Gjest Lilleulv Skrevet 16. november 2005 #1 Skrevet 16. november 2005 Ok, vi har funnet en 2-mannsbolig som virker helt knall. De holder på bygge den nå, den skal stå klar til påske (tidspunktet passer oss bra). Boarealet er på 78 m2, det er verandra og en liten hage, leiligheten leveres umalt og uten tapet, ellers skal alt være klart. Jeg synes det ser så flott ut jeg, og den koster "bare" 1,090000... Kjæresten skal reise og se på tomta i morgen.... Men hva mer gjør vi liksom? Pappa mener jeg må reise og se på tomta også, men det blir egentlig litt vanskelig å få til... så nå er både pappaen min og kjæresten litt strenge og sier at man kan ikke bare kjøpe noe på 1,1 mill på impuls Men hva gjør vi for at det ikke skal bli impuls da, og at det skal bli bra igjennomtenkt? Jeg synes det ser helt fantastisk ut jeg... og vi har jo lett en god stund nå.
hilli Skrevet 16. november 2005 #2 Skrevet 16. november 2005 Jeg hadde aldri i verden kjøpt bolig usett! Når huset ikke er ferdig må i det minste tomten sees. Selvfølgelig ser det flott ut, entreprenører er veldig flinke til å presentere fristende prospekter.
Gjest Lilleulv Skrevet 16. november 2005 #4 Skrevet 16. november 2005 "lett en bra stund"= i to uker ← ok, ingen frekkheter takk!! ok, så begge må se tomten altså... noe mer?
Fakse Skrevet 16. november 2005 #5 Skrevet 16. november 2005 Dersom huset er under oppføring er det vel såpass ferdig at det er mulig å ta en kikk? Kanskje har de en visningsleilighet som er ferdig, eller andre leiligheter som likner som dere kan se på? Det holder ikke å se på tomta, da får dere jo ikke et bilde av hvordan selve leiligheta blir. Det viktige er at dere setter dere best mulig inn i hvordan det vil være å bo der.
Gjest Lilleulv Skrevet 16. november 2005 #6 Skrevet 16. november 2005 Dersom huset er under oppføring er det vel såpass ferdig at det er mulig å ta en kikk? Kanskje har de en visningsleilighet som er ferdig, eller andre leiligheter som likner som dere kan se på? Det holder ikke å se på tomta, da får dere jo ikke et bilde av hvordan selve leiligheta blir. Det viktige er at dere setter dere best mulig inn i hvordan det vil være å bo der. ← det er mulig å kikke ja, men det er meget uferdig enda, så jeg vet ikke om vi vil få noe inntrykk... de har ikke noen visningsleilighet heller. det er bare denne 2-mannsboligen som bygges, og de har akkurat begynt.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2005 #7 Skrevet 16. november 2005 Men de har kanskje bygd noe likende før andre steder? Da kan de kanskje ordne med at dere kan få se en av de? Ellers synes jeg man får vite ganske mye om leiligheten ved å se på prospektet, de har jo plantegninger osv med, det har ikke andre leiligheter. Det er viktig at dere begge kikker på tomta. Dere bør sjekke solforhold, planer for videre utbygging (kommer det hus som sperrer for utsikt/sol) osv. Nybygg er ofte rimeligere enn andre hus, men vær klar over at det er MYE arbeid med tapetsering og maling. Har dere erfaring med dette? Det er mer arbeid enn man tror!
Gjest Lilleulv Skrevet 16. november 2005 #8 Skrevet 16. november 2005 takk for tips. Vi kan få se bilder av kjøkkenet i hvert fall da... typen har malt noen hus, og vi la litt gulv selv i den forrige leiligheten vi bodde, så aner litt hva det innebærer. Vi kunne kanskje få til en deal på den malinga sa han... Det ser bare så utrolig fint ut, men vanskelig når det ikke er noe ferdig altså
Retz Skrevet 16. november 2005 #9 Skrevet 16. november 2005 Undersøk om det finnes noen "skjulte" utgifter, f.eks. gebyrer på ulike saker. Få spesifisert skriftelig nøyaktig hva som er inkludert i prisen, og be dem hoste opp absolutt alt som ikke er inkludert.
Gjest vimse Skrevet 16. november 2005 #10 Skrevet 16. november 2005 Er det et anerkjent firma som setter opp disse boligene? Kan jo være litt greit å vite andres erfaringer, hvis dette er gjort tidligere, i samme byggefelt/område eller noe. Har dere noen dere kjenner i eiendomsbransjen, kan det jo være greit å benytte disse også? Til å vurdere huset som helhet og sånt. Og kanskje en advokatspire eller noe til det juridiske? En uavhengig fagmann til å sjekke tre/rør/grunnarbeid osv. kan jo kanskje være greit det også? Og så er det dette med bad og kjøkken... Hvilke møblement, bare billige greier, eller noe ordentlig? Beklager, jeg ser dette blir litt negativt, det er ikke meningen, men... Boligfeltet min mor bor i, ble bygd opp av et anerkjent firma, her har det siden kommet så mange erstatningssaker til dette firmaet, på grunn av ganske alvorlige feil og mangler. Så jeg er litt opptatt av at man må ta seg god tid og bruke litt energi på å vurdere huset! Men, Lykke Til!!!
Gjest Lilleulv Skrevet 16. november 2005 #11 Skrevet 16. november 2005 Ja, det er masse som bør sjekkes opp skjønner jeg. nesten så jeg mista litt lysta her faktisk jeg aner jo ikke hvor jeg skal ringe eller noe, og det er på en annen kant av landet enn jeg befinner meg...
Gjest vimse Skrevet 16. november 2005 #12 Skrevet 16. november 2005 Ja, det er masse som bør sjekkes opp skjønner jeg. nesten så jeg mista litt lysta her faktisk jeg aner jo ikke hvor jeg skal ringe eller noe, og det er på en annen kant av landet enn jeg befinner meg... ← Uff, det er jo ikke meningen at man skal miste lysten heller! Du får prøve å se det positive i at vi alle vil at nettopp DU skal finne en plass å bo, som bare er flott, uten feil og mangler, som kan skape ekle økonomiske konsekvenser seinere!
Gjest Gjest-Roger Skrevet 16. november 2005 #13 Skrevet 16. november 2005 Jeg kjøpte hus usett for ett år siden jeg, og det var til 1.220.000,- + avgifter og alt... Jeg brukte 4 dager fra jeg så det på nettet første gang til jeg fikk telefonen fra megler om at huset var mitt!!! REN impuls!! Etter min standard, så må huset pusses opp "all way around", men det er bare morro - for da får jeg det slik JEG vil ha det.....! (Har hatt en tidligere tråd her inne om saken...)... Jeg ble kort fortalt SUPERFORNØYD! Så det kan anbefales....
Gjest gjesta Skrevet 16. november 2005 #14 Skrevet 16. november 2005 Lilleulv: Jeg kjenner jo den byen du skal flytte til godt, så hvis du lurer på noe i forb med beliggenhet, så send meg en PM.
Gjest GreenSky Skrevet 16. november 2005 #15 Skrevet 16. november 2005 Jeg kjøpte min leiligheten på impuls og usett. Oppdaget et utrolig bra tilbud og handlet raskt. Angrer ikke på det.
Gjest Chica Skrevet 16. november 2005 #16 Skrevet 16. november 2005 Er det selveier eller andelsleilighet? Nå vet jeg ikke hvor du skal flytte eller noe om hvordan prisene er der, men når prisen er så lav kan det jo være at det er andelsleilighet med høye felleskostnader.
Gjest Lilleulv Skrevet 16. november 2005 #17 Skrevet 16. november 2005 hihi nå var det litt mer holdninger som ligner på mine her! Såklart det skal være flott og uten feil og mangler, håper jo på det. men vi risikerer jo å miste det nå da... det er en selveierleilighet, prisen er 1090000 + omkostninger. ingenting mer
Gjest Gjesta Skrevet 16. november 2005 #18 Skrevet 16. november 2005 Prøv å sjekke litt naboforhold. Hvilke tomter ligger vegg i vegg? Er det lekeplass like ved som fører til mye støy? Hvordan blir det med parkering? Hvordan er det med trafikkstøy? Ellers, lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2005 #19 Skrevet 16. november 2005 Og ligger det rett under eller ved siden av høyspentledning?
Cr@sh Skrevet 16. november 2005 #20 Skrevet 16. november 2005 Er det nyoppføring? Undersøk om du slipper unna med 2,5% bare på tomteprisen og ikke på bygget - det er noe om det der... hvis det er nybygg... Andre som vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå