Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer å dele om å leie ut gjesterommet? Hvor upersonlig gjør dere badet, stua ++ og hvordan er det å ha fremmede i hjemmet?

Andre tips?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har gjort det, og har masse gode erfaringer! Rydder unna personlige ting på badet, fra vasken osv, og lar ikke klær henge på badet heller, kun håndklær og ellers lar jeg såper og shampo stå fremme. Rydder plass en hylle i kjøleskapet og i et skap som de kan legge matvarer i. 

Selve rommet de bor i er helt strippet for personlige eiendeler, kun noen få pynteting og ellers bord, stol og kommode (med ledig plass til gjestene) i tillegg til seng.

Har laget en mappe med info om leiligheten (regler og praktiske ting) og byen jeg bor i, feks hvor nærmeste dagligvare/apotek er, hvilken t-bane/buss de kan ta, hvordan kjøpe billett/pris, tips til gode restauranter og kafeer og andre severdigheter. Henter kart og noen brosjyrer på turistinformasjonen, sånn at de kan lese seg litt opp på egenhånd. 

Lager ikke frokost til de, men lar de bruke kaffetrakter/vannkoker. 

Anonymkode: d2f85...527

• Liker 2
Skrevet

Jeg har også gjort dette, og gjorde mye det samme som ...527

Stort sett bare gode erfaringer, de dårlige erfaringene var at jeg var litt lei av folk i leiligheten av og til, ikke at det var noe galt med gjestene (hadde bare hyggelige folk hos meg). Leide ut til turister om sommeren, og studenter på korttidsbasis resten av året. 

Gjesterommet hadde skap, seng, skrivebord, stol og en hylle. Hadde et par laminerte ark med generell info, passord til wifi og enkle husregler, på norsk og engelsk. 

Badet holdt jeg ganske "upersonlig", ryddet alt inn i skap, merket knagger med gjest eller privat, hadde såpe/shampoo/håndklær tilgjengelig. 

Stue og kjøkken var fremdeles fullt av mine personlige ting, dog ikke noe dyrt/noe jeg var redd for. Gjorde det klart for gjester at de bare skulle føle seg som hjemme og bruke stue/kjøkken/balkong som de ønsket. Jeg trakk meg inn på rommet mitt om jeg ville ha fred og ro. Mange av gjestene holdt seg til sitt rom når de ikke var ute.  

Satte frem et fat på kjøkkenet med kaffe/te/sukker/vannkoker ++, med en lapp om at det bare var å forsyne seg.   

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...