Gå til innhold

Jeg ble tvunget til å flytte fra Oslo som følge av boligpriser, men kjenner ingen her

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle i bygda jeg flyttet til er venner fra barndommen og har barn. Nå har jeg vært sykemeldt i to uker og vil bare tilbake til Oslo, men det går ikke. Tips?

Anonymkode: 0c01c...a81

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva heter bygda

Anonymkode: 5fd80...48c

Skrevet

Måtte du langt unna Oslo da? Eide du bolig? Det er noe med dette opplegget som irriterer meg. Hele livet vårt skal baseres på penger. Det kalles normal intelligens. Det er vel de med flaks og/eller mye høyere intelligens som kommer seg frem. Derfor er jeg også irritert på meg selv for at jeg ikke klarer å finne opp noe. 

AnonymBruker
Skrevet

Er der ikke noe frivillig arbeid hobbyklubber eller lignende du kan dra på? dans (eks swingklubb linedance el lignende) 

Anonymkode: 66aee...63c

AnonymBruker
Skrevet

Du har da ikke mistet vennene du hadde fra før av selv om du har flyttet ut av Oslo?

Anonymkode: 81cd9...bfd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Alle i bygda jeg flyttet til er venner fra barndommen og har barn. Nå har jeg vært sykemeldt i to uker og vil bare tilbake til Oslo, men det går ikke. Tips?

Anonymkode: 0c01c...a81

Snakker vi om et veldig lite tettsted, eller et nabolag? Antar du er sykemeldt av andre grunner enn at "alle kjenner alle" her?

Tips: vær mer positiv og kom deg ut og møt andre mennesker og bli kjent med de. 

Anonymkode: 2a512...95f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjente jeg også lurte på hvor langt unna Oslo du har havnet. Dersom det er snakk om Fetsund eller Ski eller lignende er det jo ikke mer enn en liten togtur som skal til? 

Anonymkode: 0513c...957

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Føler veldig på det samme, TS. Måtte flytte fra Oslo og tilbake til hjembyen på grunn av sykdom og økonomi, og det har vært ekstremt vanskelig.  

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har da ikke mistet vennene du hadde fra før av selv om du har flyttet ut av Oslo?

Anonymkode: 81cd9...bfd

Man mister dem gradvis. De gidder neppe komme på besøk om de må reise i timevis, og det er ikke så lett å reise til dem når folk i Oslo ikke har råd til et gjesterom. Blir mindre og mindre kontakt, og til slutt er man bare gamle bekjente.

Anonymkode: 9a566...7ca

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...