AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #21 Del Skrevet 5. juli 2022 ChaseDurer skrev (1 minutt siden): Har tatt nødvendige blodprøver i går, hvis det er noe fryktelig galt får jeg vel en telefon. Skjønner bare ikke hvordan jeg skal gå ned til min normalvekt som er 67 kg når jeg kun spiser en gang om dagen og likevel går jeg ikke ned Kroppen din er sikkert i en eller annen type "krisemodus". Ta bedre vare på deg selv! Helse sitter i både hodet og kroppen, du kommer bare til å bli mer syk av å holde på slik du gjør nå. Anonymkode: 30c96...10f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #22 Del Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er faktisk ikke sant. Lipødemfett kan ikke sultes bort, men det kan fettsuges i mange tilfeller. Anonymkode: bbc1e...0c4 Noen har faktisk god effekt av å spise svært få karbohydrater og å faste. Anonymkode: 2d5b6...bc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #23 Del Skrevet 6. juli 2022 Jeg har lurt på det samme. 160 cm. høy, å aldri vært slank siden ungdommen. Stort sett hatt en vekt mellom 64 og 74 kilo. Men for 3 år siden tok jeg ordentlig grep. Ikke for å bli tynn, tynn. Men for å få en stram og sunn kropp. Har gått ned til 52- 53 kilo, å har trent både styrke og kondisjon. Nå er kroppen min slank og sterk. Men kan jo aldri få de lange slanke bena pga. høyden, samt at jeg har brede skuldre og smalere hofter. Så føler meg "klumpete" og grov i kroppen liksom. Men kondisjonstreningen har allikevel gitt meg mye mer definerte og strammere lår. Så heller sterk enn bare tynn, har jeg endret oppfatning til. Klesstørrelsen min nå er xs, innimellom xxs også. Men jeg er jo ikke så høy. Om alle kan, jeg vet ikke. Men kanskje endre fokus, det hjalp meg 😊 Anonymkode: 0b6e1...65d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #24 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva får deg til å tro at dette handler om hva en eller annen tilfeldig gutt/mann er interessert i??? 🤣 Typisk selvsentrerte guttunger å tro at kvinners vektnedgang har med dem å gjøre... Har du en spiseforstyrrelse? Det er usunt å gå ned i vekt ved å sulte seg, og resultatene kommer ikke til å vare fordi en sunn vekt og en sunn kropp avhenger av et sunt forhold til mat. Det er uansett umulig å svare på spørsmålet ditt uten å vite MYE mer. Anonymkode: 30c96...10f Jeg sulter meg, og jeg har ikke spiseforstyrrelse. Jeg har ekstremt lav forbrenning som skyldes stoffskifte og medisiner. Så man trenger ikke å ha psykisk sykdom for å sulte seg ned i vekt. Anonymkode: cc2d3...9a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #25 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kroppen din er sikkert i en eller annen type "krisemodus". Ta bedre vare på deg selv! Helse sitter i både hodet og kroppen, du kommer bare til å bli mer syk av å holde på slik du gjør nå. Anonymkode: 30c96...10f Det er ikke noe som heter krisemodus. Da hadde barna i Afrika og fangene i konsentrasjonsleire vært smellfeite. Selvfølgelig skal man miste vekt hvis man inntar veldig få kalorier over tid. Anonymkode: cc2d3...9a7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #26 Del Skrevet 6. juli 2022 Vekt og klesstørrelse er ikke alt. Etter det har kommet uttalelser på at kvinner ikke burde veie mer enn 65kg (ol), så har det kommet mange TikTok responser, der man ser helt normale kvinner som sier hva de veier. Anonymkode: d9ab1...e9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #27 Del Skrevet 6. juli 2022 Jeg er slank, men benbygningen min er ganske bred. Jeg passer derfor somregel ikke de minste størrelsene. Selv med en BMI på 21 har jeg 80 (A) i BH størrelse, fordi brystkassen min er bred. Anonymkode: b64db...788 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #28 Del Skrevet 6. juli 2022 Alle kan bli tynne, men det er mange som sliter mer enn andre med det. Mange har et anlegg som trekker til seg absolutt alt av næring som kommer inn, og da er det ikke så enkelt. Anonymkode: 86879...c1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #29 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alle kan bli tynne, men det er mange som sliter mer enn andre med det. Mange har et anlegg som trekker til seg absolutt alt av næring som kommer inn, og da er det ikke så enkelt. Anonymkode: 86879...c1e Dette tror jeg ikke stemmer. Man kan ha anlegg for stor apetitt, og ikke ha lært måtehold hjemme. Men «å ta til seg» av det som inntas er det lite forskjell på folk. Anonymkode: 6b8be...f23 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #30 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette tror jeg ikke stemmer. Man kan ha anlegg for stor apetitt, og ikke ha lært måtehold hjemme. Men «å ta til seg» av det som inntas er det lite forskjell på folk. Anonymkode: 6b8be...f23 Jeg har ikke noe som bygger oppunder min påstand. Men jeg tror det er sånn det er. Det finnes mennesker som kan spise og spise, men aldri legge på seg også. Anonymkode: 86879...c1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #31 Del Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 5.7.2022 den 16.41): Alle levende mennesker bruker energi for å holde kroppens funksjoner i gang, så ja, alle kan sultes tynne. Ønsker man å være mentalt og fysisk sunn bør imidlertid ikke dette være et mål, selvsagt. Anonymkode: 30c96...10f AnonymBruker skrev (På 5.7.2022 den 19.18): Det er faktisk ikke sant. Lipødemfett kan ikke sultes bort, men det kan fettsuges i mange tilfeller. Anonymkode: bbc1e...0c4 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Men det er jo oftest stort sett i bena. Man kan fint slanke resten av kroppen likevel. Teit å skylde på lipødem egentlig, det gjelder ganske få, de burde følges opp av helsevesenet. Anonymkode: 6b8be...f23 Nå svarte jeg på at alle kan sultes tynne, og at det ikke er tilfelle. Mange flere enn man har antatt har lipødem. Og flere har opp til hofter, samt i armer i tillegg. Det finnes også andre fettsykdommer. Ja, man burde få oppfølging av helsevesenet, men det er det ikke alle som får. Og man kan ikke slanke bort lipødemfett selv om man får hjelp fra helsevesenet. AnonymBruker skrev (21 timer siden): Noen har faktisk god effekt av å spise svært få karbohydrater og å faste. Anonymkode: 2d5b6...bc4 God effekt på smerter og annet fett kan man ha ved lavkarbo og periodisk faste ved lipødem, men lipødemfettet kan likevel ikke slankes bort. Anonymkode: bbc1e...0c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 7. juli 2022 #32 Del Skrevet 7. juli 2022 Tråden er ryddet for seksualisert innhold. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aazy Skrevet 8. juli 2022 #33 Del Skrevet 8. juli 2022 Alle *kan* nok i teorien vere tynne. Men eg trur ikkje alle *burde*. Når vekt ikkje er eit helseproblem er det nok verre å prøve å slanke det bort, slik Jøran Hjelmesæth sa i denne NRK-artikkelen (scroll ned til "Enighet om slankestopp"). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå