Gå til innhold

Kan alle bli tynn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er 158 og veier 75 kilo. Har alltid veid litt for mye men ikke så mye som nå. Har aldri brukt xs/s i klær, vanligvis M. Men kan alle bli «tynne»? Kan jeg gå ned til xs i klær? Skjønner ikke hvordan kroppen min skal klare det bare ved å miste litt fett 😅😭

Anonymkode: 61c5f...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klesstørrelse sier ingenting om sunnhet.

Jeg kjempet som deg en periode for å komme ned til xs\s (typ kroppen til en Victoria's Secret modell) - jeg bruker s\m - men jeg innså etter hvert at jeg aldri ville bli en xs, fordi jeg har en naturlig kraftig benbygning, brede skuldre osv. Jeg ville heller ikke bli lykkeligere om jeg brukte xs i bukser kontra s.

Min mentale helse ble mye bedre når jeg sluttet med denne "kavingen". Du er sikkert kjempefin, ikke pisk kroppen din 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle levende mennesker bruker energi for å holde kroppens funksjoner i gang, så ja, alle kan sultes tynne. Ønsker man å være mentalt og fysisk sunn bør imidlertid ikke dette være et mål, selvsagt.

Anonymkode: 30c96...10f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, alle kan bli tynne. Jeg har grov beinbygning, men det hindrer meg naturligvis ikke i å bli tynn.

Anonymkode: 5cbed...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et kilo av gangen, så blir du slank til slutt. Jeg har alltid hatt pæreform, dobbelthake og tykke ben. Hadde aldri trodd jeg kunne bli helt slank. Så fikk jeg anoreksi i et par år etter en traumatisk hendelse, og jaggu kunne kroppen min bli syltynn også. Det var ikke «naturlig» brede hofter, det var fett. Nå er jeg frisk igjen og tilbake på normal bmi, men holder meg nå på bmi rundt 20-21, og er helt fornøyd med kroppen her. 

Anonymkode: 6b8be...f23

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alle levende mennesker bruker energi for å holde kroppens funksjoner i gang, så ja, alle kan sultes tynne. Ønsker man å være mentalt og fysisk sunn bør imidlertid ikke dette være et mål, selvsagt.

Det er faktisk ikke sant. 

Lipødemfett kan ikke sultes bort, men det kan fettsuges i mange tilfeller. 

Anonymkode: bbc1e...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Må vel være å bedre å være sånn passe vel i vekt? Ser mye finere ut enn å være så tynn. 

Anonymkode: c9c9b...4ad

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, men de aller fleste i dag er altfor late og har lite viljestyrke.

Anonymkode: ad79c...9f1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

I og for seg sant, men vi snakker da om spesielle tilfeller.

Det blir nesten som å si at en som veier 300 kilo aldri kan bli tynn naturlig, fordi det vil være veldig mye overflødig hud. Også sant, i og for seg, men neppe relevant til poenget i tråden.

Anonymkode: 29c94...3ac

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når jeg ser en fyldig kvinne kan jeg tenke at hun var litt stor, uten å legge så mye i det. Ingen showstopper for min del, det er så mye annet som teller. Som utstråling, øyne, personlighet, væremåte.

Men når jeg ser en ordentlig tynn kvinne, grøsser jeg. Det minner meg om noe sykelig, og jeg tenker i hovedsak "stakar deg", og aldri "oi, det vil jeg ha!".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg veide 48 kilo, 165 cm høy og kunne fortsatt ikke bruke xs. Benstruktur er viktig. 

Og jeg ser bedre ut i dag med 10+ kilo ekstra på kroppen.

xs er ikke noe å strebe etter. Da jeg var veldig ung trodde jeg det, men jeg vokste det av meg.

Anonymkode: 64062...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men det er jo oftest stort sett i bena. Man kan fint slanke resten av kroppen likevel. Teit å skylde på lipødem egentlig, det gjelder ganske få, de burde følges opp av helsevesenet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Når jeg ser en fyldig kvinne kan jeg tenke at hun var litt stor, uten å legge så mye i det. Ingen showstopper for min del, det er så mye annet som teller. Som utstråling, øyne, personlighet, væremåte.

Men når jeg ser en ordentlig tynn kvinne, grøsser jeg. Det minner meg om noe sykelig, og jeg tenker i hovedsak "stakar deg", og aldri "oi, det vil jeg ha!".

Hva får deg til å tro at dette handler om hva en eller annen tilfeldig gutt/mann er interessert i??? 🤣 Typisk selvsentrerte guttunger å tro at kvinners vektnedgang har med dem å gjøre...

ChaseDurer skrev (34 minutter siden):

Hvor lang tid tar det å gå ned 40 kg uten å trene? Ett måltid om dagen

Har du en spiseforstyrrelse? Det er usunt å gå ned i vekt ved å sulte seg, og resultatene kommer ikke til å vare fordi en sunn vekt og en sunn kropp avhenger av et sunt forhold til mat. Det er uansett umulig å svare på spørsmålet ditt uten å vite MYE mer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva får deg til å tro at dette handler om hva en eller annen tilfeldig gutt/mann er interessert i??? 🤣 Typisk selvsentrerte guttunger å tro at kvinners vektnedgang har med dem å gjøre...

Jeg forsto først ikke det svaret, og tenkte at det var postet i feil tråd😂 Glemte at menn tror at vi slanker oss eller pynter oss for dem. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ChaseDurer skrev (41 minutter siden):

Hvor lang tid tar det å gå ned 40 kg uten å trene? Ett måltid om dagen

Hvis du trenger å gå ned 40kg, ville jeg kanskje gjort det i samråd med fastlege, for da er det nok store endringer som må til. Ned 0,5-1kg i uken er normalt fram til man er normalvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Selvfølgelig ethvert menneske bli tynt. Spiser man for lite så forsvinner fettet. Noe annet ville vært magi.

Anonymkode: a199a...9e5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChaseDurer
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du en spiseforstyrrelse? Det er usunt å gå ned i vekt ved å sulte seg, og resultatene kommer ikke til å vare fordi en sunn vekt og en sunn kropp avhenger av et sunt forhold til mat. Det er uansett umulig å svare på spørsmålet ditt uten å vite MYE mer.

Ja har vel d, får dårlig samvittighet hver gang jeg spiser så spiser en gang om dagen. Veide 67 kg før jeg begynte på antipsykotisk medisin og når jeg gikk på vekta nettopp viste den 112 kg, som er det høyeste noensinne. Hva skal jeg gjøre? Hva mer trenger du å vite tenker du? Jeg har nettopp byttet fra en antipsykotika til en annen som skal vi mindre ulvehunger. Dessverre så er jeg avhengig av å kunne gå ned i vekt uten å trene pga helse/angst. Hvorfor går jeg ikke ned i vekt, hva skal jeg gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ChaseDurer skrev (2 minutter siden):

Ja har vel d, får dårlig samvittighet hver gang jeg spiser så spiser en gang om dagen. Veide 67 kg før jeg begynte på antipsykotisk medisin og når jeg gikk på vekta nettopp viste den 112 kg, som er det høyeste noensinne. Hva skal jeg gjøre? Hva mer trenger du å vite tenker du? Jeg har nettopp byttet fra en antipsykotika til en annen som skal vi mindre ulvehunger. Dessverre så er jeg avhengig av å kunne gå ned i vekt uten å trene pga helse/angst. Hvorfor går jeg ikke ned i vekt, hva skal jeg gjøre

Ingen her inne kan eller bør forsøke å svare på spørsmålet ditt. Dette er en sak for helsepersonell utdannet innenfor ernæring, som kan ta nødvendige blodprøver osv. Anbefaler at du tar kontakt med din fastlege og ber om henvisning til noen som kan hjelpe deg.

Man bør trå forsiktig når man snakker om vektnedgang i forbindelse med psykiske lidelser, det kan fort gå galt.

Minner forøvrig om at fastleger generelt ikke er utdannet innenfor kosthold og ernæring. Be derfor om henvisning til noen som har nødvendig kompetanse innenfor feltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChaseDurer
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen her inne kan eller bør forsøke å svare på spørsmålet ditt. Dette er en sak for helsepersonell utdannet innenfor ernæring, som kan ta nødvendige blodprøver osv. Anbefaler at du tar kontakt med din fastlege og ber om henvisning til noen som kan hjelpe deg.

Man bør trå forsiktig når man snakker om vektnedgang i forbindelse med psykiske lidelser, det kan fort gå galt.

Minner forøvrig om at fastleger generelt ikke er utdannet innenfor kosthold og ernæring. Be derfor om henvisning til noen som har nødvendig kompetanse innenfor feltet.

Har tatt nødvendige blodprøver i går, hvis det er noe fryktelig galt får jeg vel en telefon. Skjønner bare ikke hvordan jeg skal gå ned til min normalvekt som er 67 kg når jeg kun spiser en gang om dagen og likevel går jeg ikke ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...