AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #1 Skrevet 5. juli 2022 … hvordan ser hverdagen ut? Vi venter barn, har en fra før men husker ikke hvordan det var på denne alderen. Grunnen til at jeg lurer er at vi vurderer sterkt å reise til hjemlandet (Australia) til mannen i 4 uker når baby er 6-8 uker. Vi reiste med eldste (Mallorca) når hb var 3,5 mnd og det var uproblematisk. Men australia er betydelig lenger! Andre siden av jorda. Selvfølgelig med mulighet for avbestilling i tilfelle kollik. Men så små babyer sover jo veldig mye. Har også tenkt lang mellomlanding på 1-2 døgn for å brekke opp reisen litt. Vi er veldig bereiste og vant til å reise med små barn. Skal også kontakte lege for oppfølging av vekt osv som skulle vært gjort på helsestasjon, mulig vi kan ha video timer med helsestasjon hjemme og. Er vi gærne? Eller er det overkommelig? Anonymkode: 58c23...c17
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #2 Skrevet 5. juli 2022 Jeg hadde aldri klart det. Men vi er forskjellige! Anonymkode: 40054...7e0 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #3 Skrevet 5. juli 2022 Jeg hadde ikke gjort det, men aner ikke om det er gjennomførbart for dere. Har du pratet med jordmor om dette? På den tiden er vel ammingen (hvis du skal det) etablert, og kroppen har leget litt siden fødsel. Jeg aner ikke hvordan en baby på 6 uker reagerer på trykket i fly, da tenker jeg på øreverk spesielt. Jeg har flydd med en tre mnd gammel baby, en times flytur. Det gikk fint. Anonymkode: 7bc14...19e 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #4 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde aldri klart det. Men vi er forskjellige! Anonymkode: 40054...7e0 Hvorfor? Hva er utfordringene? Anonymkode: 58c23...c17
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #5 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvorfor? Hva er utfordringene? Anonymkode: 58c23...c17 Jeg var fortsatt veldig sliten de første mnd etter fødsel. Med nr 2 var også etterriene så mye verre og lengre, så å sitte så lenge på fly hadde vært tortur. Ungen sleit også en del med kolikk. Det er moe man ikke kan forutse. Så en flytur så lang, pluss enda ett barn å ta vare på hadde vært for mye for meg. Men unger og kvinnekropp er forskjelig Anonymkode: 40054...7e0 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #6 Skrevet 5. juli 2022 Jeg hadde ikke orka det. Har kjent på det denne måneden - babyen blir så varm og utilpass i sommerværet at jeg ville venta til den ble litt større. Ser for meg varmen i Australia hadde blitt for voldsomt for min kar, i alle fall. Anonymkode: c157b...128 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #7 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg hadde ikke orka det. Har kjent på det denne måneden - babyen blir så varm og utilpass i sommerværet at jeg ville venta til den ble litt større. Ser for meg varmen i Australia hadde blitt for voldsomt for min kar, i alle fall. Anonymkode: c157b...128 Vi skal dit når det er høst i Australia i så fall, så ikke så veldig varmt (gjennsomsnitt 18 grader). AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde ikke gjort det, men aner ikke om det er gjennomførbart for dere. Har du pratet med jordmor om dette? På den tiden er vel ammingen (hvis du skal det) etablert, og kroppen har leget litt siden fødsel. Jeg aner ikke hvordan en baby på 6 uker reagerer på trykket i fly, da tenker jeg på øreverk spesielt. Jeg har flydd med en tre mnd gammel baby, en times flytur. Det gikk fint. Anonymkode: 7bc14...19e Har ikke fått time hos jordmor enda, så har ikke fått snakket med henne. Sist var jeg fin i kroppen på 6 ukers kontroll, men husker ikke hvordan babytiden var. Skulle skrevet dagbok :P Har fløyet med 3,5 mnd i 3,5 time og ungen sov hele veien og ammet når vi lettet og landet, så det var uproblematisk. AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var fortsatt veldig sliten de første mnd etter fødsel. Med nr 2 var også etterriene så mye verre og lengre, så å sitte så lenge på fly hadde vært tortur. Ungen sleit også en del med kolikk. Det er moe man ikke kan forutse. Så en flytur så lang, pluss enda ett barn å ta vare på hadde vært for mye for meg. Men unger og kvinnekropp er forskjelig Anonymkode: 40054...7e0 Takk for erfaringer. Jeg hadde ikke ettterrier sist, så det er jeg helt ukjent med. Det er jo noe jeg kan risikere denne gangen. Hvis vi får kolikk-unge så blir det helt klart ikke noe tur. Det orker verken vi eller medpassasjerene våre. Pappan blir i så fall ansvarlig for eldste. De har flytt langt sammen alene flere ganger og det går helt fint. De er gode på reise nå. Anonymkode: 58c23...c17
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #8 Skrevet 5. juli 2022 Jeg tror det går helt fint! Anonymkode: 32c75...7e1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #9 Skrevet 5. juli 2022 Jeg kunne gjort det. Hadde en baby som sov mye. Trengte en del hjelp til å sove på dagtid da, men vogn funket alltid, samt amming i søvn. Anonymkode: 8f00e...063
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #10 Skrevet 6. juli 2022 På fly kan vel baby være på fanget i lufta, så min baby ville taklet reisen helt fint. Ikke hadde hun så mye døgnrytme å forstyrre heller. For min egen del ville jeg bestilt en slik babyseng eller eget sete med bilstol, for å slippe å ha babyen i armene hele tiden. Jeg ville også tatt med en lett bæresele, både for å gjøre det enklere på flyplassen og for å gå turer it midtgangen. Hvis ammingen ikke er i orden vil det være mer styr, da vet jeg ikke om jeg ville klart det. Anonymkode: 0212c...78a
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #11 Skrevet 6. juli 2022 Hvordan blir det med vaksiner og sånt da? Baby er jo langt fra fullvaksinert… Anonymkode: 7db74...74c
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #12 Skrevet 6. juli 2022 Jeg har en baby på 8 uker til helgen og for vår del hadde vi aldri dratt så langt nå. Jeg har min familie i Spania, men vi skal dit til høsten når baby er 5 mnd og de første vaksinene er gitt. Jeg hadde en tøff fødsel og først siste 1-2 ukene at kroppen føles grei. Jeg har vært på div kontroller både med meg selv og baby for oppfølging helt til nå. Om du ikke får problemer med amming, så greit nok. Men hva skjer hvis du får problemer ? Har en jordmor og lege der borte som kan om kropp etter fødsel og oppfølging av baby? Anonymkode: 767d9...4a8
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #13 Skrevet 6. juli 2022 Jeg har en baby vi ikke kan legge fra oss, så den er på oss 24/7, hyler om vi legger den ned, hadde aldri orket å reist noe sted sånn, er bare slitsomt og får uansett ikke gjort noe eller slappet av. Anonymkode: 54776...367
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #14 Skrevet 6. juli 2022 Jeg har et vennepar som har dratt til både deler av Europa med 2 uker gammel baby, og til Sør-Afrika med noen måneder gammel baby. Ja, det avgjør hva slags baby man får, men det er også noe rundt ens egen innstilling til det. I og med at dette er din manns land, og dere har familie der, vil det være både hjelp og få, samt tilgang til hjelp som lege, jordmor og sykehus, som om dere hadde bodd der til vanlig. Så jeg ville bare gått for det Anonymkode: f8a2f...6e4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå