Gå til innhold

Disse burde aldri fått barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal til for at du tenker, de der burde aldri fått barn? 

Har dere noen eksempler? 

Hva skal da til for at du tenker, de der burde ikke få beholde barna? 

Bare fordi jeg er nysgjerrig på hvor folk setter grensene sine i forhold til andre, nysgjerrig på synspunkter og drøfting rundt dette. Skal senere skrive en tekst om dette og leter etter inspirasjon 😊

Anonymkode: a3b13...c07

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så ei sint dame som sprakk og kjeftet på ungen sin i matbutikken. Hun skrek og tok hardt i ungen. Slike skulle aldri vært mødre

Anonymkode: b97d9...a6c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Omsorgssvikt. Med det mener jeg selvfølgelig at de ikke klarer å oppfylle et barns grunnleggende behov som kjærlighet, omsorg, mat, klær, kunnskap, stabilitet og trygghet og sosialt liv. Foreldre med lav inntekt eller sykdom kan være gode foreldre hvis de prioriterer riktig og har selvinnsikt. 

Anonymkode: 6f693...3da

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner som tilsynelatende mangler all selvinnsikt, og mangler all om ikke mye grunnleggende forståelse av hva det betyr å bli mor. 

Kvinner som slutter på prevensjon bak ryggen på mannen, for så å "plutselig" bli gravid. 

Kvinner som har et tydelig mønster med gjennomtrekk av menn og er ukritiske til hvilke mennesker de inviterer hjem, og som da ikke klarer å skjerme barnet sitt. 

Anonymkode: 8d7a8...350

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det titt og ofte, men så slår det meg at å gå inn å kontrollere hvem skal og ikke skal få barn er så groteskt og undertrykkende at det mye bedre at samfunnet hjelper de som får barn, men ikke er så gode i rollen som forelder. 

Anonymkode: 208c6...be6

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker det titt og ofte, men så slår det meg at å gå inn å kontrollere hvem skal og ikke skal få barn er så groteskt og undertrykkende at det mye bedre at samfunnet hjelper de som får barn, men ikke er så gode i rollen som forelder. 

Anonymkode: 208c6...be6

Da kan man jo bare se på The Handsmaid Tale, så ser man hvor groteskt slike ting kan bli. 🤢😵💫

AnonymBruker
Skrevet

De som får barn for å forgripe seg på de eller selge de videre. 

Anonymkode: c22ae...8ec

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner og menn flest blir gode foreldre, det er jo de menneskene som mangler all selvinnsikt og forståelse for omgivelser og mennesker - som feiler. 

Kvinner som mangler all selvinnsikt og forståelse, kan umulig bli en god mor. Og det pga flere ting. Det samme gjelder menn. 

En rusmisbruker kan bli gravid og bli verdens beste mor, og klare livet. Så lenge hun har selvinnsikten til å gjøre forandringer. Så det er jo disse personlige egenskapene som teller, ikke hvilke livssituasjon man står i akkurat der og da. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg så ei sint dame som sprakk og kjeftet på ungen sin i matbutikken. Hun skrek og tok hardt i ungen. Slike skulle aldri vært mødre

Anonymkode: b97d9...a6c

Det finnes nok veeeeeldig mange som har gjort dette bak lukkede dører. Mener du at de heller ikke skulle hatt barn, eller tenker du at et slikt utbrudd i offentligheten viser at det sannsynligvis er verre hjemme? 

Jeg tenker at alle og enhver kan kjefte og ta litt hardt i barnet sitt innimellom, selv om man selvsagt egentlig ikke burde det. Hverdagen er allikevel så krevende, og enkelte barn er så lite interessert i å høre, at det ikke er mulig å være tålmodig og pedagogisk til enhver tid. Noen ganger må man ta fysisk i barnet for å fjerne det fra situasjonen. 

Anonymkode: 77d34...3e8

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

haha, de fleste. 

Anonymkode: ef90d...1fd

AnonymBruker
Skrevet

Eksen til mannen og typen. Jeez.. tre barn sammen og fyren er spik hakke gal,( voldelig)  moren er lojal og tar ikke noe seriøst, barnevernet inni bildet hele tiden, men de bare flytter videre til ny by. Som om det hjelper. 

Det som er synd er at min mann har et barn med denne kvinnen.  Hun ( de) burde ikke hatt barn. Omsorgssvikt kalles det. Men vi skal fikse. 

Anonymkode: ce5e7...d72

AnonymBruker
Skrevet

Omsorgssvikt.. Eller foreldre som prioriterer å feste hver helg og sette barna bort til andre. Missforstå meg rett, det er lov til å ta en fest i ny og ned, men på den tiden jeg var mye ute på det lokale utestedet så var det et foreldrepar som var der hver bidige helg... Der foreldrene jobbet lange vakter mandag til fredag, barna ble levert 7 og hentet 16 i bhg hver dag... Og når helga kom prioriterte foreldrene fest.. De skulle aldri hatt barn. 

Anonymkode: 9b3cf...634

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvinner som tilsynelatende mangler all selvinnsikt, og mangler all om ikke mye grunnleggende forståelse av hva det betyr å bli mor. 

Kvinner som slutter på prevensjon bak ryggen på mannen, for så å "plutselig" bli gravid. 

Kvinner som har et tydelig mønster med gjennomtrekk av menn og er ukritiske til hvilke mennesker de inviterer hjem, og som da ikke klarer å skjerme barnet sitt. 

Hva må til for at en mann ikke burde være far, da? 

Anonymkode: e2eda...5e5

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Overvektige. Klarer ikke å følge opp barna og viderefører overvekt til en ny generasjon. 

Anonymkode: cd47b...a53

AnonymBruker
Skrevet

De som er ute av stand til å forsørge dem.

Anonymkode: 42ce1...193

Skrevet

Det at man ikke ofrer andre ting for barna. F.eks fester. 

AnonymBruker
Skrevet

I løpet av livet har jeg tenkt det om ett eneste foreldrepar. Begge drakk og ruset seg hver dag, barna gikk for lut og kaldt vann. De hadde skitne og for små klær, fri tilgang til skjerm hele dagen for at foreldrene skulle få fred, måtte passe på seg selv og hverandre og hadde varierende tilgang til mat.

Og ja, bv fikk mange meldinger, også fra meg. Barna bor ikke hos foreldrene nå, men det tok altfor lang tid.

Ellers er jeg svært tilbakeholden med å tenke at folk ikke burde hatt barn bare fordi de gjør ting jeg er uenig i. Selv om vi gjør ting på forskjellige måter, så kan deres måte være like riktig som min. Eller i alle fall "god nok". Og jeg gjør også feil. Man trenger ikke være perfekt.

Anonymkode: 7c923...a05

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Narkomane, alvorlig psykisk syke, peodile bør overhodet ikke få barn.

Anonymkode: 7b200...853

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Foreldre som bruker barna som hevn mot eksen ( biologisk forelder). Politianmeldelser ( som ikke stemte), nekte samvær, klage til barnet om eksen, barneverns saker og rettsak om barnet. Lyving og baksnakking blant offentligheten for å sværte eks. Osv osv..

Anonymkode: 4c591...78e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Manipulerende mennesker. Ungene klarer ikke sette ord på hva som er galt, og samfunnet har for lite kunnskap til å kunne hjelpe.

Anonymkode: f2980...1fa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...