Gå til innhold

Hvis sas går konkurs vil jeg da få igjen på reiseforsikring ??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sas går mulig konk nå vil jeg da kunne få igjen for kansellert reise på reiseforsikringen hvis jeg ikke får utbetalt noe av sas? 

Anonymkode: c5508...247

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men mulig du får igjen hvis du har bestilt med kredittkort. 

Anonymkode: f8fd7...e03

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er bok mest sannsynlig at SAS går for en type kontrollert konkurs (restrukturering), iom at de søker til amerikansk rett. Da vil man trolig få igjen en prosentsats av pengene tilbake fra SAS. Det blir nok ikke nye penger. Det var 5% tilbake da Norwegian gjorde det samme.

Anonymkode: 8e2a9...9fa

AnonymBruker
Skrevet

Alt ryker om SAS går konkurs. Forhåndsbetalte billetter får man ikke refundert, og man mister også alle ev. opptjente bonuspoeng.

Er reisen betalt med kredittkort KAN man få tilbake pengene, men på ingen måte sikkert.

Anonymkode: fbaa5...ea2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.7.2022 den 14.19):

Er bok mest sannsynlig at SAS går for en type kontrollert konkurs (restrukturering), iom at de søker til amerikansk rett. Da vil man trolig få igjen en prosentsats av pengene tilbake fra SAS. Det blir nok ikke nye penger. Det var 5% tilbake da Norwegian gjorde det samme.

Nei, det var aksjeeierne som ble rammet av dette, deres verdier ble utvannet av at det ble trykket opp nye aksjer. Norwegian gikk ikke konkurs, ingen som hadde kjøpt flybillett ble rammet av omstruktureringen.

Anonymkode: 8ae42...3b3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det var aksjeeierne som ble rammet av dette, deres verdier ble utvannet av at det ble trykket opp nye aksjer. Norwegian gikk ikke konkurs, ingen som hadde kjøpt flybillett ble rammet av omstruktureringen.

Anonymkode: 8ae42...3b3

Jo.

Skrevet

Min reiseforsikring dekker ikke streik eller konkurs. 

Jeg skulle/skal på tur på lørdag med SAS. Er så spent på når vi får beskjed om kansellering 

AnonymBruker
Skrevet

SAS har fortsatt flere milliarder på bok. De er i en føkka situasjon, men det er absolutt ingen sjanse for at de går konkurs på kort sikt. Når skal du fly med dem?

Anonymkode: c9ac6...06f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

SAS har fortsatt flere milliarder på bok. De er i en føkka situasjon, men det er absolutt ingen sjanse for at de går konkurs på kort sikt. Når skal du fly med dem?

Anonymkode: c9ac6...06f

Tullball. SAS har rundt 30 milliarder i gjeld. Selskapet er i praksis teknisk konkurs allerede, og har vært det over lengre tid.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ved konkurs vil du ikke få dekket noe av reiseforsikringen. Men dersom du har betalt med kredittkort vil du få pengene tilbake fra banken som utstedte kredittkortet. Dette gjelder kun ved konkurs, ikke streik eller annet.

SAS vil for øvrig helt sikkert få innvilget konkursbeskyttelse. Så det er utenkelig at de går konkurs de nærmeste 9-12 månedene.

Anonymkode: 598ce...ccc

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...