Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fikk/får deres barn mobiltelefon? 

Hva er mest vanlig nå om dagen? 

I min tid fikk jeg vel no Nokia tlf i 2. Klasse for å ringe hjem pga lang vei hjem som jeg gikk alene. 

Det har skjedd litt siden den gang. 

Hva mener dere? Hva er innafor? Evt hva er deres grunn til å gi / ha gitt tlf? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har barn på alder 6. 10 og 14
Ringeklokke fra 6 år, mobil fra 13 år. Flesteparten av dagens foreldre er nok ikke enig med meg, for jeg ser 6-9 åringer med telefon, og når er på besøk hos oss, er det nesten ikke kontakt å få, alt må repeteres 4-5 ganger....

Anonymkode: eb886...5c0

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har barn på alder 6. 10 og 14
Ringeklokke fra 6 år, mobil fra 13 år. Flesteparten av dagens foreldre er nok ikke enig med meg, for jeg ser 6-9 åringer med telefon, og når er på besøk hos oss, er det nesten ikke kontakt å få, alt må repeteres 4-5 ganger....

Anonymkode: eb886...5c0

Jeg er enig med deg, selv om våre barn har Nokia 3310 istedet for klokke. De får kanskje smarttelefon når de begynner på ung. sk. 

Men vi har mobilforbud for gjester av ungene også da, eneste unntak er hvis de vil høre på musikk på Bluetooth speaker, da får de bruke Spotify. Jeg har også hatt samtaler med ungene om å unngå å være med på bilder/filmer andre barn tar, fordi så mange foreldre har null kontroll og barn ned i 8-års alderen poster ukritisk på tiktok og snap. 🤮

Mine barn er ikke på Internett uten tilsyn såvidt jeg vet. De har også klassekamerater de ikke vil besøke fordi de ikke gidder å være hos noen som bare skal glo på en skjerm 24/7. Vi snakker masse om nettvett. 

Anonymkode: 94036...9c1

• Hjerte 1
Skrevet

Min fikk da han slutta på SFO og skulle være alene på morgenen samt gå hjem etter skolen. Ca 8 år var han da.

Broren på 6 år får ikke mobil enda. Tenker samme med han at han kan få når han slutter på SFO. 

Hadde fasttelefonen eksistert enda hadde jeg nok venta lengre. Eldste likte ikke være hjemme alene uten å kunne få tak i oss. Selv om det var snakk om bare 20 min.

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...