Gå til innhold

Nytt toalett går tett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flyttet inn i ny leilighet med vegghengt toalett og har problemer med at det går tett. Det er av typen villeroy & boch o.novo. Problemet er når jeg må nr 2. Jeg tørker meg bare et par ganger før jeg reiser meg for å trekke ned, men likevel går det tett. Jeg vil ikke si det er noe spesielt stort volum som kommer fra meg, og tenker at det må da gå an å gjøre fra seg uten at toalettet blir tett. Er det flere som har problemer med dette? Har dere noen råd for å unngå det? (Sikkert noen som tenker kosthold osv, men som sagt er det ikke noe unormalt stort volum fra min side)

Anonymkode: 3df4e...f09

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har flyttet inn i ny leilighet med vegghengt toalett og har problemer med at det går tett. Det er av typen villeroy & boch o.novo. Problemet er når jeg må nr 2. Jeg tørker meg bare et par ganger før jeg reiser meg for å trekke ned, men likevel går det tett. Jeg vil ikke si det er noe spesielt stort volum som kommer fra meg, og tenker at det må da gå an å gjøre fra seg uten at toalettet blir tett. Er det flere som har problemer med dette? Har dere noen råd for å unngå det? (Sikkert noen som tenker kosthold osv, men som sagt er det ikke noe unormalt stort volum fra min side)

Har du vurdert bidēt? Da trenger du ikke tette klosëttet med papir

Anonymkode: b25b4...cc9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også toalett som lett går tett, så jeg har lært meg og alltid skylle ned to ganger ifm nr 2.

Anonymkode: 9938d...c46

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Har du vurdert bidēt? Da trenger du ikke tette klosëttet med papir

Anonymkode: b25b4...cc9

Problemet er at jeg knapt bruker papir.. at toalettet enten er så smalt eller bruker så lite vann at det blir tett nesten uten papir

AnonymBruker
Skrevet

De moderne toalettene (vegghengt) bruker i stor grad suging for å få "alt" ned. De eldre toalettene bruker vann for å skylle ned, og det går derfor mye bedre for større volum. 

Om du har økonomien kan du fikse deg et vannbasert toalett, men om det er for dyrt, må du bare belage deg på at det vil være slik. Toalettet er slik det er. 

Anonymkode: 44867...d57

Skrevet

Det skal ikke være sånn.

AnonymBruker
Skrevet
Motelvibes skrev (32 minutter siden):

Det skal ikke være sånn.

Nei samme tenker jeg.. det er et helt nytt bygg og skulle vel ikke være noe problem, men man burde da kunne gjøre fra seg..

AnonymBruker
Skrevet
Motelvibes skrev (På 6.7.2022 den 20.03):

Det skal ikke være sånn.

Noen idé om hva som kan være galt?

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Noen idé om hva som kan være galt?

Konstruksjonsfeil.

AnonymBruker
Skrevet
Motelvibes skrev (2 minutter siden):

Konstruksjonsfeil.

Burde ikke flere i blokken oppleve samme problem da?

AnonymBruker
Skrevet

Forstår jeg det riktig at det er helt nybygd? Da ville jeg sendt en forespørsel til utleier, det høres ikke riktig ut at det skal være slik. En forespørsel til produsent av toalettet kan du også sende, kanskje de har noen tips. 

Om det har bodd andre før deg i leiligheten ville jeg vært redd for at rørene kunne være fulle av rare ting - folk kaster mye rart i do. Qtips, bleier, alt de vil bli kvitt omtrent.. 

Anonymkode: 6b607...c1e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...