Gå til innhold

2 bachelorgrader

lil

Anbefalte innlegg

Jeg går nå på et bachelorprogram, men vurderer å bruke fritiden min på å studere noen emner på et annet institutt. Hvordan blir det om jeg har alle de obligatoriske emnene til 2 bachelorgrader, kan støtteemnene/valgvagene brukes i begge, eller må jeg ha 180 stp i hver av dem (minus ex.phil. og ex.fac da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmmm....jeg har tatt 3 år på BI, er dermed bachelor i markedsføring. Så fant jeg ut at det ikke passet meg, og begynte derfor på revisorstudiet nå mens jeg jobber 80%. Jeg har fått godkjent mesteparten av det første året pga samsvarende fag på BI og høyskolen. Så ja, det er fullt mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er ikke helt riktig - hvis du starter på en ny bachelorgrad og allerede har en fra før kan du søke om fritak fra fag i den nye graden som du allerede har gjennomført i den gamle. Men dersom slike fritak i enkeltfag blir innvilget vil det på ditt nye vitnemål stå "fritatt" istedenfor karakter og studiepoeng. Mao - en karakter C i f.eks. markedsføring vil kun stå på det første vitnemålet, på vitnemålet for den nye graden vil det stå "fritatt" istedenfor karakter i markedsføring .

Håper dette var oppklarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...