Gå til innhold

Er det rart å være fornøyd med vekt og kropp over normal bmi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 173 høy og veier 76 kg. 

I følge bmi kalkulator bør jeg ned til 73-74 for normal bmi. Men jeg er fornøyd der jeg er. Høres det rart ut? Noen Av oss liker vel å ha litt former? Jeg har på ingen måte lyst til å bli det kan kaller tynn. 

Hva syns dere? 

Anonymkode: 49462...c4f

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker ingenting er bedre enn folk som er fornøyde med den man er. 

Det er så mye fokus på kropp, og man glemmer helt å fokusere på personen som bærer rundt på kroppen. 

Anonymkode: db89e...dfb

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes ikke det høres rart ut. Jeg synes det er fint!  Det er synd at så mange kvinner er misfornøyd med utseendet. For mye av noe,  for lite av noe. Noen blir aldri fornøyde. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Flere? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Jeg tenker ingenting er bedre enn folk som er fornøyde med den man er. 

Det er så mye fokus på kropp, og man glemmer helt å fokusere på personen som bærer rundt på kroppen. 

Anonymkode: db89e...dfb

MyMichelle skrev (35 minutter siden):

Jeg synes ikke det høres rart ut. Jeg synes det er fint!  Det er synd at så mange kvinner er misfornøyd med utseendet. For mye av noe,  for lite av noe. Noen blir aldri fornøyde. 

Takk. Så godt å høre ❤️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bli der du er hvis du er fornøyd! Ingenting er bedre enn å være fornøyd❤️ Og et par kilo over «normal bmi» er absolutt ikke usunt! Bmi er egt ikke laget for å bruke på individnivå og tar ikke hensyn til muskler/fett-forhold og fettfordeling.

Anonymkode: 694c9...2f6

• Liker 1
Gjest ChaseDurer
Skrevet

Jeg er 186 cm og 110 kg og er ikke fornøyd før jeg er nede på 65-70

AnonymBruker
Skrevet

Leste en undersøkelse en gang, at de som ligger rett over BMI grensa, er de som lever lengst…

Så ha det godt med deg selv😃

Anonymkode: c2d04...0f3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Leste en undersøkelse en gang, at de som ligger rett over BMI grensa, er de som lever lengst…

Så ha det godt med deg selv😃

Anonymkode: c2d04...0f3

Det er ikke helt riktig.

De som var normalvektige når de var yngre og rett over normalvekt når de ble litt eldre (35-40+ mener jeg å huske) var blant de som kom best ut. Skal se om jeg finner studien igjen.

Anonymkode: f9f02...df8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var stor, veldig stor. Så gikk jeg ned til ca 2 kg over «normal BMI», og var der en sommer. Aldri vært så fornøyd! Hadde ingen ønske om å se slankere ut, og var ikke flau over bilder lengre. Bare nyt det! Et par kg fra eller til har ingenting å si helsemessig. Bare pass på at det ikke stiger jevnt og trutt 😅 Vær fornøyd og slapp av! 

Hadde jeg bare blitt der..i dag er jeg på ingen måte fornøyd, men er fanget, 2 kg over undervekt. Lite pent, mindre sunt også.

Anonymkode: 5f42c...59a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes normalområdet for bmi er såpass vidt at jeg ikke kunne tenke meg å ligge over det. Egentlig er 21/22 maks av hva jeg kan tolerere (for meg selv). Derfor klarer jeg ikke helt å forstå at noen kan godta å være over normalen. Samtidig er det jo bra at du er fornøyd med kroppen :) Kanskje du kan fokusere på å holde vekten. Ikke øke ytterligere.

Anonymkode: d53ef...c0e

AnonymBruker
Skrevet

Det, ts, er tipp topp det vel. Bare å nyte det å være fornøyd med sin kropp. Syns det er så få som er det. 

Anonymkode: 74d8a...81f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ligger på 24,5 i Bmi, så litt mindre enn deg, men har langt mer vekt enn idealet i samfunnet. Og jeg har ingen ønsker om å gå ned, jeg føler meg for tynn hvis jeg mister 2 kg. Føler meg kjempefin både naken, i bikini og med klær. Vekta er jevnt og pent fordelt på hofteparti/rumpe og pupper, mens magen er flat. 

Jeg tror verden hadde vært et bedre sted om folk ikke var så usikre og selvkritiske. Jeg bruker så utrolig lite tid på å tenke på utseendet mitt at jeg har masse overskudd til å være en ressurs for omgivelsene mine. ❤️

Flott for oss TS! ❤️

Anonymkode: c8ead...38c

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du er innenfor normal bmi så er det kjempefint å være fornøyd uansett. Jeg er bare fornøyd når jeg ligger på grense til undervekt. Men jeg har veldig lett kropp, ser absolutt ikke undervektig ut. 

Anonymkode: 9e661...812

AnonymBruker
Skrevet

Du er fornøyd nå, men du kommer ikke til å smile når du er døende på sykehus fordi du er så feit at kroppen svikter.

Anonymkode: 4cc75...ba3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er fornøyd nå, men du kommer ikke til å smile når du er døende på sykehus fordi du er så feit at kroppen svikter.

Lærte du aldri at om man ikke har noe fint å si så bør man holde kjeft? Djeeessess🙄

Anonymkode: fb17d...5d4

• Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kaller du meg virkelig FEIT? TO kg over normal bmi? Fy søren det var stygt og drøyt...! Kroppen svikter da for søren ikke. Jeg veide 110 kg tidligere, da kan vi begynne å snakke om at enkelte deler av kroppen sviktet noe... 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er bare tull å henge seg opp i, så lenge du ikke har helseplager. Bmi kan lett bli feil, hvis du trener også. Det er ikke den beste indikatoren. Dessuten ligger du ikke mye over det som er normalt. Hva andre mener, skal su drite i. Du er helt perfekt 🙂

Anonymkode: 8dd4a...a0c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bra at folk er fornøyd med seg selv uansett vekt og utseende. 

Anonymkode: 3b5b0...05f

• Liker 2
Gjest Wrightandrong
Skrevet

Det aller viktigste er at en selv er fornøyd. Trives du med din egen kropp, er ingenting bedre enn det. Hadde også vært svært kjedelig om alle så klin like ut. Variasjon er noe som bidrar til å farge et samfunn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...