AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #1 Skrevet 5. juli 2022 Er det noen som har erfaring med baby i tverrleie? Jeg er i uke 38 i morgen, og skal ikke til ny kontroll hos jordmor før i uke 40. Da skal vi se om barnet fremdeles ligger i tverrleie, og gjør hun det blir det keisersnitt. Har fått beskjed om å holde meg ro dersom fødsel skulle skje, og at jeg må bli hentet i sykebil. Det er farlig for meg og barn dersom jeg går i fødsel med barnet i tverrleie. Jeg syns det er lenge å gå i to uker med angst for at fødselen skal skje. Jeg blir satt igang med fødselen til termin. Burde jeg ikke blitt henvist til sykehuset for å bekrefte leie når jeg er kommet så langt som 38 uker? Planlagt keisersnitt er jo noe annet enn hastekeisersnitt. Jeg forstår at jordmor tenker at barnet kan snu seg, men det er jo en stor risiko for meg og barnet (vi kan dø begge to) om fødselen skjer naturlig. Jeg har og en time reisevei til sykehuset. Vurderer å ringe sykehuset for å forhøre meg angående dette. Syns det var rart jeg ikke ble henvist videre? Noen med erfaringer med barn i tverrleie i uke 38? Anonymkode: bd9e6...a52
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #2 Skrevet 5. juli 2022 Jeg hadde krevd dato for planlagt keisersnitt rimelig kjapt. Du skal ikke måtte behøve og gå med en slik angst. Forøvrig vanlig å bli henvist til forsøk a snusing av baby på sykehuset. Ikke vært snakk om det? Anonymkode: 92873...ca6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #3 Skrevet 5. juli 2022 Beklager skrivefeil. Snuing av baby. Anonymkode: 92873...ca6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #4 Skrevet 5. juli 2022 Jeg ville bare hørt på jordmor, men er du usikker ringer du føden. Jeg ville sikkert også ha sjekket ulike snuteknikker. Anonymkode: d269d...8fa
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #5 Skrevet 5. juli 2022 Det har ikke vært snakk om vending av baby. Min førstefødte lå og i tverrleie, og snudde seg rett før fødsel 10 dager etter termin. Denne gangen skal jeg bli satt igang på termindato av ulike grunner. Da er det jo på ingen måte sikkert at barnet har snudd seg. Syns det er så rart at ikke jordmor henviste meg til sykehuset. Føles ikke noe greit å gå bak ryggen hennes heller, men føler meg veldig usikker på om hennes vent og se holdning er ok når både jeg og barnet vil være i stor fare dersom fødselen setter igang. Kanskje jeg skal be om en legetime? Og be legen henvise meg? Eller er det best å bare ringe føden? Kanskje er det helt vanlig at de bare venter og ser om barnet har snudd seg til termindato? Ts Anonymkode: bd9e6...a52
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #6 Skrevet 5. juli 2022 Dette høres veldig rart ut. Jeg hadde baby i seteleie og ble henvist til leiekontroll på sykehuset, tror til og med det var før uke 38. Jeg gikk halvparten av kontrollene hos fastlegen, og det var fastlegen som henviste meg. Hadde også vendingsforsøk etter leiekontroll på sykehuset, og når det mislyktes og vi valgte KS, ble det satt opp planlagt KS ti dager før termin. Anonymkode: 2dbc2...a0d
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #7 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette høres veldig rart ut. Jeg hadde baby i seteleie og ble henvist til leiekontroll på sykehuset, tror til og med det var før uke 38. Jeg gikk halvparten av kontrollene hos fastlegen, og det var fastlegen som henviste meg. Hadde også vendingsforsøk etter leiekontroll på sykehuset, og når det mislyktes og vi valgte KS, ble det satt opp planlagt KS ti dager før termin. Anonymkode: 2dbc2...a0d Ja, det er dette jeg leser andre har gjort og. Jeg tror jeg ringer føden og hører hva de sier der. I uke 38 kan jo fødsel skje når som helst. Ts Anonymkode: bd9e6...a52
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #8 Skrevet 5. juli 2022 Ring føden og snakk med dem, de er der for deg 😊 Anonymkode: 34a83...5ef
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #9 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ring føden og snakk med dem, de er der for deg 😊 Anonymkode: 34a83...5ef Ja, jeg tror jeg gjør det i morgen. Sier de det samme som jordmor får jeg bare vente i to uker, men håper de vil ta meg inn for å bekrefte leie, og diskutere gangen videre. Ts Anonymkode: bd9e6...a52
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #10 Skrevet 6. juli 2022 Hva sa føden TS? Jeg har og baby i tverrleie. Anonymkode: 8debc...790
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #11 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hva sa føden TS? Jeg har og baby i tverrleie. Anonymkode: 8debc...790 Jeg fikk time til å bekrefte tverrleie. Så skulle vi diskuterte gangen videre derfra. Glad jeg ringte, om så bare for å roe ned nervene 😊 Hvor langt er du på vei? Anonymkode: bd9e6...a52
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #12 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg fikk time til å bekrefte tverrleie. Så skulle vi diskuterte gangen videre derfra. Glad jeg ringte, om så bare for å roe ned nervene 😊 Hvor langt er du på vei? Anonymkode: bd9e6...a52 Uke 34. Jeg får ekstra oppfølging. Skal ta ultralyd neste uke, og om fortsatt tverrleie skulle det forsøkes vending. Godt du ringte, hørtes farlig ut å risikere å plutselig gå i fødsel med baby i tverrleie. Anonymkode: 8debc...790
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #13 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Uke 34. Jeg får ekstra oppfølging. Skal ta ultralyd neste uke, og om fortsatt tverrleie skulle det forsøkes vending. Godt du ringte, hørtes farlig ut å risikere å plutselig gå i fødsel med baby i tverrleie. Anonymkode: 8debc...790 Så bra du får oppfølging! Ja, ikke sant. Ikke helt fornøyd med at jordmor bare ville vente å se. Men, nå ordnet det seg 😊 Anonymkode: bd9e6...a52
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #14 Skrevet 6. juli 2022 Legen min ønsker meg til time uke 36 for å sjekke om baby ligger riktig med ultralyd (de har apparat på legesenteret), slik at jeg kan henvises da om ikke. Så ring føden i morra du Anonymkode: e2cfa...fd6
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #15 Skrevet 6. juli 2022 Jeg hadde tverrleie med mitt første barn. Da ble det planlagt keisersnitt to uker før termin uten noe diskusjon med meg. Dette var på KK i Bergen i 2018. Var aldri snakk om noe vendingsforsøk . Det hadde jeg aldri gått med på heller, og jeg synes det var helt greit at de tok planlagt ks. Fikk beskjed om å ringe med en gang dersom jeg fikk rier. Da ville de ta ks umiddelbart sa de. Anonymkode: 3544f...221
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #16 Skrevet 6. juli 2022 Æææ, jeg skal på 32-ukers kontroll i morgen. Mistenker at knøttet ligger i tverrleie her, slik han har gjort siden uke 24. Har deres gjort det hele tiden? Håper virkelig han snur seg snart! Anonymkode: 61367...28d
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #17 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Æææ, jeg skal på 32-ukers kontroll i morgen. Mistenker at knøttet ligger i tverrleie her, slik han har gjort siden uke 24. Har deres gjort det hele tiden? Håper virkelig han snur seg snart! Anonymkode: 61367...28d Nei, min har (antakelig) ligget med hodet ned mot fødselskanalen tidligere. Jordmor kjente etter rundt uke 28 og sa hun da kjente hodet der nede. Tror han snudde seg til tverrleie ca. i uke 32. For da var det noen voldsomme bevegelser, og etter det har jeg ikke kjent bevegelse på den ene siden av ribbeina. Som gir mening nå som jeg vet hvordan han ligger i tverrleie. Anonymkode: 8debc...790
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #18 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Æææ, jeg skal på 32-ukers kontroll i morgen. Mistenker at knøttet ligger i tverrleie her, slik han har gjort siden uke 24. Har deres gjort det hele tiden? Håper virkelig han snur seg snart! Anonymkode: 61367...28d Helt normalt om de ligger i tverrleie i uke 32. Da har de fremdeles god plass til å snu seg i ulike stillinger. Men i uke 36 skal de ha lagt seg med hodet (eller sete) ned, hvis ikke blir det gjort tiltak. Anonymkode: 92873...ca6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå