Gå til innhold

Madrid

Gjest Ut på tur :)

Anbefalte innlegg

Gjest Ut på tur :)

Hei

Skal snart på jentetur til Madrid :)

Er det noen som har noen tips til shopping, restauranter og andre ting å gjøre der? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var i Madrid for en måned siden. Har vel ikke så mange tips å komme med, bortsett fra at hvis dere liker kunst er selvfølgelig Pradomuseet vel verd å besøke. Når det gjelder shopping, synes jeg ikke at det er så mye billigere der enn her hjemme på berget.

Restauranter er det virkelig nok av. På/ved Gran Via finner dere det meste,men å anbefale noen er jo vanskelig, det kommer jo litt an på hva man ønsker.

Det jeg egentlig mest ville med svaret mitt,er:

vær veldig obs.på LOMMETYVER: Delv ble jeg frastjålet et fotoapparatet en dag (sto i trengsel på metroen - hadde vært på fotballkamp - )og 4 dager etter ble jeg frastjålet pengepungen midt på lyse dagen på en åpen plass! Heldigvis hadde jeg kjøpt en ny for å ha euro i, men akkurat da var den helt TOM, mannen min hadde både resten av euroen og bankkortet mitt, så de som stjal pungen fikk nok lang nese!

Ønsker dere en riktig god tur, det er ihvertfall nok å gjøre der, du får jo brosjyre på hotellet over hvar som skjer i løpet av måneden også. " Mamma mia" gikk forresten da vi var der, men vi så den ikke (oppdaget det for sent).

Hilsen Andrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Madrid for noen år siden. Kjempebra by! Vi shoppet mye, vi. De har generelt bedre utvalg og flere rimelige, men fine butikkjeder. Zara, Mango og mange særspanske greier som man nesten må lete seg fram til etter smak og behag. Nå husker jeg dessverre ikke hva gata jeg bodde i het, men den ligger ganske sentralt og er en tverrgate til Gran Via tror jeg, og her lå det en haug med trendy, punka, vulgære osv butikker. Ellers kryr det av butikker:-) Sko, feks Campersko, er billigere enn i Norge, skinnprodukter (jakker, vesker) skal være billigere og i hvert fall er det mye bra.

Vi var heldige og hadde med oss kjentfolk på restauranter, så vi ble geleidet utenom kjedelige turistrestauranter og lugubre spisesteder. Et tips er å se etter tapasbarer med "oppegående spanjoler" som gjester. Ellers finnes det jo en restaurant/butikk der som har spesialisert seg på norsk laks...

Museer kryr det av om man er interessert i kunst. Pradomuseet er nærmest obligatorisk (Goya, Rubens, Bosch osv, egentlig trenger man et helt liv der inne...). Thyssen-Bornemischa (stavet feil, sikkert) har også en veldig bra samling og interessante utstillinger. Ligger i samme strøk som Prado. Ellers husker jeg ikke helt hva som ligger der... Botanisk hage ved Prado er også fin, men kanskje ikke vinterstid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
Gjest Gjest_jane_*
hej jeg skal til madrid i november. Kanske du kan give mig en eller flere adresser, hvor jeg kan købe campersko

Innlegget er endret iht KGs regler.

Kari, mod

Endret av Kari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...