Gå til innhold

Jeg er på slankern og har så lyst på kake!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Sjokoladekake helst, med masse deilig, tykk glasur... Nammenam!!

Noen som har tips til noen brukbare lavkalori(!) kaker?

Anonymkode: a9eeb...2c5

Den sjokoladepuddingen uten sukker er faktisk ganske god :) 

Vaniljesausen uten sukker har en liten bismak, så jeg foretrekker litt vanlig saus isteden.

Synes også den sjokolademousen til Sukrin er god, men har blitt litt oppblåst av den.

Om man klarer å kontrollere seg, så er en rute og to med sjokolade ikke farlig. Problemet er når halve plata forsvinner 😅 

Jeg har prøvd å lage muffins ol. selv, men endte opp meg å ikke tilfredsstille, da de ikke ble søte nok. Altså jeg merket at det ikke var skikkelig sukker i de 😅

Anonymkode: 44c4b...c51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Null stress å spise kake, bare hoppe over andre måltider i stedet. 

Anonymkode: 090e0...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når situasjonen er sånn er det eneste som funker for meg å faktisk ta et lite stykke kake. Hvis jeg ikke gjør det så kommer jeg til å overspise på alt annet i desperasjon,  uten at det stopper suget.

Anonymkode: 922e1...2d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lafamiglia skrev (18 timer siden):

Hvis du av og til har det sånn at du får lyst på kake, så er det et problem i seg selv. Da gjelder det å ta tak i dette problemet. Og ikke det å spise et lite stykke, eller å lage "liksom-sunne" substitutter.

Eller å venne seg grundig til at kake er noe som bare hører til spesielle anledninger, og ikke noe man spiser til hverdags, eller bare fordi man har lyst på det.

Haha nei! Dette er HELT normalt og skjer for de fleste tynne også innimellom. Og når man ligger i kaloriunderskudd er det hvertfall vanlig å få lyst på søtt. Det er derimot ikke så vanlig å dermed bake seg en hel kake helt for seg selv. Å få lyst på ting er ikke patologisk, og ikke noe som bare skjer med overvektige. Du kan enten la være å tilfredsstille behovet, ved å spise deg mett på mat eller avlede ved feks en gåtur med podcast. Eller du kan kjøpe deg et kakestykke og ha det til lunsj en dag. 

Anonymkode: 1d22d...e53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...