Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har nettopp fått en positiv graviditetstest etter en god stund med prøving. 
Jeg var gravid for omtrent ett år siden, men det endte med spontanabort i uke 16. 
Jeg kjenner at det er vanskelig å glede seg over den graviditeten her fordi jeg har sett hvor ille det kan ende. 
Er det noen her som har opplevd en spontanabort og så hatt ett vellykket svangerskap etterpå som kan komme med noen beroligende ord? ❤️
Testen viser 1-2 uker, så det er veeeldig tidlig enda også, så jeg klarer ikke å slappe av 

Anonymkode: b9101...bcd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Selvsagt, vi er veldig mange, vil jeg tro. :) 

Min første svangerskap endte i spontanabort i uke 10. To neste svangerskap resulterte i 2 barn. :) Jeg syntes også det var vanskelig å slappe av, i påfølgende graviditet, det må jeg ærlig innrømme. Så pass at jeg ikke turte å håpe på noe bra før uke 24 eller noe der, da fosteret er i praksis levedyktig. Først etter det, innså jeg at dette går veien og jeg må jo føde også. 😅 Jeg hadde også blødninger i denne graviditeten, akkurat som i første, det gjorde meg ikke akkurat mindre bekymret. Men så er jeg da levende eksempel, på at blødninger eller ei, det kan gå begge veier. 

Ja, jeg var relativt åpen etter min SA, for å snakke med de rundt meg. Og veldig mange åpnet seg tilbake, venninner, slekt, kolleger, tom sjefen min. Jeg har hørt så mange forskjellige og gripende historier, og fant ut at to av min nærmeste krets har opplevd SA så sent som i uke 20. Noe jeg aldri visste om, før jeg snakket ut selv først. Det føltes viktig å snakke om det, og det ble fin og inkluderende opplevelse for min del, så anbefaler deg å ikke holde det inne i deg men snakke med andre kvinner. Og menn for så vidt. Fikk uventet støtte fra en mannlig kollega også, som opplevde SA hos kone og kunne fortelle meg mer om manns perspektiv (som hjalp meg å forstå partneren min).

Så, kondolerer og ønsker alt lykke til videre. Dette kan så absolutt gå bra. :) 

Anonymkode: b6ffe...210

AnonymBruker
Skrevet

Vi prøvde i et år før jeg ble gravid første gang. Endte i spontanabort. Ble gravid på første syklus etterpå og barnet er nå 12 år. Etter det har jeg hatt to vellykkede graviditeter. Ved graviditet nummer to prøvde vi i tre mnd. (med eggeløsningstester) og siste graviditet kom på første mulighet. Første barnet ble født da jeg var 26 år og siste ble født da jeg var 38 år, så her har det bare blitt lettere etterhvert som jeg har blitt eldre.

Det er mange som opplever spontanabort, og de aller, aller fleste gjennomfører vellykkede svangerskap etterpå. Lykke til!

Anonymkode: d3a50...1de

AnonymBruker
Skrevet

Prøvde 2 år før jeg ble gravid. Mistet en liten gutt i uke 18.

Så 2 spontanaborter før jeg endelig fikk første jente 🥰 Deretter 2 spontanaborter og en kjemisk før jeg fikk jente nr 2.

Anonymkode: 3db05...142

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en sa men i uke 10, ble gravid på nytt nesten 1 år etter. Har nå en måned til termin, så krysser fingrene for at alt går bra i innspurten😊

Anonymkode: 199b6...8d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...