Gå til innhold

Hjelp - jeg klarer ikke ha sex med kjæresten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter veldig når det kommer til sex, og skriver her desperat etter å få råd!

Jeg klarer ikke ha sex med kjæresten min. Det vil si; vi har sex, men jeg klarer ikke å slappe av og gi av meg selv. Jeg stivner helt til, og klarer nesten ikke gjøre annet enn å ligge der.

Slik har det alltid vært - selv etter 8 år sammen. Man skulle tro man ble tryggere og mer komfortabel etter så mange år sammen, men nei. Det eneste som kan få meg til å slappe av og klare å være helt «med», er alkohol, men jeg kan jo ikke drikke meg beruset hver gang vi skal ha sex…

Dette er et såpass stort problem at jeg føler skikkelig dårlig etter vi har hatt sex (har hendt seg at jeg bare begynt å gråte under sex uten at han har merket det), og har nå resultert i at jeg nesten ikke vil ha sex.

Min samboer vet delvis om at jeg synes sex er vanskelig, men har aldri snakket noe særlig om det, og han har aldri sagt noe heller. 

Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og vet ikke hva jeg skal gjøre for å bli kvittet dette problemet. Jeg sliter veldig med å ta initiativ når det kommer til sex/ta noe som helst styring. Det ødelegger fullstendig for meg. Er som at jeg blir helt handlingslammet..

Anonymkode: 7c88a...3c6

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og var dette et problem før du traff denne mannen? 

Anonymkode: 516ff...4ce

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg sliter veldig når det kommer til sex, og skriver her desperat etter å få råd!

Jeg klarer ikke ha sex med kjæresten min. Det vil si; vi har sex, men jeg klarer ikke å slappe av og gi av meg selv. Jeg stivner helt til, og klarer nesten ikke gjøre annet enn å ligge der.

Slik har det alltid vært - selv etter 8 år sammen. Man skulle tro man ble tryggere og mer komfortabel etter så mange år sammen, men nei. Det eneste som kan få meg til å slappe av og klare å være helt «med», er alkohol, men jeg kan jo ikke drikke meg beruset hver gang vi skal ha sex…

Dette er et såpass stort problem at jeg føler skikkelig dårlig etter vi har hatt sex (har hendt seg at jeg bare begynt å gråte under sex uten at han har merket det), og har nå resultert i at jeg nesten ikke vil ha sex.

Min samboer vet delvis om at jeg synes sex er vanskelig, men har aldri snakket noe særlig om det, og han har aldri sagt noe heller. 

Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og vet ikke hva jeg skal gjøre for å bli kvittet dette problemet. Jeg sliter veldig med å ta initiativ når det kommer til sex/ta noe som helst styring. Det ødelegger fullstendig for meg. Er som at jeg blir helt handlingslammet..

Har det skjedd noe tidligere som gjør at sex er vanskelig? Eller vet du selv grunnen?

Uansett årsak, kunne kanskje en sexolog hjulpet deg med dette? 

Syns du burde ta en ordentlig prat med han og si at det er ordentlig vanskelig og at du ønsker å finne ut av det. 

Han vil og jeg håper han kan støtte deg gjennom dette. Det vil jo bli bedre for dere begge om dette er noe som løses. 

Det er aldri gøy å sitte med disse følelsene alene.. Det unner jeg deg ikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må ta styringa. Be han ligge i ro og så er du på topp og styrer og gjør det som er godt for deg. Da får du eierskap til din egen seksualitet.

Anonymkode: ff603...1a5

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Og var dette et problem før du traff denne mannen? 

Anonymkode: 516ff...4ce

Han er den eneste jeg har vært sammen med. Har vært med et par andre, men da har det vært fyllesex, så det kan ikke sammenlignes..

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mwfa skrev (3 timer siden):

Har det skjedd noe tidligere som gjør at sex er vanskelig? Eller vet du selv grunnen?

Uansett årsak, kunne kanskje en sexolog hjulpet deg med dette? 

Syns du burde ta en ordentlig prat med han og si at det er ordentlig vanskelig og at du ønsker å finne ut av det. 

Han vil og jeg håper han kan støtte deg gjennom dette. Det vil jo bli bedre for dere begge om dette er noe som løses. 

Det er aldri gøy å sitte med disse følelsene alene.. Det unner jeg deg ikke. 

Takk ❤️

Jeg kommer ikke på noe spesielt som har skjedd som har gjort at jeg sliter sånn med dette. Det har vært sånn så lenge jeg kan huske, men jeg har tenkt at det kom til å bli bedre med årene. Når jeg ble mer voksen, erfaren og tryggere på meg selv. Men det blir ikke bedre, og jeg blir mer og mer frustrert over å ha det sånn her. Føler meg fullstendig unormal, og jeg vet ikke engang årsaken. 

Jeg tør ikke si så mye til min samboer, i frykt for å gjøre det enda verre. Litt som når du skal ha fremføring på skolen og du gruer deg noe forferdelig, men så vil du ikke gjøre en big deal ut av det og at folk skal vite, for da føles presset enda høyere og oppmerksomheten enda større.

Jeg er redd for å si noe til han og gjøre han bevisst på problemet, i frykt for å bare gjøre ting enda vanskeligere og kanskje legge enda mer press på meg selv. Det er liksom ikke så mye han kan gjøre likevel.

Jeg har vurdert å snakke med sexolog, men dette virker til å være fryktelig dyrt, og det har jeg rett og slett ikke råd til..

Ts

Skrevet

Ville gått til en Sexolog. 

Jeg var sånn før, helt til jeg bikka 27. Haha. Var veldig utrygg på det seksuelle. Men så flytta jeg for meg selv, å utforsket masse. Og fant en kjæreste som jeg er 100% trygg på, ikke helt med en gang men med tiden klarte jeg og nyte og delta mer i akten, enn med eks samboer som jeg bodde med i 3/4 år. 

Men! Tror forhold med en jeg var med fra jeg  15-17 år rotet det til. Det var press, ble baluba om jeg ikke ville ha sex, pga hvordan han var mot meg ellers. 

• Liker 1
Skrevet

Blir du ordentlig kåt før dere begynner? Sånn at du faktisk har lyst på sex? Om han går for fort frem så må du si ifra. 
Synes uansett du skal snakke med samboeren din. Han er nødt til å få vite om dette før du blir helt ødelagt. Og sjekk opp hva det koster med noen timer hos sexolog. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Sex skal være en nytelse for dere begge. Du må snakke med han om det og forklare ha. Er det alltid han som tar initiativet. Der børe være likestilt i sex. Kanskje du spør om du kan bestemme lit. Veldig viktig å snakke om og om du ikke finner løsning så gå til din lege så han eventuelt kan henvise deg videre.  Lykke til

AnonymBruker
Skrevet

Har du hatt en streng oppdragelse? F.eks kristen? Noen av oss tar stor skade av den strenge seksualmoralen (uten at jeg dermed fremsnakker det stikk motsatte og totalt løssluppenhet).

Anonymkode: 8b88f...e0b

• Hjerte 1
Skrevet

Dere må jo selvsagt begynne å snakke sammen. Hva tror du han føler når du ligger der helt frossen og gråter under ham? Dette er et kjempeproblem som ikke blir løst om dere ikke løser det sammen.

Da må dere begynne med å snakke om det.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Maestro skrev (21 timer siden):

Ville gått til en Sexolog. 

Jeg var sånn før, helt til jeg bikka 27. Haha. Var veldig utrygg på det seksuelle. Men så flytta jeg for meg selv, å utforsket masse. Og fant en kjæreste som jeg er 100% trygg på, ikke helt med en gang men med tiden klarte jeg og nyte og delta mer i akten, enn med eks samboer som jeg bodde med i 3/4 år. 

Men! Tror forhold med en jeg var med fra jeg  15-17 år rotet det til. Det var press, ble baluba om jeg ikke ville ha sex, pga hvordan han var mot meg ellers. 

Vurderer sexolog, men siden dette er så dyrt, ser jeg ikke muligheten til å få råd til det.

Jeg har utforsket masse seksuelt selv opp igjennom årene, onanerer jevnlig nå også, får sterke orgasmer - men så snart jeg skal ha sex med en partner, blir situasjonen en helt annen. Jeg klarer ikke slappe av og leve meg inn i det på samme måte, og stivner til.

Min kjæreste presser meg aldri til sex, ber meg aldri gjøre ting jeg har lyst til osv, så jeg har egentlig alle forutsetninger for å bli 100% trygg på han, jeg klarer bare ikke når det kommer til sex. Og jeg tror ikke jeg hadde klart det med noen andre heller. Det er en slags sperre som føles umulig å bli kvitt.

Glad det gikk over for deg og hadde en naturlig årsak. Håper det med tiden kan bli bedre for meg også, selv om jeg ikke ser helt hvordan…

Ts

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Blåjojo skrev (21 timer siden):

Blir du ordentlig kåt før dere begynner? Sånn at du faktisk har lyst på sex? Om han går for fort frem så må du si ifra. 
Synes uansett du skal snakke med samboeren din. Han er nødt til å få vite om dette før du blir helt ødelagt. Og sjekk opp hva det koster med noen timer hos sexolog. 

Han går nesten alltid ned på meg før selve sexen, men det er ikke alltid jeg klarer å bli ordentlig kåt, fordi jeg sliter sånn med å slappe av. Han tar seg god tid og sørger for at jeg har det godt, så han gjør egentlig så godt han kan.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
feliek54 skrev (14 timer siden):

Sex skal være en nytelse for dere begge. Du må snakke med han om det og forklare ha. Er det alltid han som tar initiativet. Der børe være likestilt i sex. Kanskje du spør om du kan bestemme lit. Veldig viktig å snakke om og om du ikke finner løsning så gå til din lege så han eventuelt kan henvise deg videre.  Lykke til

Det er nesten alltid han som tar initiativet, ja. Jeg klarer ikke/gjør det sjeldent, fordi jeg vet jeg ikke får det til. Føler meg som en elendig sexpartner, og vil da heller slippe, fordi det får meg til å føle meg så fryktelig dårlig. 

Kanskje jeg skal vurdere å ta kontakt med fastlege, men da blir jeg sikkert bare henvist til sexolog og må betale i bøttevis for hver time? Det har jeg ikke råd til per nå.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har du hatt en streng oppdragelse? F.eks kristen? Noen av oss tar stor skade av den strenge seksualmoralen (uten at jeg dermed fremsnakker det stikk motsatte og totalt løssluppenhet).

Anonymkode: 8b88f...e0b

Nei..

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han går nesten alltid ned på meg før selve sexen, men det er ikke alltid jeg klarer å bli ordentlig kåt, fordi jeg sliter sånn med å slappe av. Han tar seg god tid og sørger for at jeg har det godt, så han gjør egentlig så godt han kan.

Ts

Men kanskje det sitter litt der da? Og aller mest at du ikke klarer å slappe av. Så snakk med ham om at du ikke klarer å slappe av og tenk litt på hva som kan få deg til å slappe av.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.7.2022 den 22.15):

Det høres ikke ut som du er tiltrukket av han i det hele tatt. Ville revurdert hele forholdet . Du plager jo deg selv 🙈

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (13 timer siden):

Dere må jo selvsagt begynne å snakke sammen. Hva tror du han føler når du ligger der helt frossen og gråter under ham? Dette er et kjempeproblem som ikke blir løst om dere ikke løser det sammen.

Da må dere begynne med å snakke om det.

Jeg vet, du trenger ikke å få meg til å føle meg enda dårligere. Og han har aldri oppdager at jeg har grått mens vi har hatt sex, så jeg tror ikke han føler så mye. Tror også han bare tenker at det er sånn jeg er, og at det nødvendigvis ikke er så mye galt (selv om jeg delvis har nevnt hva jeg sliter med, og at jeg har vurdert å gå til sexolog). Jeg er jo trossalt en ganske rolig, forsiktig og sjenert person ellers også, så..

Ts

AnonymBruker
Skrevet
Blåjojo skrev (2 minutter siden):

Men kanskje det sitter litt der da? Og aller mest at du ikke klarer å slappe av. Så snakk med ham om at du ikke klarer å slappe av og tenk litt på hva som kan få deg til å slappe av.

Ja, altså, mye av det jeg sliter med er jo at jeg ikke greier å slappe av, og føler meg  helt handlingslammet. Og jeg ser ikke helt hva det skal hjelpe å snakke med han? Jeg har jo nevnt problemet før til han..

Ts

AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (5 minutter siden):

Det høres ikke ut som du er tiltrukket av han i det hele tatt. Ville revurdert hele forholdet . Du plager jo deg selv 🙈

Tiltrekning har aldri vært et problem. Jeg er sikker på at det hadde vært sånn uansett hvem jeg hadde hatt sex med.

Ts

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...