Gå til innhold

Squarespace eller wordpress for portfolio og bløgging

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å opprette en blogg med eget domene typ kariolsen.com og lurer på om squarespace eller wordpress er best? Ønsker primært bruke nettsiden for portfolio men også blogging. 

Noen som har erfaring? 

Anonymkode: 3f790...841

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skulle selvfølgelig stå blogging i overskriften. 

AnonymBruker
Skrevet

Ingen? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en forkjærlighet for Wordpress. Primært fordi scriptet i seg selv er gratis og støttes av 99,9% av alle webhotell der ute. Er man litt forsiktig med hvor man skaffer seg webhosting vil det også gjøre at de månedlige kostnadene (squarespace kontra wordpress hosted) vil være lavere.

Squarespace er ikke dermed sagt å forakte fordi det er litt dyrere. Har man minimal med bakgrunn innen for web design eller lignende er den megapraktisk. Den "gjør alt for deg" på mange måter.

Slik jeg har forstått tilbyr squarespace alt for din hjemmeside, men ikke epost. Det må man ta gjennom en annen part. Det er forsåvidt greit, Wordpress som script tilbyr ikke epost det heller. Men det kan man alltids ta gjennom Microsoft Exchange uten at man trenger å ofre det særlig mye tanker.

Skal du gjøre spesifikke ting med Wordpress som krever eplugins må man først finne fram til de forskjellige plugins og så teste om de gjør nøyaktig som du ønsker. Det kan fort ta tid å tråle seg gjennom. Squarespace har også "plugins", eller extensions, men de er laget spesifikt for plattformen som gjør at det er mindre ræl å tråle seg gjennom.

Så, hvis du liker å sitte og tinkre med ting og har litt bakgrunn med det, kjør på med Wordpress. Hvis du egentlig ikke kan så veldig mye og skal bare ha noe som funker, er squarespace helt greit.

Anonymkode: a2d02...9b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...