AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #1 Skrevet 5. juli 2022 Er ikke veldig glad i å kjøre bil i utgangspunktet, men må jo bare skal jeg komme meg hit og dit.🤷♀️ Opplevde noe veldig ekkelt på vei til Trondheim for noen å siden da en bil i motgående felt tok en forbikjøring rundt en knapp sving og der kom jeg.., men det har de senere årene prellet av meg og jeg har klart å ikke tenke så alt for mye på det. En ting jeg derimot har tenkt ofte på er hva er man mest utsatt for å få av skade når man bruker bilbeltet skikkelig og airbagene løser seg ut? i en kraftig kollisjon for eksempel? Anonymkode: 1f372...822 2
Skiftenøkkel Skrevet 5. juli 2022 #2 Skrevet 5. juli 2022 Det er rart det er lov for 2 biler å møtes i 80kmt+++ med en knapp meters mellomrom... når man tenker skikkelig på det. Desverre tar ikke mange bilkjøring veldig høytidelig. Hva man kan forvente av skader er jo veldig avhengig av situasjonen.. Det eneste du egentlig kan gjøre er å kjøpe en moderne, "sikker" bil. Kanskje en diger suv / børstraktor 2
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #3 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er ikke veldig glad i å kjøre bil i utgangspunktet, men må jo bare skal jeg komme meg hit og dit.🤷♀️ Opplevde noe veldig ekkelt på vei til Trondheim for noen å siden da en bil i motgående felt tok en forbikjøring rundt en knapp sving og der kom jeg.., men det har de senere årene prellet av meg og jeg har klart å ikke tenke så alt for mye på det. En ting jeg derimot har tenkt ofte på er hva er man mest utsatt for å få av skade når man bruker bilbeltet skikkelig og airbagene løser seg ut? i en kraftig kollisjon for eksempel? Anonymkode: 1f372...822 Forstår deg veldig godt. Selv har jeg opplevd en trafikkulykke der en person satt med mobil, og en annen der jeg traff en elg i høy hastighet. Begge gangene ble Bilen kondemnert. Etter det har jeg aldri sett så mye elg på veiene, og er bestandig obs når jeg kjører. Hver ferie ser jeg også andre biler som havner i ulykke. Men slik er det. Ikke så veldig mange gode råd fra meg annet enn at jeg forstår deg veldig godt. Anonymkode: 7ddac...13e 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #4 Skrevet 5. juli 2022 Glemte å nevne at i begge tilfellene mine slo ikke airbagen seg ut i det hele tatt, hverken på sjåfør eller passasjer siden. Vi hadde flaks alle i bilen. Anonymkode: 7ddac...13e
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #5 Skrevet 5. juli 2022 All grunn til å være redd. En frontkollisjon i 80 km/t er som regel en dødsulykke. SLT som trengs er en idioter som sovner bak rattet eller roter litt med mobilen under kjøring. Og ikke minst alle de som kjører ruset. Anonymkode: 96bca...85c
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #6 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Glemte å nevne at i begge tilfellene mine slo ikke airbagen seg ut i det hele tatt, hverken på sjåfør eller passasjer siden. Vi hadde flaks alle i bilen. Anonymkode: 7ddac...13e åh herregud!!❤️ så utrolig godt at det endte bra Anonymkode: 1f372...822
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #7 Skrevet 5. juli 2022 Ja... det er ekkelt å tenke på. Anonymkode: ceb8f...943 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #8 Skrevet 5. juli 2022 Hvis alle som var redde for å kjøre bil og alle som var uredde for ø kjøre bil holdt seg hjemme ville nok bilkjøring være ganske trygt for resten.. Anonymkode: 3420b...836 1
Majott Skrevet 5. juli 2022 #9 Skrevet 5. juli 2022 Man tar alltid en kalkulert risiko når man setter seg selv og sine kjære i en bil. Det gjør jeg, min mann, mine døtre, mine foreldre Så håper vi på at andre som kjører bil passer på sin side av veien 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #10 Skrevet 5. juli 2022 Det er farlig å leve. Man kan faktisk dø av det. Anonymkode: 300c3...05b 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #11 Skrevet 5. juli 2022 Du skal vite at dødsulykker er sjeldne i moderne biler. Det er ganske utrolig hva moderne maskiner kan ta imot av krefter. Ser du på årets statistikk, er det mye motorsykler, folk i en gammel van som traff en traktorskuff og andre svært uheldige omstendigheter. For ikke så lenge siden døde også fem voksne i en soloulykke ved Kragerø, noe som jeg syntes hørtes helt rart ut. Inntil politiet gikk ut med at det var en veteranbil. Anonymkode: dfe85...c84
PetterKanin Skrevet 5. juli 2022 #12 Skrevet 5. juli 2022 Det gpr stort sett bra. Man må bare finne seg i å se på alle sine medtrafikanter som idioter, og selv kjøre slik at man ikke risikerer å bokstavelig talt møte dem, så reduserer man risikoen veldig.
Gjest theTitanic Skrevet 5. juli 2022 #13 Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er ikke veldig glad i å kjøre bil i utgangspunktet, men må jo bare skal jeg komme meg hit og dit.🤷♀️ Opplevde noe veldig ekkelt på vei til Trondheim for noen å siden da en bil i motgående felt tok en forbikjøring rundt en knapp sving og der kom jeg.., men det har de senere årene prellet av meg og jeg har klart å ikke tenke så alt for mye på det. En ting jeg derimot har tenkt ofte på er hva er man mest utsatt for å få av skade når man bruker bilbeltet skikkelig og airbagene løser seg ut? i en kraftig kollisjon for eksempel? Anonymkode: 1f372...822 Ting skjer. Likevel blir det begrensende å bli sittende I sofakroken. Ikke les nyheter om du er sensitiv for negativ informasjon. Har vært i et par kollisjoner. (Ikke min skyld) og to ganger ble bilen totalvrak. Har kjørt ut på underkjølt regn og is. Sånt skjer om man er mye på veien over mange år. Har skadet meg med hest og sykkel men ikke bil.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 #14 Skrevet 5. juli 2022 Dersom man har råd til en nyere bil, så bør man ha det. Nyere biler er enormt mye sikrere enn biler som ble produsert for 20 år siden. Fornuftig kjøring i ny bil og med riktig bruk av setebelte og annet sikkerhetsutstyr - da er sannsynligheten for å bli alvorlig skadet/drept betydelig redusert. Anonymkode: 340ca...a41
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå