AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #1 Skrevet 5. juli 2022 Overskriften er kanskje litt missvisende… men lurer på om noe har lignende erfaring , og fant ikke noe bedre… jeg har vert i ett forhold noen år, og har en baby på ett halvt år. Mens jeg gikk gravid fikk vi noen problemer, da samboer stadig gikk ut på byen og virket helt umettelig på alkohol. Dette ble ikke bedre da barnet ble født, hadde også mistanker om narkotika, og nylig viste det seg at jeg har hatt rett- selv om han har blånekter og fått meg til å tro jeg dramatiserer… jeg reagerte voldsomt og dro med baby, og han reagerte i sinne. Så reagerte han med å love gull og grønne skoger om vi kom tilbake. Jeg var usikker på om jeg burde gi flere sjanser… han har hele tiden visst hvor grensene har vert.. i tillegg stilt ekstremt lite opp med baby og hjem… heller vert en belastning… de nettene han aldri har kommet hjem, er de jeg har sovet dårligst … og da jeg ikke kan stole på han, fant jeg ut det ble vanskelig å flytte inn igjen… har derfor leid meg noe, og søkt om støtte som enslig forsørger. Problemet er at jeg ikke klarer å gi slipp på det som kunne vert , og jeg syns det er trist å bli alene med baby- spesielt så tidlig… samtidig lurer jeg på om det er noe sjanse for at vi kan klare å finne tilbake til hverandre på sikt om han kutter ut rus ? Eller bør jeg stå for valget mitt og tenke at alt er over? Han selv virker usikker, og sier vi må ta det som det kommer nå.. jeg vil gjerne vite om det finnes håp eller om jeg bør gi opp tanken… vil kun det beste for baby… så noen med erfaring med å ta en «pause» også finne hverandre igjen? Eller erfaring med å flytte ut så tidlig? Anonymkode: 9df17...854
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #2 Skrevet 5. juli 2022 Du kan ikke la barnet ditt vokse opp med en far som ruser seg. Anonymkode: 387a5...f6f 3 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #3 Skrevet 5. juli 2022 Siste ting: fremstiller han kanskje veldig negativt … men er ikke kun negative ting altså… har alltid tenkt vi skulle holde sammen, da vi virkelig har hatt det fint før, og har alltid følt han har vert veldig glad i meg… men lite fine stunder siste året… mye negativt utenom rus også…. Anonymkode: 9df17...854
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #4 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan ikke la barnet ditt vokse opp med en far som ruser seg. Anonymkode: 387a5...f6f Nei… det er uaktuelt … så derfor grensen måtte settes… men han bagatelliserer jo veldig og sier han ikke er avhengig … men vet jo ikke hva man skal tro… funnet narkotika under barnesengen etter jeg ferska han og derfor begynte å lete rundt .. så litt må det jo være… Anonymkode: 9df17...854
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #5 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Siste ting: fremstiller han kanskje veldig negativt … men er ikke kun negative ting altså… har alltid tenkt vi skulle holde sammen, da vi virkelig har hatt det fint før, og har alltid følt han har vert veldig glad i meg… men lite fine stunder siste året… mye negativt utenom rus også…. Anonymkode: 9df17...854 Det er revnende likegyldig hva du føler for mannen, du er mor og barnet kommer først. Barn skal ikke bo sammen med mennesker som ruser seg. Punktum. Anonymkode: ace22...7e4 5 6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #6 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er revnende likegyldig hva du føler for mannen, du er mor og barnet kommer først. Barn skal ikke bo sammen med mennesker som ruser seg. Punktum. Anonymkode: ace22...7e4 Nei kanskje litt feil fremstilt … tenker jo mest på barnet selvsagt .. trodde kanskje en kjæreste som elsker partneren sin vil være en god far automatisk … men er vell kanskje ikke alltid sånn… Anonymkode: 9df17...854
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #7 Skrevet 5. juli 2022 Jeg bare gjentar meg selv. Han ruser seg. Det er ikke forenlig med barn. Anonymkode: 387a5...f6f 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #8 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nei… det er uaktuelt … så derfor grensen måtte settes… men han bagatelliserer jo veldig og sier han ikke er avhengig … men vet jo ikke hva man skal tro… funnet narkotika under barnesengen etter jeg ferska han og derfor begynte å lete rundt .. så litt må det jo være… Anonymkode: 9df17...854 Altså, jeg er ganske «liberal» mtp rusbruk. Og jeg hadde først lyst til å si at det kunne kanskje gått om han gikk og fikk hjelp for dette, gikk til terapi, dere gikk til parterapi sammen osv. Men dette går jo ikke. Hvem gjemmer/mister narkotika under barnesengen liksom? Nei, gå videre, kjære deg. Anonymkode: 0df16...3ba 2 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #9 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Nei… det er uaktuelt … så derfor grensen måtte settes… men han bagatelliserer jo veldig og sier han ikke er avhengig … men vet jo ikke hva man skal tro… funnet narkotika under barnesengen etter jeg ferska han og derfor begynte å lete rundt .. så litt må det jo være… Anonymkode: 9df17...854 Om ikke det der gir deg svaret på om du bør flytte tilbake så vet ikke jeg. Kjære vene Anonymkode: f6f91...f63 2 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #10 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om ikke det der gir deg svaret på om du bør flytte tilbake så vet ikke jeg. Kjære vene Anonymkode: f6f91...f63 Høres sikkert lett ut.., men man blir nok litt blind og tror på endring… og hjelper ikke med familie som mener alt vil løse seg.. men ja, er nok svar i seg selv… Anonymkode: 9df17...854
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #11 Skrevet 5. juli 2022 Ut i fra hvordan du skriver og fremstiller deg selv, så er du kanskje ikke spesielt ressurssterk selv. Men kjære deg, ingen fortjener å leve sammen med en rusmisbruker. Du er mer verdt en det! Han gjemmer narkotika under babysengen! I verste fall så dør babyen deres av overdose fordi han åpenbart er helt ukritisk og ekstremt egoistisk. Anonymkode: 6e261...6f9 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #12 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres sikkert lett ut.., men man blir nok litt blind og tror på endring… og hjelper ikke med familie som mener alt vil løse seg.. men ja, er nok svar i seg selv… Anonymkode: 9df17...854 ... Familien din mener at du bør bli værende i et forhold med en uforutsigbar og fraværende rusmisbruker som gjemmer narkotika under babysenga??? Anonymkode: 6e261...6f9 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #13 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Altså, jeg er ganske «liberal» mtp rusbruk. Og jeg hadde først lyst til å si at det kunne kanskje gått om han gikk og fikk hjelp for dette, gikk til terapi, dere gikk til parterapi sammen osv. Men dette går jo ikke. Hvem gjemmer/mister narkotika under barnesengen liksom? Nei, gå videre, kjære deg. Anonymkode: 0df16...3ba Hmm Ja… nå var den riktignok ikke i bruk da vi var på reisefot etter å ha dratt ifra han, men oppdaget det Jo når vi var innom igjen,,,burde jo ikke vert der….er vell egt ikke liberal selv, men man blir kanskje litt liberal av påvirkning dessverre.. og har vell også tenkt på parterapi og hjelp som løsning.. har vell sagt ja til parterapi, men kun det.. vil ikke innrømme noe for helsevesenet 😅 Anonymkode: 9df17...854
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #14 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): ... Familien din mener at du bør bli værende i et forhold med en uforutsigbar og fraværende rusmisbruker som gjemmer narkotika under babysenga??? Anonymkode: 6e261...6f9 Hans , og noen av mine… De tror vell på endring… Anonymkode: 9df17...854
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #15 Skrevet 5. juli 2022 Hvis ikke han går i rehab straks så må du forlate han for sikkerheten til barnet sin skyld! Anonymkode: c43da...8e3 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #16 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Høres sikkert lett ut.., men man blir nok litt blind og tror på endring… og hjelper ikke med familie som mener alt vil løse seg.. men ja, er nok svar i seg selv… Anonymkode: 9df17...854 Jeg tenker pause ikke er nok her. Slå opp, og om han faktisk endrer seg så kan du først vurdere det da. Men husk hva han gjør. Han løy til deg lenge. Han legger rusmidler i samme rom som babyen. Han fortjener ikke en pause i forholdet, han fortjener å bli dumpet. Han er utrolig dum som tror du vil godta dette. Og hvis du godtar det så vil han nok ikke stoppe. Igjen, han løy. Hvordan kan du stole på han? Dette er grovt, ts. Hva familien sier har ikke noe å si, for det er du og barnet som skal leve (jeg håper) uten han, med mindre han faktisk går til avrusning. Anonymkode: 541a5...19e 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #17 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ut i fra hvordan du skriver og fremstiller deg selv, så er du kanskje ikke spesielt ressurssterk selv. Men kjære deg, ingen fortjener å leve sammen med en rusmisbruker. Du er mer verdt en det! Han gjemmer narkotika under babysengen! I verste fall så dør babyen deres av overdose fordi han åpenbart er helt ukritisk og ekstremt egoistisk. Anonymkode: 6e261...6f9 Kommer vell litt ann på hvordan man definerer ressurssterk , følte litt for å forsvare meg selv litt der… 😅 om du tenker akademisk har jeg høyere utdanning, og A eller B på alle eksamener, men går litt i hyrten og styrten her… ellers har jeg en grei jobb og helt grei økonomi. Så vet jo vi klarer oss alene… men man blir kanskje litt ukritisk når ting kommer så nærme, og man hele tiden tror personen kan endres til sånn det var før… Anonymkode: 9df17...854
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #18 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tenker pause ikke er nok her. Slå opp, og om han faktisk endrer seg så kan du først vurdere det da. Men husk hva han gjør. Han løy til deg lenge. Han legger rusmidler i samme rom som babyen. Han fortjener ikke en pause i forholdet, han fortjener å bli dumpet. Han er utrolig dum som tror du vil godta dette. Og hvis du godtar det så vil han nok ikke stoppe. Igjen, han løy. Hvordan kan du stole på han? Dette er grovt, ts. Hva familien sier har ikke noe å si, for det er du og barnet som skal leve (jeg håper) uten han, med mindre han faktisk går til avrusning. Anonymkode: 541a5...19e Takk for ett fint svar… er vell litt på samme måten jeg tenker… at det blir dumt å gi en sjanse , for hva viser det? At man godtar alt.. og det med tillit er jo ekstremt viktig… blir jo ekstremt slitsomt å være mistenksom 24/7… Anonymkode: 9df17...854 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #19 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for ett fint svar… er vell litt på samme måten jeg tenker… at det blir dumt å gi en sjanse , for hva viser det? At man godtar alt.. og det med tillit er jo ekstremt viktig… blir jo ekstremt slitsomt å være mistenksom 24/7… Anonymkode: 9df17...854 Nettopp. Nå må du tenke på barnets beste. Dette handler ikke lengre om deg og han, men om en liten baby som skal vokse opp i trygge kår for en god start på livet. Nå er det du som har ansvaret, siden han tydeligvis ikke bryr seg. Hadde han virkelig brydd seg om dere så hadde han stoppet i dag. På flekken. Jeg vet det er tungt å høre, men han er på god vei til å bli veldig syk av bruken og misbruken. Og du fortjener bedre, barnet fortjener bedre. Kanskje skjerper han seg om du slår opp, men om du sier pause har jeg null tro på at han tar deg seriøst. Dette klarer du❤️ Anonymkode: 541a5...19e
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #20 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nettopp. Nå må du tenke på barnets beste. Dette handler ikke lengre om deg og han, men om en liten baby som skal vokse opp i trygge kår for en god start på livet. Nå er det du som har ansvaret, siden han tydeligvis ikke bryr seg. Hadde han virkelig brydd seg om dere så hadde han stoppet i dag. På flekken. Jeg vet det er tungt å høre, men han er på god vei til å bli veldig syk av bruken og misbruken. Og du fortjener bedre, barnet fortjener bedre. Kanskje skjerper han seg om du slår opp, men om du sier pause har jeg null tro på at han tar deg seriøst. Dette klarer du❤️ Anonymkode: 541a5...19e Har tenkt på det samme, av og til trenger man bare litt bekreftelse på at det man tenker kanskje kan stemme…. Takk ❤️ Anonymkode: 9df17...854
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå