AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #1 Skrevet 5. juli 2022 Recruitere i proffe firma som AMS og lignende. hva er dine beste tips ift en jobbsøknad? Anonymkode: e8efe...fad
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #2 Skrevet 6. juli 2022 Godt språk er en viktig faktor. Da er det greit å vite hva forkortelser som "ift" betyr. Anonymkode: 06563...3a7 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #3 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Godt språk er en viktig faktor. Da er det greit å vite hva forkortelser som "ift" betyr. Anonymkode: 06563...3a7 Vet du ikke hva "ift" er en forkortelse for? Anonymkode: e8efe...fad
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #4 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vet du ikke hva "ift" er en forkortelse for? Anonymkode: e8efe...fad I forhold til er det samme som sammenlignet med. Så setningen din gir ikke mening. Anonymkode: a99cf...e5c 2
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #5 Skrevet 6. juli 2022 Proff «recruiter», og enig i at godt språk er viktig. Så din søknad hadde nok gått i søpla. Anonymkode: 0ae81...329 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #6 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 6.7.2022 den 16.07): Proff «recruiter», og enig i at godt språk er viktig. Så din søknad hadde nok gått i søpla. Anonymkode: 0ae81...329 Hva er galt med språket mitt? Anonymkode: e8efe...fad
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #7 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er galt med språket mitt? Anonymkode: e8efe...fad Du vet ikke hva "ift" betyr, og du skriver recruitere, i steden for rekrutterere, som det heter på norsk. I en søknad holder man seg til ett enkelt språk, og det er norsk. Ikke bland inn engelske ord og uttrykk i den tro at det får deg til å virke "kul" og verdensvant. Du skriver også liten forbokstav i første ordet i en setning. Hva skulle vært skrevet med stor H. En del småting å plukke på i din rettskriving, med andre ord. Dette bør du fikse før du sender inn søknader til noen firmaer. Stavefeil og feil bruk av ord gjør at din søknad kan havne i nei-bunken. Anonymkode: 79fb2...85e 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #8 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du vet ikke hva "ift" betyr, og du skriver recruitere, i steden for rekrutterere, som det heter på norsk. I en søknad holder man seg til ett enkelt språk, og det er norsk. Ikke bland inn engelske ord og uttrykk i den tro at det får deg til å virke "kul" og verdensvant. Du skriver også liten forbokstav i første ordet i en setning. Hva skulle vært skrevet med stor H. En del småting å plukke på i din rettskriving, med andre ord. Dette bør du fikse før du sender inn søknader til noen firmaer. Stavefeil og feil bruk av ord gjør at din søknad kan havne i nei-bunken. Anonymkode: 79fb2...85e Prøver ikke å virke kul og verdensvant 😅 Jeg får bare droppe å søke på jobben skjønner jeg. Her er det ikke håp. Må være kjipt å være dyslektiker og skulle søke jobb. Anonymkode: e8efe...fad
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #9 Skrevet 7. juli 2022 Henger meg på her og spør om noe jeg har undret meg over lenge. Når rekruttere tar kontakt via LinkedIn, og maser. Ser dere i det hele tatt på hva personen jobber som idag? Har opplevd sikkert 20 ganger at de vil snakke meg inn i en jobb med lavere lønn som er lenger ned i hierkiet. Why? Anonymkode: f8ed4...ca6
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #10 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Prøver ikke å virke kul og verdensvant Ikke meg du siterer, men ble nysgjerrig på hvorfor du brukte et engelsk uttrykk istedenfor norsk? Anonymkode: c674e...c2a 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #11 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ikke meg du siterer, men ble nysgjerrig på hvorfor du brukte et engelsk uttrykk istedenfor norsk? Anonymkode: c674e...c2a De bruker engelske titler selv på feks Linkedin. Anonymkode: e8efe...fad
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2022 #12 Skrevet 7. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Henger meg på her og spør om noe jeg har undret meg over lenge. Når rekruttere tar kontakt via LinkedIn, og maser. Ser dere i det hele tatt på hva personen jobber som idag? Har opplevd sikkert 20 ganger at de vil snakke meg inn i en jobb med lavere lønn som er lenger ned i hierkiet. Why? Anonymkode: f8ed4...ca6 Dette opplever jeg også stadig, veldig merkelig. Som noen ønsker å gå ned flere hundretusen i lønn og "tilbake til start" karrieremessig. Jeg mistenker at de kontakter "alle" aktuelle helt ukritisk. Målet er selvsagt å få flest mulig søkere. Forrige gang jeg ble kontaktet ble jeg nærmest fornærmet. Bransjen jeg arbeider i er relativt liten, og de fleste vet hvem jeg er. En rekrutterer ringte meg for "en kjempe mulighet og en meget interessant stilling". Det var en stilling som pleier å være aktuell for helt nyutdannede for å få erfaring 🙄 Anonymkode: 458ea...369
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2022 #13 Skrevet 8. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dette opplever jeg også stadig, veldig merkelig. Som noen ønsker å gå ned flere hundretusen i lønn og "tilbake til start" karrieremessig. Jeg mistenker at de kontakter "alle" aktuelle helt ukritisk. Målet er selvsagt å få flest mulig søkere. Forrige gang jeg ble kontaktet ble jeg nærmest fornærmet. Bransjen jeg arbeider i er relativt liten, og de fleste vet hvem jeg er. En rekrutterer ringte meg for "en kjempe mulighet og en meget interessant stilling". Det var en stilling som pleier å være aktuell for helt nyutdannede for å få erfaring 🙄 Anonymkode: 458ea...369 Ja, det er svært merkelig! Jeg tok tyren ved hornet en gang og informerte om at bedriften hun rekrutterte for ikke møtte mine lønnskrav. "Men jeg er helt sikker på at du vil få et kjempe løft", "de har hevet seg betraktelig". Så da informerte jeg om at jeg ønsket høyere lønn en det sjefen i avdelingen der hadde🙊 (Hører med til historien at jeg kjenner sjefen i den avdelingen hun rekrutterte for, og vi har lik lønn idag, sier seg selv at de ikke vil tilby det for en "på gulvet". Uaktuelt for meg å bytte jobb for å gå ned i lønn og ansvar. Anonymkode: f8ed4...ca6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå