hvis man lader laptopen og har den liggende på madrassen. Så er det farlig. Legg gjerne dyna oppå og rundt, så er det ekstra farlig pga varmen som oppstår. Mobiler som lades bør ligge på nattbordet, ikke madrassen. Alt som lades kan ta fyr når som helst på døgnet. Selvsagt er det mer praktisk at vi er våkne når det skjer. Har de ikke brannvarslere på soverommene? Anonymkode: 2e3b9...4e0 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #17 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Lader ofte om natta. Hadde ikke gidda å passe ungene dine om du skulle mast, og sendt linker (🙈😳😂), om det Anonymkode: f8e90...4f5 Fordi du hadde ikke klart å la være å lade for andres skyld. Kun din egoisme som teller? Anonymkode: 284b2...dca 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #18 Skrevet 6. juli 2022 (endret) Jeg har opplevd 2 ganger at lader har begynt å brenne - heldigvis på dagtid for hos oss er det forbudt å lade om natta. Anonymkode: 284b2...dca Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. Endret 6. juli 2022 av Perelandra 6
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #19 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Elsker denne! Min mor var også hysterisk om lading og jeg fikk IKKE lade på natta. Jeg gjorde det i smug (trodde jeg) da jeg ble tenåring🤷♀️. Vi har prata om det i ettertid (er 23 år nå), og hun sa at hun så det de gangene jeg forsov meg og måtte vekke meg. Det var visst en kamp hun skjønte hun ville tape. Anonymkode: bc117...e03 Ja, det er helt jævlig å måtte lade før man legger seg..... Stakkars folk! Anonymkode: 284b2...dca 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #20 Skrevet 6. juli 2022 Maestro skrev (5 timer siden): Hva de gjør i dems hjem, har du ikke noe med ☺️ For en utdatert kommentar! Når de skal passe dine barn, har du noe med det! Herrefred - så hvis besteforeldrene velger å ha full fest mens de passer barnebarna, så har du ikke noe du skulle sagt - for det er "dems hjem"? Anonymkode: 284b2...dca 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå