Gå til innhold

Er det lov...

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

å gå på date når jeg fremdeles treffer eksen?

Var sammen med eksen halvannet år og det tok slutt for noen uker siden. Han har generellt angst for å binde seg, og dumpet meg to ganger i løpet av tiden vi var sammen.

Nå har jeg valgt å treffe ham etterpå, overnattet og sånt. Vi er jo gode venner og glad i hverandre og har deilig sex. Vi skal også på en ferietur sammen om ikke så lenge. Men det er altså ingen fremtid i forholdet, og det er ikke min skyld..... :forvirret:

Og nå har jeg blitt bedt ut av en kamerat av en kamerat... Han er en utrolig sjarmerende fyr. Galt av meg om jeg sier ja?? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, jeg ville ikke fortalt om forholdet til eksen, men si at du ikke er helt over han ennå går jo an.. "hei, du jeg puler på eksen men ser meg om etter noe annet"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg ville ikke fortalt om forholdet til eksen, men si at du ikke er helt over han ennå går jo an.. "hei, du jeg puler på eksen men ser meg om etter noe annet"..

He, he... finnes vel penere måter å si det på.. Problemet er at eksen min har sånt grep på meg at jeg tror jeg vil ha store problemer med å komme meg vekk før jeg treffer en ny :( Selv om det er utolig selvdestruktivt å treffe en jeg vet ikke vil ha meg i det lange løp... Utrolig svakt av meg, men sånn er det bare.

Og han er definitivt en eks og ikke en kjæreste!

Likevel. Dårlig samvittighet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har enda ikke kommet deg over eks'en din, og vil antageligvis ikke klare å finne deg et nytt kjæresteforhold enda uansett. Du kommer heller ikke over han ved å knulle han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bellatrix
Du har enda ikke kommet deg over eks'en din, og vil antageligvis ikke klare å finne deg et nytt kjæresteforhold enda uansett. Du kommer heller ikke over han ved å knulle han.

Nei. Ta ansvar for ditt eget liv. ikke gå og vent på at en prins på hvit hest skal komme å redde deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke innlogget Sissi

En klok dame har sagt: The best way to get over one man is to get under another. ;)

Og jeg tror det er noe i det.

Du bør - for din egen del - selvsagt kutte ut eksen, ikke noe blivende å holde på som du gjør. Samtidig skjønner jeg at det er vanskelig så lenge det ikke er noen annen å fokusere på. Men det blir jo ingen annen å fokusere på hvis du ikke frigjør tid til det! Da fortsetter du å henge ved eksen.

Gå på date - kos deg, ikke ha dårlig samvittighet. Du trenger selvsagt ikke si til date at du ikke er over x - ta det med ro og se hva som skjer. Alt MÅ ikke analyseres og settes i bokser på første date :overrasket: Det er også noe som heter "go with the flow" - og det syns iallfall jeg du burde gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En klok dame har sagt: The best way to get over one man is to get under another.  ;)

Og jeg tror det er noe i det.

Du bør - for din egen del - selvsagt kutte ut eksen, ikke noe blivende å holde på som du gjør. Samtidig skjønner jeg at det er vanskelig så lenge det ikke er noen annen å fokusere på. Men det blir jo ingen annen å fokusere på hvis du ikke frigjør tid til det! Da fortsetter du å henge ved eksen.

Gå på date - kos deg, ikke ha dårlig samvittighet. Du trenger selvsagt ikke si til date at du ikke er over x - ta det med ro og se hva som skjer. Alt MÅ ikke analyseres og settes i bokser på første date :overrasket:  Det er også noe som heter "go with the flow" - og det syns iallfall jeg du burde gjøre.

100% enig! I hele innlegget. Og det sier jeg av erfaring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertlig takk for råd :) Vet jo at jeg er en kjempedust som fortsatt styrer med eksen..... Har passert 30 og er jo selvsagt klar for noe varig, ikke noe som bare er hyggelig her og nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på date og husk at du ikke trenger fortelle hele livshistorien din.

Jeg hadde også sex med en eks i over ett år. Vi møttes i blant og var så smått på vei tilbake til hverandre, da jeg ble pang-forelsket i en jeg møtte via venner.

Jeg fortalte ikke den nye at jeg hadde regelmessig sex med eksen. Sexen med eksen opphørte da jeg traff han som ble min nye kjæreste og senere samboer. Nå er jeg igjen singel, men det er en annen historie. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare gjest

lurer på det samme jeg. er på samme alder som du, og vil egentlig helst bli sammen med eksen igjen, vi treffes iblant og han gir uttrykk for at han er glad i meg men han "vet ikke". Snart to år er gått nå. Og selv om jeg presser ham, vil han ikke bli sammen med meg igjen, samtidig som han ikke vil miste meg.. Kinkig situasjon, særlig siden jeg jo ikke vil kaste bort tid på ham i all evighet, vil helst ha noe varig jeg også...Datet en fyr litt og såret eksen dyypt, han ble helt knust, så jeg føler meg helt mellom barken og veden nå...samtidig som jeg er invitert på en hyggelig date med en hyggelig mann...

føler egentlig for å komme meg videre, samtidig som jeg er dyyypt glad i eksen og han i meg...det var ikke følelsene som skilte oss for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurer på det samme jeg. er på samme alder som du, og vil egentlig helst bli sammen med eksen igjen, vi treffes iblant og han gir uttrykk for at han er glad i meg men han "vet ikke". Snart to år er gått nå. Og selv om jeg presser ham, vil han ikke bli sammen med meg igjen, samtidig som han ikke vil miste meg.. Kinkig situasjon, særlig siden jeg jo ikke vil kaste bort tid på ham i all evighet, vil helst ha noe varig jeg også...Datet en fyr litt og såret eksen dyypt, han ble helt knust, så jeg føler meg helt mellom barken og veden nå...samtidig som jeg er invitert på en hyggelig date med en hyggelig mann...

føler egentlig for å komme meg videre, samtidig som jeg er dyyypt glad i eksen og han i meg...det var ikke følelsene som skilte oss for å si det sånn.

Vet du, da hadde jeg gått på date. Denne eksen din får ta hele pakken, eller så får han la være. Kos deg på daten din du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så fint at det er flere i samme sit. Fikk lyst til å trekke meg unna eksen med det samme. Å holde på sånn over flere år høres kjipt ut! Selv om det er følelser med i bildet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...