Gå til innhold

Hvor mye koster ca et nytt Ikea kjøkken?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vurderer nytt Ikea kjøkken. Er ikke ute etter det billigste nødvendigvis.

Kjøkken rommet er ca 20 kvadrat. Ønsker U form, det er ikke åpen løsning. Trenger ikke nytt gulv. Fjerne gammelt kjøkken, få satt inn nytt, integrerte løsninger på nye hvitevarer på kjøkken. Oppvaskmaskin, kjøleskap og steke ovn + micro i åpent veggskap. Ny dobbeltvask og ca 8meter benkeplate. Elektriker og rørlegger fra Ikea. Alt elektrisk og vann skal være der de er i dag.

Forstår jeg må sjekke ut priser selv på Ikea, men noen som kan anta? 100-200-300-400-500 000?

Anonymkode: 52aaf...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi kjøpte akkurat nytt for 55000 men da uten hvitevarer. L form med 2 høyskap og kjøkkenøy. Vi har ikke veggskap. Skufferx3 på de fleste benkeskap og dyreste fronter. 

Veldig vanskelig å anslå da det kommer an på antall skap og type fronter, men min bror rev selv og kjøpte alt nytt på ikea inkl hvitevarer, benkeplate tilpasset + montering og det kom på ca 110.000. 

Anonymkode: 0a46c...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

100-200. Vi byttet for to år siden, alt nytt, uten å flytte noe, og det ble rett over 100.

Anonymkode: 6d2d0...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for hjelp! Så hvis jeg i utgangspunktet setter av litt over 150-200 000 til riving av gammelt kjøkken, nytt Ikea kjøkken satt opp av de, nye integrerte hvitevarer, ok benkeplate, rørlegger og elektriker Så kan jeg regne med å få det til? Jeg prøver bare å sette opp et ca budsjett for planlegging ☺️

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Vi skal rive et eldre kjøkken og må strippe det helt ned. Rive tapet, rive gipsvegg, fjerne gulvbelegg. Bygge opp med sparkel, maling og nytt gulv. Har de fleste materialene som trengs fra før, men setter av 1000 kr til maling. 

Vi beregner 105 000 kr til kjøkken inkludert hvitevarer og benkeplate med underlimt kum fra IKEA. I tillegg kommer ny varmtvannstank til ca 6000 kr med waterguard til ca 500-1500 kr. Skal trekke om kurser, legge til nye stikk og dra over noen ledninger. Elektriker anslår at de trenger 1,5 dag på arbeidet og at vi lander på ca 15 000-20 000 kr i elektrisk arbeid.

Har ikke avklart belysning eller pris for rørlegger enda. Setter av litt til uforutsette kostnader, så er vi fort oppe i en total på 140-150 000 kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du prøvd kjøkkenplanleggeren til Ikea og fått regnet ut priser? Alt av priser står på nettsiden, unntatt rørlegger og elektriker som varierer :) Elektriker er generelt dyrt, sett av minst dobbelt så mye som du tror til det 🙈

Vi kjøpte nytt L kjøkken på Ikea for et par år siden. Valgte ikke de billigste løsningene/varene. Da ble det 80.000kr for alt på Ikea (inkl riving av gammelt kjøkken og montering av nytt), men det var utenom rørlegger, elektriker, kjøleskap, armatur og stekeovn (kjøpte de siste tre tingene fra annen leverandør). Elektriker og rørlegger var gjennom Ikea men fikk regningen separat så husker ikke i hodet nøyaktig sum. Men godt under 150.000 ihvertfall! 

Veldig fornøyd med Ikea forresten, helt super kundeservice og kjøkkenet ble veldig fint og ble satt opp kjempekjapt! 

Anonymkode: 7845f...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg kjøpte nytt kjøkken for et halvt år siden, ene veggen bare med høyskap andre med underskap. Kom på rett over 100.000. Elektriker kan jeg ikke si nøyaktig, for han fikset litt flere ting. Rørlegger var vel 5000 (fått høre i ettertid at det var alt for mye). 

Jeg la ut det gamle kjøkkenet på finn, gis bort mot henting. Helt genialt, noen kom og skrudde ned kjøkkenet og tok det med seg. Om kjøkkenet er i ok stand, så kan du prøve det, jeg fikk mange henvendelser. 

Anonymkode: 88fe0...1a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser du skriver Ikea, men anbefaler virkelig Aubo istedet!! Mye bedre kvalitet uten at det er veldig mye dyrere.

Anonymkode: 9be4c...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde Aubo kjøkken i mitt førrige hus og var kjempefornøyd. I dette huset har jeg Ikea kjøkken, også storfornøyd. Kostet 55.000kr og like fornøyd som med Aubo, om ikke mer 🥰

Anonymkode: 82356...9e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har KVIK kjøkken (tror det er samme prisklasse som IKEA, kanskje hakket dyrere?) Men det er stort, dvs. 8 integrerte høyskaper + en kjøkkenøy på 3,6 meter med skuffer). Med alle hvitevarer (inkl fryseskap og integrert mikro) kom det på 220 000.

Anonymkode: 32201...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye kan du gjøre selv? Der kan du spare ganske mye. Kjøpte nytt kjøkken fra IKEA for 70 000 og brukte 3-4000 på elektriker men rev det gamle og satte det opp det nye selv untatt steinplatene som må spesialmonteres. Da blir det fort halv pris på jobben som helhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.7.2022 den 7.24):

Vi har KVIK kjøkken (tror det er samme prisklasse som IKEA, kanskje hakket dyrere?) Men det er stort, dvs. 8 integrerte høyskaper + en kjøkkenøy på 3,6 meter med skuffer). Med alle hvitevarer (inkl fryseskap og integrert mikro) kom det på 220 000.

Anonymkode: 32201...5c5

Har du overskap på ditt Kvik-kjøkken? Jeg har sett litt på katalogen deres og det virker som de ikke har overskap.. Jeg får helt fnatt om det ikke er overskap nemlig 😄 

Anonymkode: d3aaf...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.7.2022 den 10.40):

Vurderer nytt Ikea kjøkken. Er ikke ute etter det billigste nødvendigvis.

Kjøkken rommet er ca 20 kvadrat. Ønsker U form, det er ikke åpen løsning. Trenger ikke nytt gulv. Fjerne gammelt kjøkken, få satt inn nytt, integrerte løsninger på nye hvitevarer på kjøkken. Oppvaskmaskin, kjøleskap og steke ovn + micro i åpent veggskap. Ny dobbeltvask og ca 8meter benkeplate. Elektriker og rørlegger fra Ikea. Alt elektrisk og vann skal være der de er i dag.

Forstår jeg må sjekke ut priser selv på Ikea, men noen som kan anta? 100-200-300-400-500 000?

Jeg tipper rundt 150-200 000 ifølge det du beskriver der. 

Anonymkode: 3f1d9...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har du overskap på ditt Kvik-kjøkken? Jeg har sett litt på katalogen deres og det virker som de ikke har overskap.. Jeg får helt fnatt om det ikke er overskap nemlig 😄 

Anonymkode: d3aaf...059

De har overskap.. Vi har Kvik-kjøkken med overskap, model Prato. 

Anonymkode: 9295b...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber som kjøkkenkonsulent og prisen avhenger selvfølgelig av flere ting. Et kjøkken på 20 kvadrat kan havne på 50.000 på budsjett eller 150.000-200.000 med de dyreste hvitevarene, benkeplate i stein og montering :) ville anbefalt å booke en gratis planleggingstime og gi beskjed om budsjettet deres, så får dere god hjelp til å tegne det som blir mest optimal løsning for dere ut fra deres forutsetninger :) vi tilbyr konsultasjon over nett også så du slipper å dra til varehuset, om du ikke bor i nærheten (men anbefaler selvsagt å dra innom å se fronter/benkeplate i virkeligheten før dere bestiller da😅)

Anonymkode: e9bd9...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...