Gå til innhold

Hvilken kredittkort er billigst å bruke? Med flest muligheter som betaling på nett!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå er ikke jeg noe kredittkort person og vil helst unngå det, men akkurat nå trenger jeg å låne et beløp tilsvarende 6000,-. Før jeg får min lønn deretter betale det.  

Anonymkode: daadb...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må jo vente på postgangen da, og nå er det jo bare postutdeling to dager ene uka og tre dager neste uke, så du får jo ikke kortet med en gang. Det skal også produseres først. 

Men uansett, det virker som du har planer om å betale ned saldoen med en gang? Da har det ikke stort å si for hvilket kort du velger. Det er mange gode. Jeg har f.eks YX Visa, som jeg bruker til Netflix-abonnementet mitt, da YX VISA tilbyr rabatter pr mnd (man velger blant 4 rabatter hver mnd). Jeg har valgt rabatt på strømmetjenester, og får da 100 kr i avslag på Netflixabonnementet mitt hver måned siden jeg har det YX kortet koblet opp til abn. Det gir vel også rabatter på drivstoff på deres betjente stasjoner, og ellers funker det som et Visa kort/kredittkort i sin alminnelighet. Det er ikke årsavgift eller månedsgebyr på fakturaene, da jeg har e-faktura (ikke papirfaktura, da det som regel gir gebyr).

Men vær obs på at tar man ut kontanter, betaler regninger med kortet (regnes som kontantuttak) eller overfører penger fra kredittkortet til sin bankkonto, så begynner det å løpe renter fra dag en på det du tar ut. Varekjøp blir det ikke beregnet renter på før etter forfall på regningen, og det som ev er utestående da.

Men det er jo bare snakk om 6000 kr, så det er ikke all verdens renter det blir på en måneds tid heller. Du overlever vel det. Men ja, generelt er det anbefalt å betale regningen i sin helhet når man får kredittkortregningen sin, fordi da belastes det ikke renter på kjøpene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...