Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte i 2005, har bodd der siden. Går på visning,  men ikke verdivurdering der jeg bor nå før i uke 28. Bor i et attraktivt område. Leilighetene er lettsolgte her. Jeg har pusset opp både kjøkken og bad.

Har kjempet med gammel gjeld, brukt pandemi til å betale ned og bygge opp en liten buffer. 

Synes det er utrolig skummelt å tenke på å kjøpe noe FØR verdivurdering er på plass og å ikke vite hvor lenge jeg blir sittende med to lån 😱😱

Men så dukket akkurat leiligheten jeg trenger opp. 

What to do? Erfaringer? Aldri gjort sånt før!

Anonymkode: ae5c9...3aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er rimelig sikker på at den leiligheten du har er veldig lettsolgt og attraktiv, så kjøp rett før du selger. Hvis banken sier det er greit da. Det må du jo sjekke først.

Da jeg skilte lag med mannen min, solgte vi først og kjøpte så hver våre egne leiligheter etterpå, når vi visste hva vi satt med av egenkapital etter salget, begge to. Kjøpte altså etter godkjent bud, men før overtakelse for de nye eierne på boligen vi hadde.

Anonymkode: 8fd05...51e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hvis du er rimelig sikker på at den leiligheten du har er veldig lettsolgt og attraktiv, så kjøp rett før du selger. Hvis banken sier det er greit da. Det må du jo sjekke først.

Da jeg skilte lag med mannen min, solgte vi først og kjøpte så hver våre egne leiligheter etterpå, når vi visste hva vi satt med av egenkapital etter salget, begge to. Kjøpte altså etter godkjent bud, men før overtakelse for de nye eierne på boligen vi hadde.

Anonymkode: 8fd05...51e

Har vært i møte med banken og fått godkjent et max beløp. 

Leiligheten er til salgs NÅ, ikke senere.  Hvor lenge kan man bo i huset før overtakelse?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har vært i møte med banken og fått godkjent et max beløp. 

Leiligheten er til salgs NÅ, ikke senere.  Hvor lenge kan man bo i huset før overtakelse?

Budgiver angir dato for overtakelse i budet. Selger kan avslå budet hvis det ikke passer, og komme med et motbud. Kjøper står da fritt til å ikke akseptere.Så det er altså noe kjøper og selger blir enige om før inngått avtale.. 

Anonymkode: a29af...366

AnonymBruker
Skrevet

For å svare på det du faktisk spør om: en mellomfinansiering er som oftest gyldig i 6 mnd. Regner med du har fått dette som en del av finansieringsbeviset når du har fått ok fra banken. Veldig merkelig at de gir deg noe som helst uten en takst på boligen din, men det er jo en annen sak.

Anonymkode: 54922...98b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...