Gå til innhold

Sykkelvogn med plass til skolestarter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sykkelvogner er jo helst tiltenkt barnehagebarn. Vi har ikke hatt behov da vi bor like ved barnehagen, men tenker at det ville vært praktisk med vogn for å kjøre skolestarteren hjem fra SFO. (Han er glad i å sykle og kan så klart sykle selv noen dager, men det blir litt langt hver dag, med noen bratte kneiker og mye regn)

Har ikke mulighet til å feste barnesete for store barn bakpå min sykkel dessverre. 

Sportsbutikkene her sier at maks alder er 4 år. Det finnes vogner med plass til femåringer å få kjøpt på netttet – Jeg har sett f.eks funnet en vogn med 117 cm som oppgitt makshøyde på barnet. Det blir knapt når barnet nå er ca 116 cm høy allerede og må ha plass til hjelm også. Vekt kan også bli et problem, siden setene jeg har sett tåler maks 22 kg, og gutten er nesten 20. (Må jo påregne noe ekstra med klær)

Noen her som sykler rundt med seksåringen i vogn, eller må jeg bare gi opp denne ideen? Er vel muligens en risiko for å bli ertet for å kjøre i "barnehagevogn", selv om gutten selv er svært så ivrig på å prøvekjøre og ønsker seg vogn (han har sett at mange i barnehagen er flittig bruker av vogn og synes det ser gøy ut😄

Anonymkode: 3669a...1c5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med noe sånn som dette?

https://www.tradeinn.com/bikeinn/no/weeride-tilhenger-co-pilot/138617126/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=15194940&country=no&gclid=CjwKCAjwwo-WBhAMEiwAV4dybdtid5FcT55kJegBYOirZfdgdwWslp5DnvD7R0F5WkzOqXMcR2HRKhoCThkQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Da hjelper barnet til i motbakkene. Påhengsmotor-delen er lett å ta av og kan stå igjen på skolen (husk lås!) når du drar videre til jobb.

Anonymkode: 7b3c7...364

• Liker 1
Skrevet

Nordic cab har vogner opp til 45 kg. Min 6 åring sitter ennå i denne, med hjelm. Vi har en litt eldre modell enn explorer. Men tror den nye har litt bedre takhøyde. 

AnonymBruker
Skrevet

Takker for tips 👍

-ts

Anonymkode: 3669a...1c5

Gjest Albbas
Skrevet

Følger. Vi elsker å sykle på tur, men siden vi bor på byens høyeste punkt er det helt håpløst å få med seksåringen på egen sykkel hjem igjen... 

Har hørt andre anbefale sånn påhengsdel. :)

Skrevet

Vi har en Burley D'lite dobbel sykkelvogn, og der er det fortsatt plass til 7-åringen og 5-åringen. Vogna tåler 45kg. Det er tungt å sykle da, så anbefales å ha elsykkel! Jeg bruker også sykkelvogna som alternativ til bil, da det er enklere å få parkert, og sparer bompenger 😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...