AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #1 Del Skrevet 5. juli 2022 Hva syns dere? Det er en oppkalling etter min amerikanske oldemor Doris. Men skriver hun det Doris kan det lett bli erting med Do-ris, Dassris osv, så tenkte at en fornorsking kunne være greit, altså Dårris. Anonymkode: f6b21...73a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #2 Del Skrevet 5. juli 2022 Jeg hadde heller gått for Doris. Dåriss høres ikke ut som et navn men en tilstand/sykdom eller noe. Anonymkode: 95b86...d72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #3 Del Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde heller gått for Doris. Dåriss høres ikke ut som et navn men en tilstand/sykdom eller noe. Anonymkode: 95b86...d72 Ikke Dåriss, men Dårris. Betydelig forskjell. Anonymkode: f6b21...73a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 5. juli 2022 #4 Del Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke Dåriss, men Dårris. Betydelig forskjell. Anonymkode: f6b21...73a Ikke noe pent navn. Uansett stavemåte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #5 Del Skrevet 5. juli 2022 Nei. Stav det Doris. Anonymkode: 7a6de...a0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 5. juli 2022 #6 Del Skrevet 5. juli 2022 Stav det Doris du. Fun fact: min favoritt novelle/stubb av Prøysen er en stubb som heter «A Doris». Den handler om en tøff men veldig veldig dysfunksjonell jente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå