Gå til innhold

Lei av at foreldre tror de gjør verden en tjeneste.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange offentlige toaletter mangler stellebord. Trebarnsmor Sylvia Furali mener det bør være et krav – NRK Innlandet – Lokale nyheter, TV og radio

Nrk skriver i dag om en trebarnsmor som raser mot omtrent alle offentlige toaletter. Hun krever stellebord på alle toaletter, men hvorfor er det sånn? Det er hun som har valgt å skaffe seg barn, og det er ikke sånn at hele verden må tilpasse seg de med barn. Hvis hun må skifte bleie så må hun jo ha med seg det som er nødvendig for å skifte.

De som er foreldre forventer alltid at verden skal tilpasse seg dem bare fordi de har valgt å lage enda et menneske, noe det allerede finnes for mye av på denne planeten. Foreldre gjør ingen noen tjeneste ved å få seg barn, det gjør de jo kun av egoistiske grunner, så hvorfor forventer de at hele verden skal gjøre de tjenester tilbake?

Anonymkode: a18cf...027

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bare egoisme da. Hvem skal ta vare på deg når du blir gammel?

Anonymkode: 0bd47...a7a

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri lagt ungen mim ned på et offentlig toalettgulv! Jeg skiftet i vognen de gangene jeg ikke fant stellebord. Men så er ikke jeg så ivrig etter å problematisere alt heller da.

Anonymkode: b78ab...dd2

• Liker 12
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

De som er foreldre forventer alltid at verden skal tilpasse seg dem

Sylvia Furali er ikke en talsperson for alle foreldre. Rett kritikken til henne istedenfor å generalisere.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hun krever også at det skal være stellebord med bein over alt slik at syvåringen hennes også kan bruke stellebord, men selv stellebord med bein tar bare 15-20kg hvis ikke det er spesiallaget

AnonymBruker
Skrevet

Hallo... Det er jo selvsagt ikke noe gøy å legge barna ned på gulvet, men derfor hadde vi alltid med ekstra underlag som vi brukte om vi måtte. Ikke alltid at man har tilgang på toalett en gang.

Jeg har ikke irritert meg over manglende stellebord. Er mer problem om toalettet er for lite. Det aller største problemet er toalett som er unisex!!! Det er grisete det!!!

Men for all del, de må gjerne sette opp flere stellebord. Er jo ikke dyre innvesteringen. Men ofte ser disse også skitne ut etter en stund...

Anonymkode: 76d76...016

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er et tiår siden jeg hadde bleiebarn, så bryr meg egentlig fint lite om stellebord eller ikke stellebord. Hadde jeg ikke tilgang på stellebord, skiftet jeg i vognen eller i bagasjerommet på bilen (hadde et svært romslig og åpent bagasjerom i fin høyde. Om sommeren kunne jeg gjerne skifte på en plen eller liknende (ALDRI på cafébord eller noe slikt, for å understreke det). Er lekende lett å finne alternativer når man ikke har stellebord tilgjengelig. 

Anonymkode: 1b427...8d1

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
proghodet skrev (9 minutter siden):

Sylvia Furali er ikke en talsperson for alle foreldre. Rett kritikken til henne istedenfor å generalisere.

Men denne måten å tenke på er jo ekstremt typisk. Det er alltid alle andre som gjør ting vanskelig, ikke foreldre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg hadde aldri lagt ungen mim ned på et offentlig toalettgulv! Jeg skiftet i vognen de gangene jeg ikke fant stellebord. Men så er ikke jeg så ivrig etter å problematisere alt heller da.

Anonymkode: b78ab...dd2

Er noe med det

AnonymBruker
Skrevet

Men handicaptoalett det er lovpålagt. Mer enn god nok plass til å sette inn stellebord der inne. 

Anonymkode: b722a...403

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Men handicaptoalett det er lovpålagt. Mer enn god nok plass til å sette inn stellebord der inne. 

Anonymkode: b722a...403

Ikke hvis det skal være plass til å snu rullestolen der inne? Da må alle utvide toalettene sine og derfor er det desto dummere at denne sinte mammaen krever stellebord som må stå på ben over alt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke hvis det skal være plass til å snu rullestolen der inne? Da må alle utvide toalettene sine og derfor er det desto dummere at denne sinte mammaen krever stellebord som må stå på ben over alt.

De handikap toalettene jeg har vært på, har det vært stellebord som er slått oppover veggen, som man må ta av en krok slik at stellebordet kommer i vinkel. 

Det tar ikke plass i det hele tatt. Trodde det var slike på alle handikap toaletter, men da tok jeg feil. Kanskje bare jeg som ikke er på bensinstasjon så ofte 😅

Anonymkode: 41383...944

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Babyer kan byttes på i vogna og barn fra ca 1.5 år stående. Stellebord for sjuåringer? Hvorfor ikke forlange stellebord for 15-årunger og 50-åringer i samme slengen? Det finnes mange voksne som må byttes på.

Man må rett og slett finne en løsning som fungerer for seg og sine.

Anonymkode: c4da0...7ef

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke bare egoisme da. Hvem skal ta vare på deg når du blir gammel?

Anonymkode: 0bd47...a7a

Haha... Det er staten og kommunen.... det offentlige.  Barn flest driter i sine foreldre, og får de inn på omsorgsplass så fort som mulig. Søsken krangler seg i mellom om hvem som skal gjøre det og det. Om å gjøre å komme seg lengst mulig bort, og ha minst mulig med de gamle å gjøre ..... helt til arven skal fordeles. 

Sånn er virkeligheten i dag, og det blir stadig verre. 

Anonymkode: 4964b...c8e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mange offentlige toaletter mangler stellebord. Trebarnsmor Sylvia Furali mener det bør være et krav – NRK Innlandet – Lokale nyheter, TV og radio

Nrk skriver i dag om en trebarnsmor som raser mot omtrent alle offentlige toaletter. Hun krever stellebord på alle toaletter, men hvorfor er det sånn? Det er hun som har valgt å skaffe seg barn, og det er ikke sånn at hele verden må tilpasse seg de med barn. Hvis hun må skifte bleie så må hun jo ha med seg det som er nødvendig for å skifte.

De som er foreldre forventer alltid at verden skal tilpasse seg dem bare fordi de har valgt å lage enda et menneske, noe det allerede finnes for mye av på denne planeten. Foreldre gjør ingen noen tjeneste ved å få seg barn, det gjør de jo kun av egoistiske grunner, så hvorfor forventer de at hele verden skal gjøre de tjenester tilbake?

Vel man tilpasser mye offentlig for at det skal være tilgjengelig for alle på lik linje, men du mener at dette ikke burde gjelde barn.  Hvorfor?  

Det er faktisk ikke nok mennesker i denne delen av verden.  Vi i rikere land bør få mer barn, for å holde verden gående.  Det er i hovedsak de rikere landene som driver fremtids rettet forskning osv.  Om det ikke blir født mer barn i rikere land kommer hele verden til å lide fremover.  Og før noen kommer med «man burde adoptere», så er ikke det bare bare altså.  

Og Norge har så mye mer å by på for barn her, utdanning, legehjelp osv.  Jeg syns folk som velger bort barn er egoistiske.  
De bidrar ikke like mye til samfunnet.  Ved å få barn har jeg gitt Norge 3 fremtidige arbeidstakere som betaler skatt.  Kanskje noen av dem blir å tørke den sure ræva di når du skrukker inn! 
De som bevist velger å ikke få barn snyter staten for masse penger, bare på grunn av sin egen komfort.  Det er de som virkelig er egoistiske.

Vi burde tilrettelegge for alle, også barn.  Tenk om det ikke var toaletter tilgjengelig.  Så måtte du drite i buksa og gå med det til du kom deg hjem.  Skam deg!  Jeg har sett meg nødt til å skifte bleier på mindre sanitære måter pga manglende stellebord!  Så neste gang du går på offentlig toalett, vær så snill å gnu ræva litt på gulvet.  Kanskje du ikke var klar over det man barn er også mennesker og har like mye rett på å få tilrettelegging som alle andre.

Anonymkode: e7824...da9

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Haha... Det er staten og kommunen.... det offentlige.  Barn flest driter i sine foreldre, og får de inn på omsorgsplass så fort som mulig. Søsken krangler seg i mellom om hvem som skal gjøre det og det. Om å gjøre å komme seg lengst mulig bort, og ha minst mulig med de gamle å gjøre ..... helt til arven skal fordeles. 

Jo. Men de må lages de ungene som skal bli voksne stelle deg på sykehjem når du blir gammel. 

Anonymkode: de3ee...0d5

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror du misforståelse spørsmålet. 

Hvem - hvilke mennesker - skal ta vare på deg når du blir gammel? Kommunen er ikke et menneske. Hva slags mennesker skal jobbe i kommunen for å ta vare på deg? Hvor skal disse menneskene trylles frem fra? 

Anonymkode: a5021...171

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

babyer kan skiftes på fanget. Man setter seg på toalettsetet selv med babyen på fanget. Problem solved dersom man ikke har med underlag man kan legge på gulvet, eller vogn som man jo også kan skifte i. Eller bilsetet. Eller finner et stellebord på et handicaptoalett. 

Anonymkode: d7f27...731

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror du misforståelse spørsmålet. 

Hvem - hvilke mennesker - skal ta vare på deg når du blir gammel? Kommunen er ikke et menneske. Hva slags mennesker skal jobbe i kommunen for å ta vare på deg? Hvor skal disse menneskene trylles frem fra? 

Anonymkode: a5021...171

Som det er på de fleste "hjem" allerede i dag, hvertfall i de større byene ( og det sprer seg som regel utover) ....  Innvandrere.

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er helt legitimt, de aller fleste får barn. Det er flere babyer enn personer med funksjonsnedsettelser, så toalettene er i utgangspunktet bedre tilpasset en mindre gruppe enn foreldre og babyer. Det er flott at det er krav om HC-toalett, men jeg er enig i at det burde være krav om stellebord i tillegg. Joda, det er et valg å få barn, men om ingen får barn så går ikke samfunnet rundt. 

Anonymkode: ff916...320

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...