AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #1 Skrevet 5. juli 2022 Jeg finner mange steder som tilbyr rehabiliteringsopphold (døgn) for diverse fysiske lidelser. Både som man kan bli henvist til og som man kan betale privat. F.eks: https://unicare.no/tjenester/rehabilitering/vare-rehabiliteringstilbud/. Finnes det noe lignende sted man kan dra for rehabilitering psykisk helse og evt. dekke selv? Modum bad og lignende har så mange strenge kriterier og døgninstitusjoner er som oftest rettet mot alvorlig psykisk sykdom. Men hva hvis man har moderat depresjon og ikke klarer å jobbe? Og poliklinisk behandling kommer ingen vei.. Anonymkode: 23f58...a1e
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #2 Skrevet 5. juli 2022 Det finnes noen. Er vel bare å Google. Det positive med at man må betale fra egen lomme er jo at det er korte ventelister eller du kommer inn med en gang. Om det er verdt pengene kommer vel ann på hvor mye du lider under lidelsen tenker jeg. Anonymkode: c78bf...1b8
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #3 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det finnes noen. Er vel bare å Google. Det positive med at man må betale fra egen lomme er jo at det er korte ventelister eller du kommer inn med en gang. Om det er verdt pengene kommer vel ann på hvor mye du lider under lidelsen tenker jeg. Anonymkode: c78bf...1b8 Nei, det er ikke bare å google. Da hadde jeg ikke laget dette innlegget. Finner bare for fysiske lidelser. Jeg mener vel det er verdt mye å kunne klare å jobbe igjen,.. Anonymkode: 23f58...a1e
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #4 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nei, det er ikke bare å google. Da hadde jeg ikke laget dette innlegget. Finner bare for fysiske lidelser. Jeg mener vel det er verdt mye å kunne klare å jobbe igjen,.. Anonymkode: 23f58...a1e Har du hørt med fastlegen? Når jeg var på rehabilitering sto det at senteret tok imot pasienter med lettere psykiske plager. Ofte har man jo smerter og annet fysisk i tillegg også. Spør. Anonymkode: 95f47...82f 1
Rosatoast Skrevet 6. juli 2022 #5 Skrevet 6. juli 2022 (endret) Du må høre med fastlegen, men det ser veldig mørkt ut. Du kommer ikke til å bli innlagt noe sted med moderat depresjon, "alle" er deprimerte for tiden. Og det er mye man kan gjøre selv før man trenger innleggelse, har du selvmordforsøk bak deg eller vurderer du selvmord? For det har alt å si, ift innleggelse ved depresjon. Hvis du ikke gjør nytte av poliklinisk behandling på DPS, så anbefaler jeg deg å gå til en privat psykolog/psykoterapeut og betale det selv. Der får du mye mer behandling og er verdt pengene. Tenker du burde prøve dette før du krever deg selv innlagt. Og man kan gå i behandling på Modum Bad uten å være innlagt der, man kan slite med depresjon for å komme inn på Modum Bad, men da tenker jeg at sykdomshistorien må være litt mer alvorlig enn det din er. Endret 6. juli 2022 av Rosatoast
Humle Brumle Skrevet 6. juli 2022 #6 Skrevet 6. juli 2022 Rosatoast skrev (1 time siden): Du må høre med fastlegen, men det ser veldig mørkt ut. Du kommer ikke til å bli innlagt noe sted med moderat depresjon, "alle" er deprimerte for tiden. Og det er mye man kan gjøre selv før man trenger innleggelse, har du selvmordforsøk bak deg eller vurderer du selvmord? For det har alt å si, ift innleggelse ved depresjon. Hvis du ikke gjør nytte av poliklinisk behandling på DPS, så anbefaler jeg deg å gå til en privat psykolog/psykoterapeut og betale det selv. Der får du mye mer behandling og er verdt pengene. Tenker du burde prøve dette før du krever deg selv innlagt. Og man kan gå i behandling på Modum Bad uten å være innlagt der, man kan slite med depresjon for å komme inn på Modum Bad, men da tenker jeg at sykdomshistorien må være litt mer alvorlig enn det din er. Jeg ble innlagt for moderat depresjon så det går det. Både på døgn og akuttpsykiatrisk. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #7 Skrevet 6. juli 2022 Rosatoast skrev (3 timer siden): Du må høre med fastlegen, men det ser veldig mørkt ut. Du kommer ikke til å bli innlagt noe sted med moderat depresjon, "alle" er deprimerte for tiden. Og det er mye man kan gjøre selv før man trenger innleggelse, har du selvmordforsøk bak deg eller vurderer du selvmord? For det har alt å si, ift innleggelse ved depresjon. Hvis du ikke gjør nytte av poliklinisk behandling på DPS, så anbefaler jeg deg å gå til en privat psykolog/psykoterapeut og betale det selv. Der får du mye mer behandling og er verdt pengene. Tenker du burde prøve dette før du krever deg selv innlagt. Og man kan gå i behandling på Modum Bad uten å være innlagt der, man kan slite med depresjon for å komme inn på Modum Bad, men da tenker jeg at sykdomshistorien må være litt mer alvorlig enn det din er. Takk for innspill. Men hvorfor så negativ holdning egentlig? Du kjenner ikke til sykdomshistorien og jeg har vel ikke krevd noen ting. Gjerne privat, men døgnbasert. Forslag? Jeg skal høre mer med fastlegen/NAV etter sommeren. Anonymkode: 23f58...a1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå