Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk restskatt på 16000 kr etter at jeg jobbet en del ekstra i fjor. Kan man spørre om å få dele den opp i 4 avdrag? 

Anonymkode: 482d7...b82

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror bare du får delt opp i 2 avdrag dessverre 

Anonymkode: cd227...912

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk restskatt på 16000 kr etter at jeg jobbet en del ekstra i fjor. Kan man spørre om å få dele den opp i 4 avdrag? 

Usannsynlig mange jeg kjenner som fikk 16000, inkl meg. Rart sammentreff. Jeg hadde samme inntekt som året før, men somehow var skattet endret. Burde fulgt med bedre. Man kan dele opp tror jeg. Det må jeg hvertfall. 

Anonymkode: 5b3bb...fb5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kjenner flere som har delt opp restskatt i flere avdrag, over lang tid også. Skattteetaten er ikke så vanskelig som mange skal ha det til. Bare send en forespørsel i god tid før første forfall

Anonymkode: 6a97b...bb3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjenner flere som har delt opp restskatt i flere avdrag, over lang tid også. Skattteetaten er ikke så vanskelig som mange skal ha det til. Bare send en forespørsel i god tid før første forfall

Har fått 2 fakura på 8000 kr med betalingsfrist 22 August. Kan ikke søke om å dele opp før fristen er utløpt 

Gjest Adobyen
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har fått 2 fakura på 8000 kr med betalingsfrist 22 August. Kan ikke søke om å dele opp før fristen er utløpt 

Da vil du gjøre et godt inntrykk om du klarer å betale en fjerdedel ved forfall, før du søker. Det ordner seg nok. Lykke til.

AnonymBruker
Skrevet

Fikk 40000 i rest ifjor,  fikk kun 2 avdrag.

Anonymkode: 0ed70...b02

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Fikk 40000 i rest ifjor,  fikk kun 2 avdrag.

Søkte du om flere avdrag 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Søkte du om flere avdrag 

Søk du, jeg kjenner som sagt flere som har fått delt opp i avdrag, en venninne nedbetalte over 1 år. Du trenger ikke vente til betalingsfrist eller noe, vær i forkant og forklar hvorfor du trenger det, de er interesset i at du skal klare å betale og de er monstre som er ute etter å gjøre livet surt for deg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Søkte du om flere avdrag 

Ja. Men fikk beskjed om at hvis jeg ikke kunne gi dem mer per avdrag enn de fikk igjennom på tvangstrekk fikk jeg ikke flere enn 2 avdrag. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Søk du, jeg kjenner som sagt flere som har fått delt opp i avdrag, en venninne nedbetalte over 1 år. Du trenger ikke vente til betalingsfrist eller noe, vær i forkant og forklar hvorfor du trenger det, de er interesset i at du skal klare å betale og de er monstre som er ute etter å gjøre livet surt for deg

Skal søke. Men må viste at hva jeg sitter igjen med etter at utgifter er betalt. Men tar de kun hensyn til husleie, strøm og livsopphold? Jeg betaler mye på annen gjeld også 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Skal søke. Men må viste at hva jeg sitter igjen med etter at utgifter er betalt. Men tar de kun hensyn til husleie, strøm og livsopphold? Jeg betaler mye på annen gjeld også 

De tar ikke hensyn til annen gjeld.  Restskatten går foran all annen gjeld.

Strøm inngår i livsopphold. 

Har du barn får du beholde til eventuelt barnebidrag eller så får du en sats på livsopphold. 

Har du påleggstrekk på den andre gjelden din så blir den stanset for å betale restskatten.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

De tar ikke hensyn til annen gjeld.  Restskatten går foran all annen gjeld.

Strøm inngår i livsopphold. 

Har du barn får du beholde til eventuelt barnebidrag eller så får du en sats på livsopphold. 

Har du påleggstrekk på den andre gjelden din så blir den stanset for å betale restskatten.

Så mine forbrukslån må jeg droppe å betale og kanskje de går til inkasso? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så mine forbrukslån må jeg droppe å betale og kanskje de går til inkasso? 

Det er da ikke skatteetaten sitt problem.

Anonymkode: 507cb...153

AnonymBruker
Skrevet

Hvor fort begynner de med lønnstrekk hvis jeg f eks betaler inn 4000 kr pr måned i 4 måneder  i stedet for 8000 kr i 2 måneder?

AnonymBruker
Skrevet

Hvor fort begynner de med lønnstrekk hvis jeg f eks betaler inn 4000 kr pr måned i 4 måneder  i stedet for 8000 kr i 2 måneder?

Du kan ju høre med kreditorene om de kan gå med på et lavere  månedsbeløp tils du betalt restskatten?

Gjest Adobyen
Skrevet

Hvis du bruker skjemaet og får positivt svar, så vil det ikke bli trukket noe i lønn.  Hvis du ikke følger avtalen du får, så begynner de jo å trekke når betalingsfristene er ute. Tror jeg da.

AnonymBruker
Skrevet

Skatteetaten er rask å starte lønnstrekk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...