Gå til innhold

Angst fordi besteforeldrene lader om natta

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barna skal sove hos besteforeldre i helgen. Vi har nylig fått vite at de lader telefonen på natta. Jeg nevnte da at det kan utskilles farlige gasser, som gjør at man bare sovner inn om mobilen tar fyr på natta. Vi snakket ikke mer om det. 

Jeg har sendt noen linker hvor det er beskrevet, men det var i en annen melding. Ble ikke mer snakk om det.

Jeg er usikker på om jeg bør ta det opp mer. Jeg er redd de sier de ikke orker passe om vi skal sette begrensinger, selv om jeg ikke tror det. Jeg vet det er lite sannsynlig noe skjer, men likevel er jeg så redd barna skal dø i en brann når de sover borte. Tenk så ille. Likevel trenger jo vi barnevakt innimellom, og barna trenger tid med dem alene.

Dilemma.

Anonymkode: 11cf2...bdd

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har gjort dem obs på det. Og det holder. Større sannsynlighet for at kaffetrakteren tar fyr eller at de havner i en bilulykke. Slapp av. 

Anonymkode: e2471...e16

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Lader ofte om natta. Hadde ikke gidda å passe ungene dine om du skulle mast, og sendt linker (🙈😳😂), om det

Anonymkode: f8e90...4f5

De ønsker jo også selv å ha tid med barna.

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du har gjort dem obs på det. Og det holder. Større sannsynlighet for at kaffetrakteren tar fyr eller at de havner i en bilulykke. Slapp av. 

Anonymkode: e2471...e16

Ja jeg vet det, men de kjører ikke bil eller koker kaffe på natta.

Ryddet for sitat av slettet innhold og svar til dette. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke kontrollere alt her i verden. 

En dag blir barna dine tenåringer og da kommer de garantert til å lade alle slags elektroniske duppeditter døgnet rundt.

Anonymkode: 6dae4...956

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En dag blir barna dine tenåringer og da kommer de garantert til å lade alle slags elektroniske duppeditter døgnet rundt.

Elsker denne! Min mor var også hysterisk om lading og jeg fikk IKKE lade på natta. Jeg gjorde det i smug (trodde jeg) da jeg ble tenåring🤷‍♀️. Vi har prata om det i ettertid (er 23 år nå), og hun sa at hun så det de gangene jeg forsov meg og måtte vekke meg. Det var visst en kamp hun skjønte hun ville tape.

Anonymkode: bc117...e03

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er helt riktig. Men man kan faktisk la være å lade mobilen om natten. Ingen som får lov å lade noe som helst om natten i min leilighet. Skjønner ts kjempegodt. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg ts! Akkurat dette med brannfare er noe jeg er veldig opptatt av, til tross for at jeg er rimelig avslappet sånn ellers😅 

Jeg er helt åpen om denne bekymringen til mine foreldre, og de er ekstra påpasselige selv (har vel "arvet" det🙈) Ville ikke plaget svigerforeldre med det.. prøver å legge meg minst mulig borti deres måter. 

Hjemme har jeg kjøpt "brannsikker" nattlader til mannen, som var kronisk på å lade på natt. Da sover jeg bedre😅 Kanskje et julegavetips?

Anonymkode: 97381...d29

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner hva du tenker, men det får som oftes bra. Selvfølgelig skulle du få spydige kommenterer her inne. 

Anonymkode: a5c2d...5bc

• Liker 1
Skrevet

Hva de gjør i dems hjem, har du ikke noe med ☺️ 

• Liker 1
Skrevet

Detaljer 😂 Har ikke en livsoppgave og bli champ i rettskriving, heldigvis. 👌🏻

AnonymBruker
Skrevet

Altså. Jeg hadde ledd høyt av deg. Jeg tror ikke jeg kjenner noen som kjenner noen som har opplevd dette en gang. Så jeg opplever ikke det som en stor risiko.

Anonymkode: c99c9...1fa

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har de hatt mobil? Er de døde enda? Lader de mobilen på madrassen med puten oppå?

Anonymkode: 2e3b9...4e0

• Liker 1
Skrevet

Hver gang mobilen skal oppdateres, så får jeg jo melding om at den må være tilkoblet strøm mellom kl 02 og 05 kommende natt. Hvis det virkelig var farlig å lade om natten, så ville ikke mobiloperatøren oppfordret til det. Du sier at det kan komme farlig gass under lading om natten. Men hvis lading fører til gass, så vil jo lading om dagen også gi gass. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Barna skal sove hos besteforeldre i helgen. Vi har nylig fått vite at de lader telefonen på natta. Jeg nevnte da at det kan utskilles farlige gasser, som gjør at man bare sovner inn om mobilen tar fyr på natta. Vi snakket ikke mer om det. 

Jeg har sendt noen linker hvor det er beskrevet, men det var i en annen melding. Ble ikke mer snakk om det.

Jeg er usikker på om jeg bør ta det opp mer. Jeg er redd de sier de ikke orker passe om vi skal sette begrensinger, selv om jeg ikke tror det. Jeg vet det er lite sannsynlig noe skjer, men likevel er jeg så redd barna skal dø i en brann når de sover borte. Tenk så ille. Likevel trenger jo vi barnevakt innimellom, og barna trenger tid med dem alene.

Dilemma.

Dette har jeg aldri hørt om.. hvilke gasser er dette?!

Har de ikke røykvarsler?

Anonymkode: 9f29c...308

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man lader laptopen og har den liggende på madrassen. Så er det farlig. Legg gjerne dyna oppå og rundt, så er det ekstra farlig pga varmen som oppstår. Mobiler som lades bør ligge på nattbordet, ikke madrassen.

Alt som lades kan ta fyr når som helst på døgnet. Selvsagt er det mer praktisk at vi er våkne når det skjer. Har de ikke brannvarslere på soverommene?

Anonymkode: 2e3b9...4e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Lader ofte om natta. Hadde ikke gidda å passe ungene dine om du skulle mast, og sendt linker (🙈😳😂), om det

Anonymkode: f8e90...4f5

Fordi du hadde ikke klart å la være å lade for andres skyld. Kun din egoisme som teller? 

Anonymkode: 284b2...dca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Jeg har opplevd 2 ganger at lader har begynt å brenne - heldigvis på dagtid for hos oss er det forbudt å lade om natta. 

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod.

Endret av Perelandra
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Elsker denne! Min mor var også hysterisk om lading og jeg fikk IKKE lade på natta. Jeg gjorde det i smug (trodde jeg) da jeg ble tenåring🤷‍♀️. Vi har prata om det i ettertid (er 23 år nå), og hun sa at hun så det de gangene jeg forsov meg og måtte vekke meg. Det var visst en kamp hun skjønte hun ville tape.

Anonymkode: bc117...e03

Ja, det er helt jævlig å måtte lade før man legger seg..... Stakkars folk!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Maestro skrev (5 timer siden):

Hva de gjør i dems hjem, har du ikke noe med ☺️ 

For en utdatert kommentar! Når de skal passe dine barn, har du noe med det! Herrefred - så hvis besteforeldrene velger å ha full fest mens de passer barnebarna, så har du ikke noe du skulle sagt - for det er "dems hjem"?

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...